ikuisuusaihe: selibaatti

  • Viestiketjun aloittaja jussi32
  • Ensimmäinen viesti
jussi32
Olen 1.5 vuotiaan muksun isä ja ajattelin kysäistä samassa elämäntilanteessa olevilta mielipiteitä lapsiperheen seksistä/ seksittömyydestä.
Tausta: itse olen töissä (välillä pakko tehdä 50-60h/vk) ja tyttömme äiti on kotona hoitovapaalla. Kotityöt siis pääosin hoitaa äiti, mutta osallistun kyllä siivoukseen ja vietän muksun kanssa aikaa mahdollisimman paljon.
Ongelma: 1.5 vuoden ajan seksi ei ole luistanut. Vaimo on antanut ymmärtää, ettei koko bisnes enää kiinnosta, ei ole halu. Tilanne on mennyt sitten sellaiseksi, että kerran viikossa "saunan jälkeen" ja viimeisen tv-ohjelman jälkeen mennään olohuoneeseen, otetaan vaatteet pois ja tehdään "hiljaa" temput, niin ettei muksu vaan herää. Tästä molemmille varmaan jää melko tyhjä olo.
Syitä on mietitty ja olen ymmärtänyt että yksi suurimmista on lapsenhoidon raskaus, eli muksurumban pyöritys 24 h. Itse saan kuulla olevani koko ajan töissä, mutta minkäs teet, kun työantaja suuressa viisaudessaan näin määrää, ja velkataakkaakin on.

Eli summa summarum: rakastan vaimoani ja haluaisin osoittaa hellyyttä tälläkin tavalla, ja haluaisin kokea itsekin olevani haluttu. Jostain syystä olemme kuitenkin tällä elämänalueella aika solmussa ja tämä aiheuttaa aika ajoin kitkaa. Eli kertokaapa mitä ratkaisuehdotuksia teillä on, samassa elämäntilanteessa olevat.
terv. nimimerkki Paisuntasäiliöt tulvivat yli...
 
temppu
Oisko mitenkään mahdollista vähentää edes himpun verran noita työtunteja? On aika mahdottomat, varsinkin jos ne jakautuu viidelle päivälle. Asiat tärkeysjärjestykseen...Saisitteko lasta hoitoon joksikin aikaa,jotta voisitte "touhuta" yhdessä.Yksi ilta viikossa/kuukaudessa/tms.
 
Elsanäiti
Hei!
Olen itse 1v tytön äiti ja kirjoitanpa jotain omia mietteitäni asiasta..

Täytyypä myöntää että itselleni tuo kerran viikossa on aika sopiva määrä, sehän vaihtelee paljonkin miten paljon seksiä kukakin "tarvitsee"..
Olen huomannut itsestäni, että ne paljon puhutut hormonit todellakin vaikuttavat haluihin erittäin paljon, eikä sille mitään voi omille tuntemuksilleen siinä vaiheessa. Kyse ei ole siitä etteikö miestään rakastaisi, mutta ei väkisinkään voi saada olemattomia haluja aikaiseksi. Syökö vaimosi e-pillereitä? Ne saattavat myös vaikutta, itse huomasin vasta lopetettuani niiden syönnin, miten olivatkaan laimentaneet halujani!
Minulla vaikuttavat ihan arkiset seikat paljon halukkuuteen.. Jos ja kun mies tekee kotitöitä, hoitaa lasta, ottaa samalla tavalla vastuuta kodista kuin itsekin on parempi fiilis myös sänkyhommissa. Kun lapsi nukkuu yöt hyvin, voi itse rentoutua. Jos taas lapsi nukkuu huonosti ja heräilee usein on ensinnäkin itse jo niin väsynyt ettei todellakaan tee mieli kuin nukkua ne vähätkin tunnit... Väsymys on tosiaan aika uuvuttavaa pidemmän päälle.
Hellyys on itselleni oikeastaan tärkeämpää kuin itse seksi. Ja hellyys monesti herättelee uinuvan halun.. Itse kaipaan monesti ihan pelkkää hellyyttä, halaamista, suukkoja ihan arjen keskellä (ei vain lauantai-iltaisin :) ), ja ilman sitä "uhkaa" että jos vähän halaa sen pitää aina johtaa seksiin.Välillä siis hellyyttä ilman ehtoja tekee hyvää..

