Ikuisuuskysymys: sovituista ajoista myöhästely ja siitä ilmoittaminen... tai ilmoittamatta jättäminen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraaat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraaat

Vieras
Otetaan heti alkuun tämä, että kyllä, itsepä olen mieheni valinnut ja kyllä, aikuisten ihmisten pitäisi itse osata kantaa vastuu ja kyllä, toista ei voi vahtia ja kyllä, itsepä olen lapseni tehnyt ja niin edelleen. Joo, tiedän nää kaikki.

Silti haluaisin nyt mielipiteitä, lähinnä siksi että olen aika väsynyt ollut itse viime aikoina enkä ihan suoraan sanottuna osaa sanoa, että ylireagoinko mä vai en.

Ollaan oltu yhdessä noin 15 vuotta. Lapsia on nykyisin kolme, nuorinkin on jo viisivuotias eli kyse ei ole enää vauva-arjesta. Asumme muutaman kymmenen kilometrin päässä tukiverkoista, eikä ole sellaista äkkiapua missään tarjolla.

Olen vuosien varrella taistellut tämän saman asian kanssa, siis sen että mies ei pidä sanaansa aikatauluissa eikä myöskään ilmoita. Siitä puhuttu, siitä on välillä tapeltu, siitä on välillä oltu välittämättä, välillä oon järjestellyt koko elämäni niin, että on ihan sama onko miestä vai ei, eli en ole luottanut yhtään hänen lupauksiinsa.

Mies ei ymmärrä sitä, että minulle tämä on sillä tavalla iso asia, että jos kerran asun jonkun kanssa, kasvatan hänen kanssaan yhdessä lapsia ja pidän yllä kotia, luotettavuus on tärkeää. Ja vaikka hän ei ole pettänyt luottamustani vaikka nyt sitten kännäämällä, pettämällä tai kohtelemalla minua muuten rumasti, kyllä minusta tuntuu vähän pahalta se, etten oikeastaan luota hänen sanaansa enää yhtään. Hän sanoo olevansa neljältä kotona, oikein vannoo. Sanon joo joo ja samalla mielessäni lasken, että jos hän sanoo olevansa neljältä kotona, hän on täällä ehkä puoli kuudelta, joten en laske sen varaan mitään. Hyvin harvoin sovin mitään sellaisia menoja, jotka ovat miehen menoista kiinni, koska lapset eivät kuitenkaan voi olla vielä ilman aikuista pitkään. Käytännössä nykyisin siis en sovi enää juuri mitään menoja, koska muutimme jokin aika sitten haja-asutusalueelle, minulla on pidemmät matkat minnekään ja tukiverkkoja tai läheisiä naapureita ei ole.

Mua oikeastaan eniten siis häiritsee se, että ihan oikeasti huomaan, etten luota miehen sanomisiin. En pidä niitä enää missään arvossa. Ja se, että lapsetkin ovat huomanneet, että isi ei melkein koskaan tule silloin kun lupasi. Ongelma on myös se, että hän ei ilmoita minulle mitään. Olen sanonut, että voisit laittaa vaikka tekstiviestin jos et voi soittaa, kun huomaat että olet kotona pari tuntia myöhemmin kuin on sovittu. Mutta ei. Viimeisin tapaus on sellainen, että hän sanoi olevansa kotona neljältä, sitten päivän aikana soitti ja sanoi olevansa kotona viideltä. Silloin sanoin, että lähtisin illalla hänen tultuaan kotiin käymään kaupungissa tapaamassa ystävää, hänen kanssaan elokuviin ja syömään. Kello 18:15 soitin ja kysyin, että koska on tulossa. Ei osannut sanoa. Eli hän tiesi minulla olevan menoa, mutta teki silti oharit, eikä edes ilmoittanut.

Minusta on jotenkin surullista, että minä oikeasti ajattelen, miestä syyttelemättä, että jos haluan tehdä ilman lapsia jotain, minun täytyy sopia asia omien vanhempieni kanssa, jos haluan luottaa siihen, että joku todellakin on lasten kanssa kun minä lähden. Miehen vanhemmat ja sisaruksia asuu hieman lähempänä kuin omat vanhempani, mutta hänen vanhempansa ovat aivan yhtä luotettavia kuin hän itse. Ymmärrän siis, että se on ihan lapsuudesta alkanut toimintamalli.

