Ikkunan pesu, rangaistuksista pahin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karmeliitta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Karmeliitta

Vieras
Voiko olla ihmisiä, jotka rakastavat ikkunoitten pesua? Minä en ainakaan. Nyt oli jo pakko, kun ei oikein ulos näkynyt. Mutta kun niitä aukkoja on tässä meidän haussissa parikymmentä ja semmoinen prkleellinen erkkeri. Itse tehtävä pesu, en kehtaa miestä avuksi pyytää kun aamusta iltaan on töissä ja minä lusmuilen kotona. Ihan pieniä lapsetkaan ei ole, niin että kyllä ne pihalla pärjää. 3-4v.
Onneksi menen takaisin töihin marraskuussa ja liksa on niin hyvä, että seuraavat pesut saa joku maksettu pesijä tehdä. Se on varma se.

Pesin joskus kesätyökseni muutaman sata lasipintaa ja opin tekniikan. Sen jälkeen pesu on ollut helppoa kuin heinänteko ja ikkunoitakin on omassa kodissa tuohon verrattuna hyvin vähän. Tykkään kyllä.

Ja ainahan voi pestä vaikka ikkunan päivässä, missään ei käsketä hinkata kaikkia putkeen puhtaaksi.

Yyyh, tiedän tunteen. Ikkunoita on jotain 30 kappaletta, niissä 4-12 ruutua ulkopuolella ja jokaisen ikkunan yläpuolella vielä erillinen pieni ikkuna...aloitin pesun viime vuoden lopulla ennen muuttoa enkä ole kuin puolivälissä kun veetuttaa sen verran :D

Viimeksi muokattu:
Ihan hirveätä on ikkunan pesu ja sitten kun pelkää, että putoaa. Sisäpuolelta voin hieman Windusia huiskia, mutta onneksi on iskä joka tulee ja pesee. Hieman minua hävettää kohta kolmekymppistä naista, samoin kuin yhtä saamatonta kumppania.

No, mennään sitten ulos ja tarjotaan faijalle jotain hyvää.=)

Tunnen tunteen. Raivostuttava homma koko ikkunan pesu. Sain kierrettyä talon ja periaatteessa oli helppo ulkopuolelta pestä ihan maasta käsin vaan jakkaralla keikkuen. Meni kaksi päivää, niin joku kirotun lintu, pääskynen tai joku kurvasi ja roiskasi olkkarin ikkunaan pitkän rantun. Kirosin!

Unelmissani olen ihminen, joka pesee ikkunat kolme kertaa vuodessa. Aikaisin keväällä, siitepölykauden jälkeen ja myöhään syksyllä. Joka kolmas vuosi taitaa olla oikeampi arvio. Huijata voi niin, että pesee edes ulkolasit.

[QUOTE="vieras";27001625]Joka kolmas vuosi taitaa olla oikeampi arvio. Huijata voi niin, että pesee edes ulkolasit.[/QUOTE]
Ei ihan mennyt kolmea vuotta, mutta 16 kk. meni. Ulkopuoli ihan ravassa ja sormenjälkiä sisäpuolet täys. Kärpäsenraatoja väliköt mustana.

Kerrostalossa asuessa ikkunanpesu on aivan järkyttävää. Ikkunat isoja, rutisevia ja pelotti, että rämähtää alas. Suurin vaiva oli tuossa pesussa se, että sai ikkunan auki. Se oli niin vaivalloista. Nyt omakotitalossa on ikkunoita tuplasti enemmän, mutta ikkunat pienempiä, siisteja ja ne on helppo aukaista ja pestä ja aikaa menee yhteen ikkunaan n. 10 min.

[QUOTE="vieras";27002115]Kerrostalossa asuessa ikkunanpesu on aivan järkyttävää. Ikkunat isoja, rutisevia ja pelotti, että rämähtää alas. Suurin vaiva oli tuossa pesussa se, että sai ikkunan auki. [/QUOTE]
Sama juttu oli. Nyt pari vuotta sitten tuli taloon uudet ikkunat ja nyt aukeaa ja pelittää. Mutta yhtä inhottavaa hommaa vaan on.

mä just pesin ekaa kertaa ikkunat (asuttu täällä 5 vuotta..) ja se oli ihan kivaa :) inhoan siivoamista, tuo oli kivoimmasta päästä siivoamistehtäviä.

asumme tosin pienessä kerrostaloasunnossa, eli ei mahdottomasti ikkunoita pestäväksi.

Tuttu tunne.Meillä on tehty niin, että joka toinen vuosi pestään vaan ulkoa ja sisältä, ja sitten joka toinen vuosi perusteellisemmin avaten kaikki ikkunat, välit jne. Tälle vuodelle osui tuo tarkempi pesu ja se tehtiin niin, että minä vein muksut puistoon ja mies jäi pesupuuhiin. Ehkä siinä se aloittaminen on se hankalin osuus ja meillä on vielä jonkin verran huonekaluja, jotka pitäåisi ensin siirrellä pois tieltä. Lukumääräisesti meillä ei ikkunoita edes ole kovin montaa, mutta kyllä se vaan sekin tuntuu olevan liikaa.

Niin menee harmaaksi lasit, että on se kerran vuodessa tehtävä se urakka. Rapsittava pois sinitarrat ja purkat ja muu. Pakko mikä pakko ja aloitus vaikeaa.

Silityksen ohella niitä vihoviimeisiä kotitöitä.... Silti tykkään, kun lasit ovat kirkkaat. Teen yleensä yhden kunnos pesun keväällä, kesällä kevyemmän pyyhkäisyn ja syksyä vasten taas kunnon pesyn ynnä pattereiden putsauksen. Kerrostalossa on pelottavaa korkeus, mutta olen hankkinut Sini- tuotteen jatkovarret selä lastaan että mikrokuitupesimeen. Taiteilen perinteisillä välineillä sekä tuolla Kärcherin laitteella. Raidat lähtee mikrokuiturätillä. Olisi kiva joskus kokoilla koko shown ulkoistamista ja katsoa miten paljon näppärämmin asiantuntijat tästä selviävät ja tuleeko parempi jälki.
Show on tältä syksyltä ohi eli kevättä odotellessa.

Jos oliski ihan nykyaikaiset ikkunat niin se olis kivaa, nopeaa ja helppoa.. MUTTA.. Meillä on tällasta jotain 50-luvun heiveröistä ruutua.. Onneks niitä ei oo kuitenkaan montaa :D

Yhteistyössä