Vaikea sanoa mitkä seikat teidän tilanteessanne auttaisi. Ymmärrän että töitäkin on pakko tehdä. Kannattaa myös muistaa että vaimosikin tekee töitä koko ajan, lapsen kanssa kotona oleminenkin käy työstä. Ja äidin työpäivä kestää yleensä 24h vuorokaudessa..
Olisiko mitään mahdollisuuksia hieman vähentää omaa työmäärääsi? Onko lomia, jolloin pääsisitte keskenänne vaikka pienelle matkalle, pois arjesta? Pääseekö vaimosi koskaan yksin "tuulettumaan"? Puoli päivää poissa vaikkapa ostoksilla tekee jo hyvää.. Ja paljon hellyyttä peliin, hierontaa, suukottelua..
;) Toivottavasti tilanteenne paranee! Ja hienoa että kerrot rakastavasi vaimoasi, näytä se hänelle! Arvosta sitä tärkeää työtä mitä hän tekee hoitaessaan lastanne kotona =)
 
jenni
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.07.2004 klo 22:20 Elsanäiti kirjoitti:
Hellyys on itselleni oikeastaan tärkeämpää kuin itse seksi. Ja hellyys monesti herättelee uinuvan halun.. Itse kaipaan monesti ihan pelkkää hellyyttä, halaamista, suukkoja ihan arjen keskellä (ei vain lauantai-iltaisin :) ), ja ilman sitä "uhkaa" että jos vähän halaa sen pitää aina johtaa seksiin.Välillä siis hellyyttä ilman ehtoja tekee hyvää..
Samat fiilikset. Jos sinä teet töitä tukka putkella, tuskin jää aikaa siihen pelkkään hellittelyynkään. Koittakaa järjestää lapsenhoitoapua ja viettäkää enemmän aikaa vain kahdestaan! Vanhemmuus ei saa poissulkea rakastavaisten omaa elämää.
 
clivia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.07.2004 klo 20:30 jussi32 kirjoitti:
Olen 1.5 vuotiaan muksun isä ja ajattelin kysäistä samassa elämäntilanteessa olevilta mielipiteitä lapsiperheen seksistä/ seksittömyydestä.
Tausta: itse olen töissä (välillä pakko tehdä 50-60h/vk) ja tyttömme äiti on kotona hoitovapaalla. Kotityöt siis pääosin hoitaa äiti, mutta osallistun kyllä siivoukseen ja vietän muksun kanssa aikaa mahdollisimman paljon.
Ongelma: 1.5 vuoden ajan seksi ei ole luistanut. Vaimo on antanut ymmärtää, ettei koko bisnes enää kiinnosta, ei ole halu. Tilanne on mennyt sitten sellaiseksi, että kerran viikossa "saunan jälkeen" ja viimeisen tv-ohjelman jälkeen mennään olohuoneeseen, otetaan vaatteet pois ja tehdään "hiljaa" temput, niin ettei muksu vaan herää. Tästä molemmille varmaan jää melko tyhjä olo.
Syitä on mietitty ja olen ymmärtänyt että yksi suurimmista on lapsenhoidon raskaus, eli muksurumban pyöritys 24 h. Itse saan kuulla olevani koko ajan töissä, mutta minkäs teet, kun työantaja suuressa viisaudessaan näin määrää, ja velkataakkaakin on.