Mutta siihen asiaan. Että jos minusta tuntuu siltä, että en luota toiseen tällaisessa yksinkertaisessa perusasiassa, olisiko vaan parempi jatkaa elämää yksin? Lapset joutuisivat taas valitettavasti uuteen ympäristöön, sillä muuttaisin lähemmäs tukiverkkoja.

En vaan ymmmärrä enää, että miksi tuhlaisin elämääni jossain hankalien yhteyksien takana, ilman luotettavaa, lähellä olevaa turvaverkkoa sellaisen ihmisen kanssa, johon kaikista hänen muista hyvistä puolistaan huolimatta en luota oikeastaan juurikaan.

Onko tämä ongelma ja epäluottamus VAIN tuossa "kotiintuloajassa"?

Jos on, niin ehkä tilanne ei ihan niin mahdoton ole, että ero olisi mikään järin kannattava vaihtoehto. Vaikka ymmärrän kyllä sen, että moinen käytös ottaa aivoon. Itse olisin pyhää raivoa täynnä, jos mieheni tekisi mulle noin.

Mutta siis itse asiaan. Oletko jutellut miehesi kanssa tästä? Tai siis varmasti olet, mutta miten hän perustelee tekonsa oikeutetuksi?

Kun teillä on ne lapset. Jos hän lupaa tulla kotiin klo 17, koska sinä lähdet, niin miten helvetissä hän kokee oikeudekseen olla tulematta?!

Mites sitten vuoden kuluttua, kun tuo nyt 5v alkaa harjoittelemaan yksinoloa. Sinä lähdet klo 17, mies on luvannut tulla klo 17:15, eikä ukkoa näe mailla taikka halmeilla edes vielä klo 19 ja lapsi paniikissa itkee jäätyään yksin niin pitkäksi aikaa.

Kyllä, olet itse miehesi valinnut, mutta ei, ei hänen tarvitsisi silti käyttäytyä kuin pikkukakara.

Mitäkö sitten itse tekisin...hmmm. Jos puhe ei auta, niin auttaisiko sitten teot?

Olen ihan äärimmäisen v*ttumainen ihminen, kun sille päälle satun. Ja tuossa kohtaa sille päälle nimenomaan sattuisin. Pari tuntia ennen, kuin miehen olisi aika lähteä töihin, mä lähtisin ovesta ulos. Enkä todellakaan tulisi kotiin siksi, kun mies olisi lähdössä töihin, vaan se olisi sitten tuossa kohtaa miehen ihan oma ongelma, että mitä hän lapsille tekisi, sillä hän ei voisi jättää lapsia keskenään, vaikka olisikin pakko mennä töihin. Siinä sitten herra saisi pohtia kerran jos toisenkin, että miltä se tuntuu ja mihin kaikkeen se vaikuttaa, kun ei pidetä sovituista aikatauluista kiinni.

Kyllä, olen paskamainen ihminen. Mutta niin on miehesikin.

Olen jutellut. Ja ollaan käyty läpi nämä vaiheet, että mies kiukuttelee ettei sitten ilmoita yhtään mitään aikaa yms.

Aina on vaan jotain. Viimeisin oli sellainen, kun soitin silloin 18:15 ja sanoin, että sinulla on puhelin jolla voit ilmoittaa, niin vastaus oli "niin, niin olisin voinut ilmoittaa". Saattaa pyytää anteeksi, mutten pistä sillekään oikein mitään arvoa, koska se tuntuu täysin tyhjältä kun mikään ei kuitenkaan muutu.

Tiedän, että on tosi tunnollinen työelämässä. Tekee vastuullista työtä, jossa pärjää hyvin. On säntillinen. Tuntuu välillä siltä, että tämä välinpitämättömyys lupauksien pitämisestä koskee lähinna omaa perhettä. Ennen se sattui minuun todella paljon, nykyisin se sattuu lähinnä lasten vuoksi. Kun ensin lapset kyselevät, koska isä tulee, sitten miksi isä ei tullut silloin kun piti. Ja nyt ollaan siinä pisteessä, että lapsetkaan eivät luota isän aikatauluihin.

Olen pyytänyt, ettei sanoisi lapsille mitään kellonaikoja, koska on todella inhottavaa olla kotona lasten kanssa, jotka odottavat isää ajallaan kotiin ja kyselevät minulta miksi ja missä. Jos on sanonut kellonajan vain minulle, sanon lapsille, ettei isi vielä tiedä koska tulee, ihan vain siksi ettei lasten tarvitse pettyä.

