Sellasta se on naisen elämä välillä... :/ Omaakin kokemusta on.
Luulen, että olet noidankehässä, jossa läski on sekä oire että oireiden aihettaja. Se pitäisi saada katkeamaan, ja dieetti on kuin kaataisi bensaa liekkeihin. Unohda se!
Olet turhautunut ja pettynyt itseesi, et kunnioita vartaloasi etkä siis odota muidenkaan kunnioittavan, saati sitten ihailevan. Luulen, että siitä pitäisi lähteä liikkeelle.
Minulle oikein tehokuuri vartalon hyväksymiseen on ollut itämainen tanssi, siis vatsatanssi. Se on toki muokannutkin kroppaa melko lailla, kun harrastukseen on oikein uppoutunut ja paljon tulee treenattua, mutta se on epäolennaista. Tärkeintä on ollut se, että minun kömpelöstä, pulleasta, höllyvästä kropastani löytyykin valtavasti kauneutta ja ilmaisuvoimaa, kun sen vain löytää ja sitä oppii käyttämään! Itämaisessa tanssissa naisellisuus ja muodot ovat kunniassaan ja hoikemmat tanssijat joutuvat usein käyttämään toppauksia (jopa vatsan päällä!). Lisäksi tanssi on terveellistä, se antaa sisältöä elämään, vahvistaa tärkeitä lihasryhmiä ja sitä kautta tapaa ihania ihmisiä.
Jos itämainen tanssi ei yhtään houkutte, niin varmaan joku muukin tanssi- tai urheilulaji käy. Mutta sen tiedän itämaisesta tanssista, että tunneille voivat rohkeasti tulla kaiken kokoiset ja -kuntoiset, tanssissa ei juuri ole hyppyjä eikä tarvitse taipua kummallisiin asentoihin. Ja tunteja terjoavat monet kansan- ja kansalaisopistot, koulut ja jopa työpaikat. Jos haluaa edetä pitkälle ja oppia tehokkaasti, kannattaa hakeutua oikein tanssistudiolle.