Eli summa summarum: rakastan vaimoani ja haluaisin osoittaa hellyyttä tälläkin tavalla, ja haluaisin kokea itsekin olevani haluttu. Jostain syystä olemme kuitenkin tällä elämänalueella aika solmussa ja tämä aiheuttaa aika ajoin kitkaa. Eli kertokaapa mitä ratkaisuehdotuksia teillä on, samassa elämäntilanteessa olevat.
terv. nimimerkki Paisuntasäiliöt tulvivat yli...
Viiden lapsen äitinä ja omien kokemusten pohjalta (mies teki reissuhommia).
Kun lapset on pieniä,niissä on niin hirveästi kiinni ja väsymys on valtava.Vaikka miten haluaisi haluta,ei yksinkertaisesti jaksa innostua seksistä.
Tilanne on kuitenkin ohimenevä.Muutama vuosi siinä menee mutta kun yövalvomiset loppuvat ja äidille voimat palautuvat,heräävät ne halutkin taas,ne on vaan välillä olleet nukkumassa. :)
Itse olen ollut vuosia kotiäiti ja välillä se tympii,aina samat kuviot,aina samat kitinät,ruuanlaitot ja siivoukset.
Vaihtelua joskus niin mielikin on pirteämpi. :)
 
En tiedä toimiiko tämä kaikilla mut näin meillä... Ollaan eletty yhteistä elämää nyt 5vuotta ja meillä on kolme lasta. Me pidetään parisuhdetta kunnossa irtiotoilla arjesta. Elikkäs koitetaan saada lapsille hoitaja kerraan kuussa muutamaksi tunniksi ja mennään treffeille. Joko ajellaan kuten silloin nuorena :) tai käydään syömässä, piknikillä tai sit vaan kahvitellaan joen rannassa. Saa tilaisuuden jutella rauhassa ja olla ihan vaan kahdestaan. Se antaa tervetullutta vaihtelua arkeen ja pitää suhteemme kunnossa kaikin puolin. Mieheni myös järjästää minulle sillontällöin ihania ylläreitä: tuo kukkia tai suklaata. Ne lämmittävät kummasti mieltä. Me myös puhutaan avoimesti tunteistamme, molemmat tietävät olevansa rakkaita. Tähän asti tämä on toiminut niin henkisellä kun fyysisellä tasollakin.
 
1972
Meillä on toisinpäin. Minä jaksaisin useesti, mut mies ei. Hän töissä, minä hoitovapaalla!!!!!!No anyway.....koita järjestää lastenhoitaja ja olette kahdestaan, vaikka vaan kotona, jos ei muuta. Kunhan saatte irtioton muksuista. Kyllä piristää, kun saa vain olla.....omasta kokemuksesta voin sanoa, että meillä tämä toimii. Tsemppiä teille arkeen ja juhlaan........ B) B) B)
 
Näihin vinkkeihin lisään, että aina kun sinulla on aikaa ja tilaisuus olla lapsen kanssa, ilmoita se sanallisesti vaimollesi. Silloin hän voi luovuttaa vastuun lapsesta sinulle ja touhuta muuta ilman keskeytyksiä. Tai vaikka lähteä lenkille. Sekin tuntuu aika mukavalta, kun puoliso lupaa jo illalla, että seuraavana aamuna hän keittää kahvit ja nousee lapsen kanssa yhtaikaa. Tai jos lapsi heräilee yöllä, sopimus siitä kumpi nousee yöllä, antaa edes toiselle yöunet.

Jos teillä on parveke tai omaa pihaa, voitte sielläkin "leikkiä ravintolaa" lapsen nukkuessa.

Juu, tiedän, että tämä oli seksikysymys. Parisuhteessa vaan kaikki vaikuttaa kaikkeen ja kun perustarpeet ravinto ja uni on tyydytetty, on muiden tarpeiden aika. :)

Lisään vielä, että kai teillä on raha-asiat järjestetty asiallisesti. Katkeraksi vetää kenen tahansa mielen, jos itse kitkuttelee pienillä rahamäärillä ja toinen puoliso käyttää rahaa mihin itse parhaaksi katsoo.