Mä oon joskus lähtenytkin. Sanonut, että sä järjestät tänne jonkun ja sillä selvä. Mutta mä en oikeastaan sillä tavalla enää edes luota siihen, etteikö mies ajattelis, että kyllä lapset pärjää yksinkin. Vanhin on jo toki "jopa" 11-vuotias, muttei sen ikäisen kuulu olla vastuussa nuoremmista. Ja vaikka joskus lyhyitä aikoja olisikin, usein hän on omilla kavereillaan. Ja on ollut tilanteita, jo silloin kun esikoinen oli pieni, että olen joutunut lähtemään töihin pienen lapsen kanssa, kun mies ei ole ollut kotona silloin kun piti.

Ja mä oon joskus ajatellut sitäkin, että teen vaan niin, että sanon tulevani kotiin silloin ja silloin, mutten tulekaan. Mutta mä en pysty tekemään lapsille niin!

En osaa sanoa siitä epäluottamuksesta. Hoitaa raha-asiat, ei ole vastuuton, viihtyy lasten kanssa silloin kun on kotona, auttaa muita. Mä olen usein vähän itsestäänselvyys kyllä.

Harmittaa myös siksi, että mua nolottaa tää tilanne. Nolottaa perua kavereiden kanssa menoja. Nolottaa se, että mun kanssa menojen sopiminen on aina niin vaikeaa. Hävettää se, ettei mulla ole ketään, jonka apuun voisin luottaa, edes oma aviomies.

Tänään sen piti tulla neljätä, ei ole näkynyt. Ja ei se ole pettämässä, koska on isänsä seurassa.

Ymmärrän, että nolottaa. Mutta eikö sekin ole vähän hassua. Kuuluuko SUN olla nolona miehesi käytöksestä...meinaan, että eikö mies ole se, jonka tulisi olla nolona?

Koet olevasi vähän itsestäänselvyys...taidat olla kyllä aika paljon.

Toisaalta hassua, että mies on muilta osin hyvä, kiva ja tunnollinen. Mutta että tämä asia on sitten sellainen, josta mies paskat välittää.

Ajattelen asiaa ehkä niin, että enemmin äiti tekee kerran "katoamistempun", eikä tulekkaan sovuitusti kotiin, kuin että isä tekee sitä vuosi kausia. Tarkoitan siis sitä, että jos mies heräisi pienen ravistelun avulla, niin jatkossa lapset eivät joutuisi enää kohtaamaan pettymyksiä tuon asian suhteen. Ainakkaan niin usein. Ja se 11v tuskin menee rikki siitä, jos moisen tempun teet. Ja jos miehelläsi nyt yhtään on pelisilmää, hän peittelee tilannetta lapsilta...aivan kuten sinä teet joka ikinen päivä.

Sillä tavalla on tietty muuten epäluotettava, että esimerkiksi kämpän remontointi ja muut jää aina. Kotona jää kaikki aina kesken tai mulle. Eli jos sovitaan, että hän vaikka maalaa makkarin ja mä maalaan olkkarin, mä tiedän että mun pitää varautua niin, että teen molemmat. Yritän antaa tilaa, en nalkuta, en huomauttele, en muistuttele. Esikoisen huoneen tapetointi alkoi noin kaks kuukautta myöhemmin kun oli sovittu, se jäi kesken, roikkui puolinaisena muutaman viikon ja sitten mä tein sen yksin loppuun.

Toinen ärsyttävä piirre on se, että sopii koko perhettä koskevia menoja sillä tavalla, ettei keskuste niistä ensin muiden kanssa, siis esimerkiksi minun.

No aika paljon itsestäänselvyydeltä musta tuntuukin, mies on sitä mieltä että liioittelen, jos joskus siitä jotain yritän sanoa. Tuntuu, että tätä ei oikein saada selvitettyä ikinä keskustelemalla, koska miehen mielestä nämä tapahtumat eivät liity ikinä toisiinsa, eli kyse ei ole toimintamallista vaan yksittäisistä tapauksista ja että on väärin, että mä liitän vaikka sitten torstain myöhästymiseen alkuviikon myöhästymiset, kun on kyse vain yksittäisistä jutuista jotka ei liity toisiinsa, ja yksittäisinä ne on niin pieniä ettei niillä ole väliä.

