Ikävät tapaamisjärjestelyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jatkuva periksiantaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jatkuva periksiantaja

Vieras
Sekä ex-miehellä että minulla on molemmilla sovittu kesäloma-aikaa lapsen kanssa 2 viikkoa putkeen. No, mies järjesteli itselleen ensin lapsen kanssa kolme viikkoa. Ei siinä mitään. Ja sitten halusi vaihtaa tähän putkeen lisäpäiviä perään.
Vastasin nätisiti, että mielummin ei enää siihen ylimääräisiä. Kun oli muita suunnitelmia itsellänikin. Uhkasi heti sosiaaliviranomaisilla, kun äiti estää lasta tapaamasta isäänsä/isän vanhempia. Suostuin taas, ettei tule riitaa. Oli vielä taas kerran lapsen käskenyt sanoa äidilleen "kaikenlaista"ja lapsi kärsii tästä hänen kauttaan riitelystä. Ja se yritetään rakentaa aina niin, että Isä ja lapset vastaan äiti.

Tämä on jatkuvaa. Teen niin tai näin, ihan sama. Ellen suostu johonkin, minun kimppuun hyökätään suunnilleen "lasten ja isovanhempien nimissä" ja mukaan haastetaan puoli kunnallista viranomaisia. Selvitykset ovat päättyneet lyhyeen, mutta silti harmittaa. Lisäksi pelkään, että he alkavat uskoa lasten isää hänen kertomisaan tarinoissa, hän osaa olla hyvin vakuuttava ja sympaattinen kun on tarve. Tuleekohan tästä ikinä loppua? Ja sen kerran jos olen itse yrittänyt sopia jotain, se ei käy ikinä.