Vapaapäivä tai mielummin kaksi viikossa on välttämättömyys, jos haluat, että sinulla on vastaisuudessakin perhettä. Itsestäni huomaan, että olen ihan sippi siinä vaiheessa kun mies ei ole ehtinyt pitää vapaata seitsemään päivään. Nuorin on nyt puolitoistavuotias ja hänen kanssaan saa olla silmät ja korvat tarkkana ympäri vuorokaudet. Samalla pitäisi ehtiä kotihommatkin tehdä ja tietysti syödä ja levätä, ulkoilla yms.

Iloista kesän jatkoa teidän perheelle.

 
Hilutsu
Tuli mieleeni kirjoitustasi lukiessani, kuinka haluttu ja toivottu tyttönne on puolisollesi? Kirjoitit ettei seksi ole luistanut puoleen toista vuoteen ja tyttö on saman ikäinen. Taitaa äiti käyttää pitkien työpäiviesi aikana kaiken hellyyden lapseen. Näin kävi meillä pari vuotta sitten. Nyt hartaasti toivottu ja yritetty tyttö on jo kolme vuotias. Ensimmäinen vuosi lapsen syntymän jälkeen mieheni teki töitä vain 14-15 yötä/kk, mutta tarvitsi päivisin lepoaikaa, joten minun vastuulla oli lapsen ja kodinhoito. Onneksi huomasin itsekin tilanteen ja aloin "delegoida" isälle tietyt tehtävät, kuten kylvetykset ja päiväunet. Sain joka päivä hengähtää edes vähän aikaa ja isä sai viettää aikaa vain lapsen kanssa. Toinen teidän yhdessä mietittävä ja keskusteltava asia mielestäni on se "lauantai-illan seksi", miksi vain silloin? Eikö ole mahdollisuutta spontaaniin yhdessäoloon? Sama aika ja paikka turruttavat aika tehokkaasti viimeisetkin halun rippeet. Tuntusi itsestäkin tylsältä tietää että, vielä kaksi yötä ja sitten klo 22 me naidaan. Ei ainakaan mun halut tunne kelloa. Kokeile lähestyä puolisoasi pitkin viikkoa, ilman mitään painostusta. Halailua, silitystä, helliä suukkoja ja pieniä kauniita sanoja ei varmaan kukaan nainen voi vastustaa pitkään. Ota viereen edes uutisten ajaksi ja silittele niskaa, päätä tai istukaa vaan lähekkäin. Koettakaa yhdessä löytää aikaa ja läheisyyden lämpöä suhteeseenne, sillä tiedän että yrttänyt palkitaan!
 
Äiti kahdelle
minäkin suosittelen lämpimästi että hommaatte lastenhoitoapua aina välillä, järjestätte kahdenkeskistä aikaa!
Ymmärrän vaimosi väsymyksen sillä mullakin on 2 pientä lasta. kun on väsynyt, pinnakin on kireällä ja tuntuu ettei jaksaisi mitään ylimääräistä. Mitäpä jos vaikka varaisit vaimollesi jalkahoidon ja/tai hieronnan, hetken että hän saisi huilahtaa ja rentoutua ilman lasta? ja olisiko mitenkään kuitenkin mahd. vähentää työtuntejasi?
Naiselle ehkä enempi seksiä tärkeämpi on toisen läheisyys ja hellyys.. kauniit sanat ja kannustukset eivät ole pahitteeksi.. Tällä tavalla voit saada vaimosi halut taas "syttymään".
Keskustelkaa asiasta rohkeasti! =)
Tsemppiä!!
 