Vittu. Tätä kirjoittaessa tulee sellainen olo, että olen yksi saatanan kynnysmatto.

Sillä tavalla on tietty muuten epäluotettava, että esimerkiksi kämpän remontointi ja muut jää aina. Kotona jää kaikki aina kesken tai mulle. Eli jos sovitaan, että hän vaikka maalaa makkarin ja mä maalaan olkkarin, mä tiedän että mun pitää varautua niin, että teen molemmat. Yritän antaa tilaa, en nalkuta, en huomauttele, en muistuttele. Esikoisen huoneen tapetointi alkoi noin kaks kuukautta myöhemmin kun oli sovittu, se jäi kesken, roikkui puolinaisena muutaman viikon ja sitten mä tein sen yksin loppuun.

Toinen ärsyttävä piirre on se, että sopii koko perhettä koskevia menoja sillä tavalla, ettei keskuste niistä ensin muiden kanssa, siis esimerkiksi minun.

No mutta tuo nyt on melko tyypillistä suunnilleen kaikilta miehiltä, ettei ne kodin askareet oikein etene. Ollaan naapurin emännän kanssa tehty muutama kerta niin, että ollaan vaihdettu ukkoja. Ja kas kumma, kun ne hommat eteneekin ihan hitokseen nopeaan. Sille naapurin akalle kun kato ei voi ihan samalla tavalla sanoa, että "joo, mä teen kohta" :laugh: ;)

Mulla on jääkaapin ovessa THINGS TO DO-lista. Aina joskus (lue: hyvin harvoin) mies siitä jonkun pienen askareen ottaa ja tekee. Mutta yleensä homma menee niin, että saan itku-potku-raivarit siitä, ettei mies tee ikinä, koskaan, eikä milloinkaan (joo, mulla on vähän tapana liioitella) tee yhtikäs mitään. Tämän episodin jälkeen mies hakee kaapista ruuvarin ja pistää hyllyt seinään. Mutta listaa silti vielä riittää.

Aika tarkalleen kuukausi sitten roudasin takapihalle pöllejä. Pyysin miestä vetämään ne klapeiksi ennen, kuin pöllit pilaa nurmikon, koska ne ovat siis nurtsin päällä. Pari viikkos sitten mies aloitti. Eikä ole vielä lopettanut. Tai siis on...pitää näemmä piiiiitkän tauon. Ja arvatenkin nurtsi on piloilla. Jos ei viikonlopun aikana mitään tapahdu, niin meillä on edessä pieni "keskustelutuokio". Tai siis minä huudan, mies kuuntelee.

Jos miehesi sopii koko perheen menoja kysymättä sulta, ei sun niihin tarvitse osallistua. Ei nyt tietenkään tahallaan hankalaksi kannata heittäytyä (tai ehkä sittenkin kannattaa?) mutta jos meno ei sulle ilman omien kuvioiden muuttamista sovi, niin mies setviköön itse aikataulut uusiksi tai lähtekööt sitten ilman sua.

Oletko näin monisanainen aina tai yleensä? Ei millään pahalla, mutta noin pitkiä juttuja, jos joutuu kuuntelemaan, niin... :D

En ole :D
Pidän suurimman osan ajatuksistani ihan itselläni. Mihinkään pitkiin tilityksiin nyt ei ole tietenkään edes mahdollisuutta, kun lapset on koko ajan läsnä. Ja jos oon ihan rehellinen, niin ei miestä oikeastaan kiinnosta kuunnella lyhyitäkään juttuja. Saattaa lähteä kesken mun lauseen toiseen huoneeseen tekemään jotain muuta (ei kiireellistä). Sitten tulee takaisin niin kuin ei mitään, ja kysyy että niin mitä olit sanomassa.

Sitten se johtaa kyllä siihen, että tilitän sitten tällaisia kilometrin pituisia viestejä ystävilleni facessa. Myönnän, että mua harmittaa se, ettei ole puhekaveria. En viitsi miehen kanssa juuri enää puhua, koska siitä kuuntelemattomuudesta tulee aika paska olo. Ihan kuin olisin ilmaa.

Nyt on pakko tunnustaa, että kun kello on jo 19:20, mua vituttaa jo niin paljon että tekee mieli vaan laittaa puhelin pois päältä. Suututtaa lasten jatkuva kysely ja se, että valittavat tietenkin minulle siitä, että isä ei ole kotona. Tekis mieli jo huutaa.

