Ikea Pax-vaatekaapin omistavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietoa tarvitseva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietoa tarvitseva

Vieras
Minun tarvitsisi saada tietää tuosta vaatekaapista sokkelin mitta. Jos joku viitsisi mitata omastaan.
Siis mitta lattiasta tuohon vaatekaapin lattiaan, jos joku tajusi :)

Taitaa olla jotain 10-15cm välillä mutta varmuus olisi hyvä saada ennenkuin jatketaan hommia.

KOhdasta riippuen 8,9 - 9,0 cm, virhemarginaali +/- 0,2 cm.

Meillä vaatekaapissa liukuovet, joten mitta on sen vaatekaapin "lattian" metallilistan yläreunaan. Metallilistan paksuus lienee jotain 0,05-0,1 cm.

kiitos paljon. Meillä on siis muuten ikean mittojen mukaan tehty kaappi, mutta ei voitu ostaa valmiita runkoja kun katto kallistuu sillä seinällä. Nyt täytyy korien asennuksessa ottaa huomioon tulevat liukuovet, joten ei voi ihan lattiantasoon niitä laittaa :)

[QUOTE="vieras";22257343]KOhdasta riippuen 8,9 - 9,0 cm, virhemarginaali +/- 0,2 cm.

Meillä vaatekaapissa liukuovet, joten mitta on sen vaatekaapin "lattian" metallilistan yläreunaan. Metallilistan paksuus lienee jotain 0,05-0,1 cm.[/QUOTE]

Meillä ei tossa kaapissa ole liukuovia, vaan tuo mun mitta oli se sokkelilevy + alin pohjalevy yhteenlaskettuna. :)

Tuossa ei kovin suurta virhemarginaalia ole. :D Ehkä millin luokkaa...

Mä en ihan tajunnut mitä selitit, mutta otathan huomioon, etteivät ovet ainakaan oikeassa Ikeassa tule sisäosan lattian tason korkeudelle vaan alemmas. Liukuovi on lattiasta n. 4,6 cm.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22257359:
Meillä ei tossa kaapissa ole liukuovia, vaan tuo mun mitta oli se sokkelilevy + alin pohjalevy yhteenlaskettuna. :)

Tuossa ei kovin suurta virhemarginaalia ole. :D Ehkä millin luokkaa...

Meillä ainakin päätylevyt ovat vähän "korkeammat" kuin etusokkeli. Eli etusokkeli on muutaman millin ilmassa. Lattialta kaapin lattialle on ainakin siis meillä enemmän kuin sokkelilevy + pohjalevy. (Mun virhemarginaali tulee siitä, että jouduin mittaamaan vähän huonolla viivottimella.)

[QUOTE="vieras";22257401]Meillä ainakin päätylevyt ovat vähän "korkeammat" kuin etusokkeli. Eli etusokkeli on muutaman millin ilmassa. Lattialta kaapin lattialle on ainakin siis meillä enemmän kuin sokkelilevy + pohjalevy. (Mun virhemarginaali tulee siitä, että jouduin mittaamaan vähän huonolla viivottimella.)[/QUOTE]

No itse asiassa riippuuhan tuo mitta siitäkin, paljonko kaappia joutuu jaloilla säätämään. Meilläkin on yläkerran kaapeissa reipas rako siellä alla, kun seinä oli takana niin vino, että kaapit oli pakko asentaa vinoon...

Mut ap mäkään en ihan tajunnut, mitä yritit tuossa sanoa, mutta on mulla tuo alin kori liukuovellisessa kaapissa yläkerrassa ihan niin alhaalla kuin menee (oisko ulkomuistista sentin verran irti lattiasta). Mut siis tuo on Ikean runko, Ikean liukuovi -versio.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22257423:
No itse asiassa riippuuhan tuo mitta siitäkin, paljonko kaappia joutuu jaloilla säätämään. Meilläkin on yläkerran kaapeissa reipas rako siellä alla, kun seinä oli takana niin vino, että kaapit oli pakko asentaa vinoon...

Mä otin tuon kyllä mittauksessa huomioon. On tää tarkkaa:)

Ap:lle muuten tulee varmaan vinkki myöhässä, mutta jos rungot eivät käy sellaisenaan, olisi varmaan kannattanut harkita silti alkuperäisten runkojen ostamista ja sitten niiden tuunaamista sopiviksi. Näin me tehtiin, kun eivät ihan sopineet sellaisenaan meidän käyttöömme. Saha käteen vaan. Oli kaikkein helpointa ja rungot oli aika halpoja.

[QUOTE="vieras";22257465]Mä otin tuon kyllä mittauksessa huomioon. On tää tarkkaa:)

Ap:lle muuten tulee varmaan vinkki myöhässä, mutta jos rungot eivät käy sellaisenaan, olisi varmaan kannattanut harkita silti alkuperäisten runkojen ostamista ja sitten niiden tuunaamista sopiviksi. Näin me tehtiin, kun eivät ihan sopineet sellaisenaan meidän käyttöömme. Saha käteen vaan. Oli kaikkein helpointa ja rungot oli aika halpoja.[/QUOTE]

Mulla taas tuossa ekassa mitassa on pelkät levyt vaan. :D Alakerran kaappi kun on ihan lattiaa vasten. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22257474:
Mulla taas tuossa ekassa mitassa on pelkät levyt vaan. :D Alakerran kaappi kun on ihan lattiaa vasten. :D

Meillä taas tuolla etusokkelin alla on isompi väli kuin päätyjen. Ei se varmaan ole kuin millin pari korkeampi, mutta on kuitenkin. Outoa.Eikä siis ole lattian vinoudesta kiinni, kun päädyssä on yhtä korkea väli päädyssä joka kohdassa.

Yhteistyössä