nyt nikittä
meillä on myös sama homma että mies tekee todella pitkää päivää töissä,minä hoidan kodin ja lapset.
sitten kun mies on kotona niin se saattaa olla lasten kanssa jonku aikaa mutta sitä aikaa ei riitä minulle,sit ku illalla väsyneenä menen nukkumaan niin alkaa se seksin vonkaus..ku vihdoin itse sais hetken hengähtää ja levähtää kun aamulla on tiedossa sama rulianssi kotona..
ja kait sitä on jo tottunut oleen niin yksin ettei sitä enää kaipaa seksiä,ja hellyyttä saa muksuilta kun ne halailee äiskää.. :)
olen miehelle sanonut että mä voisin luopua meidän uudesta autosta,jos sillä rahatilanne helpottas ja saatas enempi aikaa yhdessä(ja minäkin saisin edes JOSKUS omaa aikaa) tai vaikka myytäs asunto ja muutettas pienempään.. mut ei kelpaa..
mä oon ainaki niin väsyny jo pitämään kaikkee kasassa et tuntuu jo että mies ei oo muuta ku meidän elättäjä ja minä kodin ja lasten hoitaja..en enää tunne meitä pariskunnaksi vaan kavereiksi,ja kaverin kans tuo seksi ei oikeen huvita,ahdistaa ennemminkin!!
mutta jos miehelle on työ/omaisuus tärkeempää kun vaimo ja lapset niin minkäs sille voi.. :/
nyt siis puhun vaan meidän suhteesta enkä syyllistä sinua.
 
Sarita-80
Mä ainakin kaipaan enemmän sellasta hellyyttä ja huolenpitoa kuin seksiä. Jos seksistä tulee rutiinia tai jokainen huomionosoitus on vaan seksiin kosiskelua, niin koko hommasta menee maku.
Pyyteetöntä huomioimista vaikka turhistakin asioista tyyliin 'voi ku kiva kun oot siivonnu keittiön' tms. kiitosta siitä työstä vaimollesi jota hän tekee, vaikket sitä aina huomaakaan.. Kun perusasiat ovat kunnossa seksikin maistuu.
Toisaalta esimerkiksi ehkäisypillerit voivat viedä halut naiselta eli syy ei välttämättä ole teissä.
Ehdottaisin että ottaisitte itsellenne loman kaksin, vaikka hotellireissu tai risteily, voisi puida/tehdä asioita joita ei lapsen nähden haluta tehdä.
 
Minä ehdotan...kirjoittakaa toisillenne kirje,jos sanat eivät löydy...joskus voi olla vaikeaa "puuttua" toisen tunnetilaan kysymällä mikä on...minun on ainakin joskus ollut paljon helpompi laittaa se asia joka on huonosti paperille ja vastaavasti jos mies on näin kokenut hän on myös kirjeitse vastannut minulle...
Koska kirjeessä pystyt ajattelemaan mitä kirjoitat,niin se saattaa selkeyttää tilannetta ja omia ajatuksia...
Tosin selkeyttää myös se oma aika ja yhteinenkin....eli lapsi kannattaa laittaa hoitoon jotta saa hetken lepoa!
 
merika
luin noita aikaisempia vastauksia - se on kyllä uskomatonta miten paljon sitä hellyyttä ja haleja ja suukkoja sille pienelle ihmiselle antaa - ja pikkuinen tapittaa takas onnellisesti kehräten kun pieni kissanpentu. Mies sano kerran kun imetin et ei oo äidillä helppoo kun pitää molempia helliä -hänkin halus viereen kiinni mun kylkeen. Kyllä se vauva paljon muuttaa on luksusta kun pääsee toisen kainaloon nukkumaan -pikku tuhisia usein välissä. Mitä seksiin tulee, hmm lapsi hoitoon silloin sais ainakin olla rauhas ei se oo rentouttavaa jos pikkunen kaipailee ja ei olla päästy alkuu pidemmälle -tosin kyllä sekin rentouttaa.

Meille sanottiin silloin neuvolassa siinä valmernnuksessa et tärkeintä on et meidän suhde toimii . Seksi kuuluu luonnollisesti kuvaan - jossain sanottiin et päättäkää rakastella et seksi synnyttää seksii.

Tää sun juttu on aika yleistä kun on pienii lapsii. Jutella pitää suoraan oletko kertonut vaimollesi et susta tuntuu et se ei haluu sua ? aloita siitä ehkä hän kertoo sit mitä hänelle kuuluu. ja et kyl hän haluu, mut..
 
Norrsu
Oli AIVAN IHANA lukea miehen kirjoitus tästä aiheesta!