Nyt on pakko tunnustaa, että kun kello on jo 19:20, mua vituttaa jo niin paljon että tekee mieli vaan laittaa puhelin pois päältä. Suututtaa lasten jatkuva kysely ja se, että valittavat tietenkin minulle siitä, että isä ei ole kotona. Tekis mieli jo huutaa.

Mikä estää huutamasta? Ovi auki, keuhkot täyteen ilmaa ja sitten annat vaan mennä. Jos se helpottaa, se kannattaa tehdä :D

Ja miksi et laittaisi puhelinta pois päältä, jos kerran siltä tuntuu?

Lapsille voit kertoa, että et tiedä milloin isä tulee. Isän piti tulla jo monta tuntia sitten, mutta ei ole näkynyt. 11v jo ainkain osaa isälleen soittaa, jos on asiaa. Joten soittakoot, sillä sinä et isää nyt tähän hätään kotiin saa.

Mikä estää huutamasta? Ovi auki, keuhkot täyteen ilmaa ja sitten annat vaan mennä. Jos se helpottaa, se kannattaa tehdä :D

Ja miksi et laittaisi puhelinta pois päältä, jos kerran siltä tuntuu?

Lapsille voit kertoa, että et tiedä milloin isä tulee. Isän piti tulla jo monta tuntia sitten, mutta ei ole näkynyt. 11v jo ainkain osaa isälleen soittaa, jos on asiaa. Joten soittakoot, sillä sinä et isää nyt tähän hätään kotiin saa.

siis huutaa lapsille. Eihän mies ole edes täällä.

Keskimmäinen tuli näyttämään mulle puhelintaan, että katsotko äiti koska soitin isille, se sanoi silloin että sillä menee puoli tuntia. Oli siis soittanut isälleen. Kello 19:03. No, nyt on mennyt puolen tunnin sijasta kolme varttia, joka tietty on pieni heitto, paitsi lapselle jolle isä oli luvannut uimarantakeikan kun tulee kotiin...

No joo olethan sinä hiukka tossukka jos olet kaikki nämä vuodet sietänyt tuollaista käytöstä. Onko mies siis vain laiska? Jos ei edes kotona hoida mitään mitä lupaa yms? Helppo sanoa kun ei ole tilanteessa, mutta joo olisin varmaan eronnut jo. Tuolla käytöksellähän mies varmistaa että sinulla ei ole itsenäistä elämää, et voi harrastaa mitään, ei sosiaalista elämää eikä mitään muutakaan. En varmaan kestäisi sellaista elämää.

siis huutaa lapsille. Eihän mies ole edes täällä.

Keskimmäinen tuli näyttämään mulle puhelintaan, että katsotko äiti koska soitin isille, se sanoi silloin että sillä menee puoli tuntia. Oli siis soittanut isälleen. Kello 19:03. No, nyt on mennyt puolen tunnin sijasta kolme varttia, joka tietty on pieni heitto, paitsi lapselle jolle isä oli luvannut uimarantakeikan kun tulee kotiin...

Jaa...mä luulin, että huutaa ihan vaan yleisesti. Siis että päästellä vaan vähän höyryjä ulos :D

No just. Miehen pitäisi siis viedä lapset tänään uimaan...öh...kello on kohta kahdeksan. Ja meillä ainakin alkaa jo iltapala. Eilen oltiin tähän aikaan jo hammaspesulla.

Eipä mulla tähän oikein muuta sanottavaa ole, kuin että voi v*ttu mikä kusipää miehesi osaa olla.

Ota miehen pankkikortti, kun se tulee kotiin. Ja lähde lasten kanssa huomenna vaikka Lintsille hyvityksenä tästä päivästä. Aina vaan parempi, jos asutte kaukana...meneepä enemmän ukon rahoja, kun matka on pitkä ja yöpyminen maksaa :kieh: :whistle: :laugh:

Ei vaiskaan...en mä enää tiedä, mitä sanoa. Kun tuo on ihan uskomatonta. Lähes niin uskomatonta, ettei toi voi olla totta. Ei kukaan voi oikeasti tehdä lapsilleen noin. Tai siis...en väitä, että valehtelet. Puhut varmasti ihan totta. Mutta mä en vaan ymmärrä. En sitten niin pätkääkään.

Ei ole laiska, tekee kotitöitä, harrastaa, tekee töitä. Kyse on vaan enemmän siitä, että kaikki muu menee kodin ja meidän lupausten edelle.

