ILJA JANITSKIN suoritti HAUTAAN SIUNAAMISEN!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyrmistynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyrmistynyt

Vieras
Ilja Janitskin kertoo MV??!!-lehdessä, että hän suoritti nuorena poikana mummonsa hautaan siunaamisen. Tilaisuudesta on kuvakin, Ilja papinkaavussa.

Miten voi olla mahdollista, että kirkkoherra tai pappi voi delegoida hautaan siunaamisen lapsen tehtäväksi? Eikä se ole asia, jonka suorittaa aina pappi?

Saako luterilaisessa kirkossamme todellakin kuka tahansa suorittaa minkälaisia kirkollisia toimituksia tahansa ilman asianmukaista teologista koulutusta ja papin virkaan vihkimistä?

Saanko minä, kirkkoherran tai papin luvalla, mennä suorittamaan kasteen sakramentin tai puhumaan messussa pidettävän saarnan saarnastuolista vanhassa harmaakivikirkossa, jos olen vain tavallinen seurakunnan rivijäsen?

http://mvlehti.net/2017/05/05/ei-ole-ihmisarvoista-suomalaista-elamaa-ilman-mv-lehtea/

Luulen,että on niin, että oikeasti papille miellettyjä hommia saisi yleisen pappeuden takia tehdä kuka vaan. Luterilaisuudessa on sakramentteina kaste ja ehtoollinen vain, mutta vaikuttaneeko tuokaan mitenkään. Hätäkastekon on pätevä just ton yleisen pappeuden takia taviksen tekemänä.

Luulen,että on niin, että oikeasti papille miellettyjä hommia saisi yleisen pappeuden takia tehdä kuka vaan. Luterilaisuudessa on sakramentteina kaste ja ehtoollinen vain, mutta vaikuttaneeko tuokaan mitenkään. Hätäkastekon on pätevä just ton yleisen pappeuden takia taviksen tekemänä.
Hätäkaste on pätevä teki sen kuka tahansa. Ei siinä o aikaa odottaa pappia paikalle. Hätä ei lue lakia on rikoslainkin kulmakiviä.
Hätä ja pakko on ne kaksi asiaa joiden mukaan maallisessakin oikeudessa voidaan jättää rangaistukseen tuomitsematta.

Uskoisin, että suurin tuomari ei hirveesti piittaa siitä kuka kastoi tai siunasi.

Onko hän siunannut mumminsa rajan toisella puolella? Niillä inkeriläiskylä-alueilla, niihin aikoihin, ei ollut , eikä noudattu, mitään muodollisuuksia ns. kirkollisissa toimenpiteissä. Hautajaisissa juopoteltiin ja mellastettiin humalassa seuraat 40 päivää. A long-term Halloween po ingermanlandsky.

Yhteistyössä