Ikkunat puhtaaksi?

Millä ihmeen keinolla ja välineillä saa ikkunat puhtaaksi.
Minä oon sataan kertaan jynssänny niita hampaat irveessä ikkunaluutun, sini-lastan ja tolupesuaineveden kera ja ei puhistu! Aurinko kun paistaa sisälle niin aivan hirveät jälet.
Mitään kertakäyttöliinoja en rupia käyttään, koska meidän talossa on miljoona ikkunaa.
Onko vika kenties pesuaineessa, riittäsköhän pelkkä vesi. Ei jaksas ruveta uuteen yritykseen ennenkö tietää miten varmasti puhistuu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2006 klo 07:27 tinttamari kirjoitti:
Millä ihmeen keinolla ja välineillä saa ikkunat puhtaaksi.
Minä oon sataan kertaan jynssänny niita hampaat irveessä ikkunaluutun, sini-lastan ja tolupesuaineveden kera ja ei puhistu! Aurinko kun paistaa sisälle niin aivan hirveät jälet.
Mitään kertakäyttöliinoja en rupia käyttään, koska meidän talossa on miljoona ikkunaa.
Onko vika kenties pesuaineessa, riittäsköhän pelkkä vesi. Ei jaksas ruveta uuteen yritykseen ennenkö tietää miten varmasti puhistuu.
Mä olen käyttänyt tiskiainetta ja mikrokuituliinaa tai ikkunanpesuainetta (suihkupullossa) ja mikrokuituliinaa.Toimii ihan hyvin.
Sillä siisti-ohjelmassa oli joskus sellanen ohje että viimeistelee sanomalehdellä ja etikalla (?!) olikohan se niin.
 
Kukkerikuu
Sanomalehdestä repäiset sivun ja rutistat ja sillä sit käyt läpi lasin. Anopilta opittu konsti. En mäkään niitä enää aivan kirkkaiksi saa, ikää ikkunoilla on n. 20 v.
 
itse en ole ikinä kokeillut sanomalehteä ikkunan kiillotukseen,mutta siivoojana voin sanoa et pesuaineeksi sopii parhaiten kotoa löytyvä astianpesuaine,pesuveden ei tarvitse (parempi niin)vaahdota,ja 1-2 pesua,ikkunan pesimellä tai esim.pesusienellä joka ei naarmuta lasia,ja lastaus,reunat kuivataan esim.kuivalla mikrokuituliinalla tai vaikka kuivalla harsolla(ei jätä jälkiä),puitteet kannattaa pyyhkiä aina ennen itse lasin pesua omalla vedellä,ettei pesuvesi sotkeennu turhaan heti.ja puhtaasta likasempaan päin,eli sisältä ulos päin.ja kaiken a ja o on puhtaat ja ehjät välineet ja jos pesuvesi ei vaahtoa,ei tarvitse huuhtelua välttämättä ollenkaan.ennemmin liian vähän puhdistusainetta kuin liian paljon pätee kaikessa siivouksessa.jos nyt ei tullu tarpeeksi puhdasta,niin joku vois lisätä jotain.ammattisiivouksessa käytetään alkoholia tai lasinpesuainetta,mutta harvalta niitä kotoa löytyy.
 