En mä varsinaisesti ole tätä käytöstä sietänyt. Tai oon, sillä tavalla että olen edelleen täällä. Olen vaatinut, pyytänyt, uhkaillut, puhunut, huutanut. Mikään ei vaan muutu.

Ja kiitos kaikille, hyvä nähdä että mä en vaan ajattele, että tämä ei ole oikein mua kohtaan. Tai siis että on ihan perusteltua ajatella, että onko tässä nyt se peruste laittaa asiat etenemään eron suhteen.

Ei ole laiska, tekee kotitöitä, harrastaa, tekee töitä. Kyse on vaan enemmän siitä, että kaikki muu menee kodin ja meidän lupausten edelle.

En mä varsinaisesti ole tätä käytöstä sietänyt. Tai oon, sillä tavalla että olen edelleen täällä. Olen vaatinut, pyytänyt, uhkaillut, puhunut, huutanut. Mikään ei vaan muutu.

Vaikea tilanne. Unohtui tuosta listasta että pilää myös lasten elämän. Jos heillä on harrastuksia ja miehen pitäisi viedä heidät niin tekeekö myös oharit? Entäs mahdolliset muut kuljetukset ja hakemiset kavereilta tai sukulaisilta?

Jaa...mä luulin, että huutaa ihan vaan yleisesti. Siis että päästellä vaan vähän höyryjä ulos :D

No just. Miehen pitäisi siis viedä lapset tänään uimaan...öh...kello on kohta kahdeksan. Ja meillä ainakin alkaa jo iltapala. Eilen oltiin tähän aikaan jo hammaspesulla.

Eipä mulla tähän oikein muuta sanottavaa ole, kuin että voi v*ttu mikä kusipää miehesi osaa olla.

Ota miehen pankkikortti, kun se tulee kotiin. Ja lähde lasten kanssa huomenna vaikka Lintsille hyvityksenä tästä päivästä. Aina vaan parempi, jos asutte kaukana...meneepä enemmän ukon rahoja, kun matka on pitkä ja yöpyminen maksaa :kieh: :whistle: :laugh:

Ei vaiskaan...en mä enää tiedä, mitä sanoa. Kun tuo on ihan uskomatonta. Lähes niin uskomatonta, ettei toi voi olla totta. Ei kukaan voi oikeasti tehdä lapsilleen noin. Tai siis...en väitä, että valehtelet. Puhut varmasti ihan totta. Mutta mä en vaan ymmärrä. En sitten niin pätkääkään.

Eihän se aina teekään niin. On paljon lasten kanssa, tekee niiden kanssa juttuja. Mut tavallaan se, että lapset kuitenkin oppii sen, ettei siihen sanaan voi luottaa. Vaikka kyse ei ole joka päiväisestä, se on kuitenkin usein joka viikkoista.

Mikä on myöhästymisen syynä? Jos se ei ole ylityöt tai muut kunnon selitykset, sitten miestä ei vaan kiinnosta yhteiselo. Voi olla, että hän jopa haluaa eroa mutta ei ole lapsien takia siitä maininnut.

Koita kaivaa se oikea selitys miehestä ulos. Jos ei tule selitystä, näytä ovea.

[QUOTE="Ulkopuolinen";30100807]Ap. oletko sinä työelämässä?[/QUOTE]

Nyt olen kesälomalla hoitamassa lapsia. Muina aikoina teen osa-aikatyötä ja opiskelen. Tästä johtuen siis myös henkilökohtaiset tuloni eivät juuri päätä huimaa, muussa tapauksessa palkkaisin aina ulkopuolisen lastenvahdin. Olen joutunut usein sovittelemaan työhön ja opintoihin liittyviä asioita tämän vuoksi. Koska olen jatkokouluttautuja, teen aika itsenäistä työtä jossa voin määritellä työaikojani, joten onneksi työhön kohdistuva hankaluus on useimmiten sitä, että yritän selvitä töiden teosta lasten kanssa kotona. Teen siis pääasiassa etätyötä.

Tilanne on kyllä ollut sama silloinkin, kun olen ollut kokopäivätöissä, niin kuin kerroin aiemmin, olen joskus joutunut ottamaan töihin lapsen mukaan. Tilanne kyllä paheni radikaalisti siinä vaiheessa, kun olin hoitovapaalla ja "aina paikalla".

Yhteistyössä