Ikean vaihto ja palautusoikeus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikeasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikeasta

Vieras
Ostimme Ikeasta Bestå sarjaa, joista sitten loihdimme tv-tason.
Tasoon kuuluu kaksi Bestå sarjan runkoa, jotka kiinnitimme ruuveilla yhteen (aivan kuten ohjeessakin). Nyt taso kasattuna ja kaikki paikoillaan.
Huomasimme, että laatikot eivät mene yläpuolelta tiiviisti kiinni vaan jättävät ikävän parin sentin, josta esim lapset saavat ne liian helposti avattua. En ymmärrä mikä idea raossa on, ja miksi se ei ole tiivi kauttaaltaan. Kuitenkin se häiritsee niin paljon, että haluaisin palauttaa koko helahoidon. Kysymys kuuluu; Voinko palauttaa jo kootun tv tason mihin tullut jo ruuvin kiinnitys jälki? Ikealla on 90 päivän palautusoikeus, mutta edellyttääkö he, että tuote on paketissa käyttämättömänä?

Ihanaa, huippu juttu! Myös hyvityskortti kelpaa, jolla saisin sitten ostettua uuden tason jossa EI ei ole rakoja. Mitä jos tuotteessa on jälkiä kasauksesta saanko silloin vain osan hinnasta?

Ok :) mä vastaan "vaan" asiakkaan ominaisuudessa.

Joskus oltiin palauttamassa tuotetta jonka pakkaus oli avattu (ei koottu), ja siitä oltaisiin hyvitetty vaan osa. Ei siis täyttä hintaa. Tästä on jo aikaa.

Siitä voi lähteä 3-10 % kootusta tuotteesta pois, muttei jos se on viallinen, koska kootut ja avatut paketit ei mene enää myyntiin vaan suoraan löytönurkkaan jossa ne myydään 20-50% alennuksella.. Nääkin on aina myyjäkohtaisia sekä tilanteesta riippuen.

Alkuperäinen kirjoittaja APkiittää;27020013:
Ihanaa, huippu juttu! Myös hyvityskortti kelpaa, jolla saisin sitten ostettua uuden tason jossa EI ei ole rakoja. Mitä jos tuotteessa on jälkiä kasauksesta saanko silloin vain osan hinnasta?

Sä voit viedä sen vaikka kokonaisena sinne. Kuitti vain pitää olla.

Siitä voi lähteä 3-10 % kootusta tuotteesta pois, muttei jos se on viallinen, koska kootut ja avatut paketit ei mene enää myyntiin vaan suoraan löytönurkkaan jossa ne myydään 20-50% alennuksella.. Nääkin on aina myyjäkohtaisia sekä tilanteesta riippuen.

Ahaa :)

Mulle olis silloin muinoin hyvitetty vaan puolet tai 75%, en tarkkaan muista mutta paljon vähemmän kuin mainitsemasi määrän.

Mutta useimpiin liikkeisiin ei ole palautusoikeutta kootussa tuotteessa, siinä ikea tekee poikkeuksen.

Virheellinen tavara on oma lukunsa, mutta ymmärsin että siitä tässä ei ollut kyse.

[QUOTE="Jep";27020081]Siis miksi asiat täytyy tehdä noin vaikeasti ap?
Tottakai teette reklamaation jos tuote on mielestänne viallinen ja vaaditte kunnollisen tilalle.[/QUOTE]

Aah sä oot niitä ihmisiä jotka tulee vaan huutamaan sinne kassalle "NYT HETI MULLE TÄNNE". :D

Ja kootusta tuotteesta jossa itse porattu ruuvi pitämään kaksi runkoa yhdessä voisi lähteä kuinka paljon pois? Tuote ei varmasti ole viallinen tehty vaan hassusti.

[QUOTE="Jep";27020144]Wtf? En todellakaan ole vaan vaadin ehjiä tuotteita ja vastinetta rahoilleni. En ole kaltaisesi lammas joka tyytyy vialliseen eikä kehtaa sanoa ASIASTA!
Käsitin että ap:n tuote oli viallinen ja aikoo ostaa vastaavanlaisen tilalle.[/QUOTE]

Lammas? :D Huumoria ihminen huumoria.

[QUOTE="Jep";27020081]Siis miksi asiat täytyy tehdä noin vaikeasti ap?
Tottakai teette reklamaation jos tuote on mielestänne viallinen ja vaaditte kunnollisen tilalle.[/QUOTE]

Tuote EI ole viallinen. Emme vain tienneet raosta, koska kaupan näyte kappaleessa siinä laatikon päällä oli toinen laatikko, me emme halua toista laatikkoa vaan vapaan tason esim. dvd soitinta varten.

Alkuperäinen kirjoittaja APkiittää;27020142:
Ja kootusta tuotteesta jossa itse porattu ruuvi pitämään kaksi runkoa yhdessä voisi lähteä kuinka paljon pois? Tuote ei varmasti ole viallinen tehty vaan hassusti.

Se riippuu oikeasti myyjästä ja tilanteesta. Viet tuotteen sinne ja kysyt miten toimitaan. :/

Yhteistyössä