Ikean lipaston maalaaminen, onnistuuko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kookokoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kookokoo

Vieras
Lastenhuoneen lipasto on nyt tarpeeton uusien kaappien myötä ja ajattelimme uudelleensijoittaa sen eteiseen. Ongelmana on vaan se, että lipasto on aivan väärän värinen. Kyseessä on Ikean Kullen- lipasto, on tehty jostain lastulevystä ja kalvosta. Tiedättekö voiko tällasia huonekaluja maalata, ja jos voi, niin millaisella maalilla? Minä en näistä hommista ymmärrä mitään, eikä miestä taas ollenkaan kiinnosta, ihmettelee vaan, että miksi sille pitäsi jotain tehdä, kun on vielä ihan hyvässä kunnossa...

Kaikkea voi maalata. Karhenna hiekkapaprulla pinta ja valitse vain mieleisesi väri ja jos tuossa yllämainittu kalvo on päällä niin tyyppi on unohtanut kääriä hyllyn tjn paketista.

sen voi maalata jollain liuotinohenteisella maalilla tai sparayllä, haju tosin on melkoinen joten tekisin ulkona.. tasaista jälkeä ei tule eli pensselin harjaksista jää jälkeä..

Kai se kalvo siinä päällä on, alareunaan tuli pieni kolhu ja päältä irtosi sellainen parin millin kerros ja paljasti ihan erinäköisen pinnan. Voi harmi, jossei voi maalata, mä vähän sitä pelkäsinkin. Olisi kokonsa puolesta juuri sopiva eteiseen. Mietin jos, että jospa vaikka tapetilla ton päällystäisin...

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22380206:
Jos siinä siis on kalvo sen lastulevyn päällä, niin ei voi maalata. Vois, jos saisitte kalvon pois, mutta se ei taida onnistua.

Miksi ei voisi. Ainahan lastulevyn päällä on jotain "kelmua"... Toki tässä voi olla eroja kestävyydellä (esim millaisia kolhuja kestää, jne). Minä kysyisin neuvoa parhaasta maalista kaupassa, mutta yleensä kalliimmat maalit ovat parempia kuin halpikset.

Itse olen empiren kannattajia Huonekalujen maalaus - Tikkurila Oyj | Ammattilaiset | Suunnittelu | Suunnitteluohjeet | Sisämaalaus | Muut pinnat
Empire kalustemaali - Tikkurila Oyj | Kotimaalarit | Tuotteet | Tuotetiedot aakkosjärjestyksessä

Miksi ei voisi. Ainahan lastulevyn päällä on jotain "kelmua"... Toki tässä voi olla eroja kestävyydellä (esim millaisia kolhuja kestää, jne). Minä kysyisin neuvoa parhaasta maalista kaupassa, mutta yleensä kalliimmat maalit ovat parempia kuin halpikset.

Itse olen empiren kannattajia Huonekalujen maalaus - Tikkurila Oyj | Ammattilaiset | Suunnittelu | Suunnitteluohjeet | Sisämaalaus | Muut pinnat
Empire kalustemaali - Tikkurila Oyj | Kotimaalarit | Tuotteet | Tuotetiedot aakkosjärjestyksessä

No jos siinä on joku muovikalvo, en alkaisi maalata. Ei kestä maali nätisti, kun ei tartu samaan tapaan kiinni.

Ja sit taas kalliin maalin ostaminen, kun lopputulos on erittäin epävarma. Paljon se lipasto maksoi ja paljon maksais suoraan oikean värisenä? =)

Tikkurilan sivuilta:

Voiko melamiini-, MDF- ja filmivaneripintoja maalata? Pinta tuntuu niin sileältä, että mahtaako siihen mikään maali tarttua?
Melamiini- ja MDF-pinnat tulevat useimmiten vastaan keittiön kaapistoissa. Filmivaneria (vesivaneri) käytetään myös ulkona. Nämä ovat erikoispintoja, ja on muistettava että pintojen käyttökohde ja pintoihin kohdistuvat rasitukset vaikuttavat oleellisesti maalauksen pitkäikäisyyteen.

Puhdista pinnat Tikkurilan Maalipesulla huolellisesti etiketin käyttöohjeiden mukaan. Hio pinta kevyesti himmeäksi. Käytä pohjamaalaukseen Otex tartuntapohjamaalia ja pintamaalaukseen kohteeseen sopivia tuotteita. Kalusteet voit maalata Empire kalustemaalilla, Miranolilla tai vesiohenteisella Helmi kalustemaalilla. Ulkona pinnat maalataan käyttökohteen mukaan ulos soveltuvilla tuotteilla.

Yhteistyössä