Ja se kuinka kauniisti puhuit vaimostasi.

Mulla itselläni ei ole vielä lapsia, ensimmäinen tulossa, mutta mieheni tekee myös paljon töitä ja kotiin tullessaan on kovin stressaantunut taas työasioista, saattaa olla aika useinkin huonolla tuulella ja minä toivoisin vain yhtä ihanaa, riidatonta päivää. (Niitä on enemmän, mutta yksi riidallinen päivä tuntuu riitaviikolta)
En tiedä miten saisin miehen päähän, että kun tullaan töistä, haluan haleja, pusuja, hellyyttä, enkä valitusta :) Miehellä paha tapa purkaa paineensa sanomalla "sotkusta" jota ei välttämättä edes ole :)

Niin, siis pointti on se, että tuollainen käytös vie halut totaalisesti. Et kuulostanut siltä että olet huonolla tuulella kotiin tullessasi, mutta se huomio, sitä me tarvitsemme ja paljon. Ja tuosta seksistä, yllätä tosiaan vaimosi joskus jos saisitte vaikka lapsen hoitoon älkääkä tehkö seksistä rutiinia, vaan sellaisia "nyt" hetkiä .. eli tosta noin vaan.. :)

toivottavasti kirjoituksista on ollut apua :)
 
Fisukisu
Lisään edellisiin kirjoituksiin vielä sen verran, että hormonaalinen ehkäisy voi viedä halut ihan minimiin (joku kyllä edellä siitä jo kirjoittikin). Minä käytin pillereitä vuosikausia ja saman ajan paheksuin ja vahättelin mieheni seksihaluja, kun itseäni ei juurikaan kiinnostanut, halumme eivät oikeastaan kohdanneet lainkaan. Enkä silloin ymmärtänyt, mistä oli kyse. Synnytyksen jälkeen, jälleen kerran hormoonien tasoituttua ;) , alkoi seksi kiinnostaa. Meillä on myös se tilanne, että mies yrittäjänä tekee pitkää päivää ja minä hoitovapaalla kotona. Välillä on toki hiljaisempia kausia, sekä minulla, että miehellä, mutta pääosin olemme toisemme taas löytäneet ja molemmat pystymme seksistä nauttimaan.
Ymmärrän kyllä, että miehen voi olla mahdotonta näitä hormooniasioita ymmärtää, mutta ota asia rohkeasti puheeksi vaimosi kanssa. Onnellisuus on toki muutakin, kuin seksi, mutta kyllä sitäkin parisuhteessa tarvitaan. Onnea matkaan!
 
tiilii
Pisti silmään lukiessani noi työtunnit: 50-60 h/vk??
Missä töissä tuollaisia tunteja voidaan teettää?? Työaikalain mukaan päivittäinen työtunti määrä saa olla korkeintaan 8h ja viikottainen korkeintaan 40h. Tämän ylittävä osuus on kysyttävä erikseen työntekijältä.
Ylityötä saa teettää 138 tuntia neljän kuukauden aikana kuitenkaan ylittämättä 250 tuntia vuodessa..
Ymmärrän kyllä että valkataakkasi takia (on se sitten kuinka suuri hyvänsä) et uskalla tai arvaa kieltäytyä ylitöistä siinä pelossa ettet joutuisi huonoon valoon työnantajan silmissä mutta on työnantajalta kohtuutonta teettää jatkuvasti ylitöitä varsinkin jos et sitä itse halua..
Ja turha huolehtia sitä että kieltäytymisen takia työnantaja antaisi potkut.. Ylitöistä kieltäytyminen ei ole potkujen peruste..