pse
Sitä fairya ei pidä laittaa kuin ihan pari kolme tippaa. Itse kokeilin nyt konetiskiainetta (pulveria) , sitäkin ihan vähän vaan sekaan, ja kirkkaat ikkunat tuli.=) Toiseen sankkoon sitten pelkkää vettä huuhtelua varten.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 21:13 tiiku83 kirjoitti:
itse en ole ikinä kokeillut sanomalehteä ikkunan kiillotukseen,mutta siivoojana voin sanoa et pesuaineeksi sopii parhaiten kotoa löytyvä astianpesuaine,pesuveden ei tarvitse (parempi niin)vaahdota,ja 1-2 pesua,ikkunan pesimellä tai esim.pesusienellä joka ei naarmuta lasia,ja lastaus,reunat kuivataan esim.kuivalla mikrokuituliinalla tai vaikka kuivalla harsolla(ei jätä jälkiä),puitteet kannattaa pyyhkiä aina ennen itse lasin pesua omalla vedellä,ettei pesuvesi sotkeennu turhaan heti.ja puhtaasta likasempaan päin,eli sisältä ulos päin.ja kaiken a ja o on puhtaat ja ehjät välineet ja jos pesuvesi ei vaahtoa,ei tarvitse huuhtelua välttämättä ollenkaan.ennemmin liian vähän puhdistusainetta kuin liian paljon pätee kaikessa siivouksessa.jos nyt ei tullu tarpeeksi puhdasta,niin joku vois lisätä jotain.ammattisiivouksessa käytetään alkoholia tai lasinpesuainetta,mutta harvalta niitä kotoa löytyy.
Onpa ihanaa, kun ihminen on ammattilainen! Onneksi olkoon sinulle!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2006 klo 16:55 Katti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 21:13 tiiku83 kirjoitti:
itse en ole ikinä kokeillut sanomalehteä ikkunan kiillotukseen,mutta siivoojana voin sanoa et pesuaineeksi sopii parhaiten kotoa löytyvä astianpesuaine,pesuveden ei tarvitse (parempi niin)vaahdota,ja 1-2 pesua,ikkunan pesimellä tai esim.pesusienellä joka ei naarmuta lasia,ja lastaus,reunat kuivataan esim.kuivalla mikrokuituliinalla tai vaikka kuivalla harsolla(ei jätä jälkiä),puitteet kannattaa pyyhkiä aina ennen itse lasin pesua omalla vedellä,ettei pesuvesi sotkeennu turhaan heti.ja puhtaasta likasempaan päin,eli sisältä ulos päin.ja kaiken a ja o on puhtaat ja ehjät välineet ja jos pesuvesi ei vaahtoa,ei tarvitse huuhtelua välttämättä ollenkaan.ennemmin liian vähän puhdistusainetta kuin liian paljon pätee kaikessa siivouksessa.jos nyt ei tullu tarpeeksi puhdasta,niin joku vois lisätä jotain.ammattisiivouksessa käytetään alkoholia tai lasinpesuainetta,mutta harvalta niitä kotoa löytyy.
Onpa ihanaa, kun ihminen on ammattilainen! Onneksi olkoon sinulle!

Ja mitähän tääkin ny sit tarkoitti, katti? Vinoiletko kun toinen pyynnöstä auttaa uusavutonta? Hyvät neuvot antoi hän, ammattilaisuus ei haitta liene missään??? Kivat sullekin..
 
Arabitar
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2006 klo 22:38 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2006 klo 16:55 Katti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 21:13 tiiku83 kirjoitti:
itse en ole ikinä kokeillut sanomalehteä ikkunan kiillotukseen,mutta siivoojana voin sanoa et pesuaineeksi sopii parhaiten kotoa löytyvä astianpesuaine,pesuveden ei tarvitse (parempi niin)vaahdota,ja 1-2 pesua,ikkunan pesimellä tai esim.pesusienellä joka ei naarmuta lasia,ja lastaus,reunat kuivataan esim.kuivalla mikrokuituliinalla tai vaikka kuivalla harsolla(ei jätä jälkiä),puitteet kannattaa pyyhkiä aina ennen itse lasin pesua omalla vedellä,ettei pesuvesi sotkeennu turhaan heti.ja puhtaasta likasempaan päin,eli sisältä ulos päin.ja kaiken a ja o on puhtaat ja ehjät välineet ja jos pesuvesi ei vaahtoa,ei tarvitse huuhtelua välttämättä ollenkaan.ennemmin liian vähän puhdistusainetta kuin liian paljon pätee kaikessa siivouksessa.jos nyt ei tullu tarpeeksi puhdasta,niin joku vois lisätä jotain.ammattisiivouksessa käytetään alkoholia tai lasinpesuainetta,mutta harvalta niitä kotoa löytyy.
Onpa ihanaa, kun ihminen on ammattilainen! Onneksi olkoon sinulle!

Ja mitähän tääkin ny sit tarkoitti, katti? Vinoiletko kun toinen pyynnöstä auttaa uusavutonta? Hyvät neuvot antoi hän, ammattilaisuus ei haitta liene missään??? Kivat sullekin..
Joo,eipä parane siivoojille vinoilla :kieh:
Sekin päivä vielä tulee kun siivoojat rupee lakkoon alhaisen palkkansa takia,niin mites sit suu pannaan kun joka paikka hukkuu p.askaan?? :whistle: *Nimim.Itse laitoshuoltajan koulutuksen saanut*
 
hölmö hihhuli
Ostin eilen ikkunalastan. Eiköhän se vanha kunnon tapa ole se paras kuitekin. Olen kokeillut mm. Swipen Crystal liinaa enkä ole kertaakaan ollut siihen tyytyväinen. Nyt ajattelin pestä ihan rätillä ja kuivata lastalla. =)
 
hölmö hihhuli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.07.2006 klo 16:56 nallepuh50 kirjoitti:
minä oon tehnyt näin: pesuveteen pari tippaa fairya ja huuhteluveteen loraus etikkaa, kuivaus lastalla. ja kirkasta tulee
=) Nyt mun ikkunat ovat puhtaat. Kiitos fairyn, etikan ja lastan!
 

Yhteistyössä