Itsellä sellainen tilanne että käyn normaalissa päivätyössä jossa työaika vaihtelee viikottain.. Yhtenä viikkona ns. aamuvuoro 7-15 ja toisena viikkona ns. ilta-vuoro 10-18 ja taas seuraavana viikkona 7-15 jne.. No sitten teen työtä vielä lehdenjakajana.. Herään aamuyöllä siinä yhden aikaan ja olen kotona taas jossain neljän-viiden aikaan riippuen lehtien tuloajasta.. Emäntä ei ensin alkuun oikein tykännyt tästä jutusta mutta kuten monella muullakin niin kyse on rahasta ja selviämisestä.. Ensin alkuun homma tuntu rankalta. Syntyi vielä lapsi ja emäntä oli todella pahan tuulinen ja koki mahdollisesti vielä synnytyksen jälkeisen masennuksen, esikoisella ns. 3kk:n koliikki ja muuta sen sellaista pientä kivaa.. Seksissä oli pientä kitkaa myöskin mutta nyt sekin puoli on kunnossa, kerran ehkä pari vikossa rytmillä.. Rankkaa aikaa se oli mutta siittä on selvitty..

Kuitenkin suosittelisin keskusteleen työnantajan kanssa noista ylityöjutuista.. Miten muuten korvaus noista ylityötunneista?? Joillakin se on tunti tunnista vapaana ja joillakin sitten siittä maksetaan niin kuin pitääkin..
 
Eufrosiina
lapsi on niin valtaisa parisuhteen valtaaja ja siihen tunkija, että vähemmästäkin äidin mielenkiinnot hiipuu.. ehkä äitiäkin haluttais joku about kymmenen minsaa klo kaks iltapäivällä kun lapsi nukkuu, mut silloinhan oot töissä.. tätä tää oli elämä ja varmaan useilla muillakin on.. No me ratkaistiin asiaa silloin sillä että lasta hoitivat parin tunnin ajan isovanhemmat kun me muka mentiin syömään tai leffaan.. oikeesti mentiin johonkin sivutielle tai lainattiin kaverien kämppää tai jotain muuta niin teiniä, että ajatus oli jo itsessään kiihottavuuden huippu ;) .. Ja kyllä me sit ajan kuluessa päästin joskus sinne syömäänkin ihan oikeesti, flirttailtiin sitten siellä ja säästettiin seksit kotiin kun lapsi jo kasvoi ja hehku tuli uudelleen suhteeseen.. ihanaa että osaat miettiä näitä juttuja, koita nyt kuitenkin vaan kestää, keskustella vaimon kanssa ja osoittaa hellyyttä.. jos vaimosi on sellanen suvaitsevainen voit ehdottaa hänelle siihen 'paineen' hoitoon sellasta pikaseksi-hoitoa josta kerrotaan sellasessa kirjassa kuin mars ja venus vuoteessa (kantsii lueskella vaimon kanssa myös mars ja venus vanhempina).. näistä meidän parisuhde on saanut monta vinkkiä ja seksi luistaa kuin nastaton auto jäällä nykyään! :)

 
Mä luin kans kaikki kirjoitukset ja lisäisin vielä oman vinkkini:
Meillä seksihalut on vaihdellu tilanteen ja vuosien aikana (yhdessä oltu 15 vuotta) laidasta laitaan. Mä olen suoraan sanonut miehelleni (kun itteäni ei oo seksi huvittanut)että "teeppäs temput itseksesi". Toisinaan hän on varmaan niin tehnytkin ja olempa minäkin niitä "pussien paineita" helpotellut ihan vaan hieromalla.Eihän seksi ole vaan sitä yhteisesti toimitettua saunan jälkeen.Seksiin ja erotiikkaan kuuluu niin paljon muutakin.Keskustelkaa vaimosi kanssa siitä olisiko mahdollista harrastaa tällaista hieromista ym. jos varsinainen yhdyntä ei kiinnosta.Ja erityisesti PUHUKAA asioista;PUHEELLA mennään naisen psyykkeeseen ja sitten laitatte HYVÄÄ RUOKAA ja juomaa niin pääsette sinne miehen psyykkeen ulottuville!! ;)
Luottakaa siihen, että tilanne on ohi menevä ja toisaalta hyväksykää se, että elämähän on muutenkin yhtä muutosta!
Tsemppiä ja rohkeutta elää!
 

Yhteistyössä