Ikänäkö vaivaa - pitäisi hankkia silmälasit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liila
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liila

Vieras
Minulla ei ole koskaan ollut silmälaseja. Ikää on nyt 38 vuotta ja ikänäkö alkaa vaivata, eli lähinäkö alkaa huonontua. Pieniä tekstejä pitää tihrustella. Toistaiseksi omat käsivarret vielä riittävät lehden lukemiseen.

Ostaisinko vain Tiimarin lasit vai pitäiskö mennä oikein optikolle tai peräti silmälääkärin vastaanotolle? Miten lasien hankkiminen käytännössä tapahtuu?
Onko täällä muita, jotka ovat selvinneet aikuisiän ilman silmälaseja?

No minä. Oon 45 ja nyt tiimarin lukulasit käytössä kun jotain tosi pientä pitää tihrustaa. Ajokorttinäöntarkastuksessa kävin muutama viikko sitten kun poliisilta tuli kirje, mutta en niitä ajolasejakaan tarvitse.
Mene käymään optikolla, siellä ohjaavat eteenpäin asiassa jos tarvitsee.

jos pointti on silmälasien tarve, niin menisin ensin optikolle. Sieltähän ne lasit saa. Silmälääkäriin ohjaavat kyllä jos jotain sairautta epäilevät. Ja lienee kuitenkin halvempikin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös silmälääkäri tee paremmat tutlimukset kuin optikko?

optikko käy vuosikausien opinnot läpi just näkemiseen ja näkökykyyn liittyen. Silmälääkäri silmäsairauksiin. Pieni kursiimäärä lasimääritystä varten. Eli jos ei epäile mitään silmäsairautta ja näkö pitää tarkistaa. Optikko on parempi vaihtoehto. =)

sinulla on jo ikä tehnyt tehtävänsä elikkä lukulasit. Minulla oli sama ja kävin tarkastuksessa. En sitten kumminkaan raattinut liikkeestä ostaa vielä kunnon lukulaseja vaan tiimarista ostin nämä ekat ja hyvin kelpaa :)

Uudet termit: :D
Naisilla on aikuisnäkö ja miehillä ikänäkö :laugh:

Suosittelen kans hankkimaan liikkeestä kunnon lukulasit. Ellet sitten saa reseptiä siitä että molemmissa silmissä prikulleen sama voimakkuus. (Mikä on harvoilla) Noissa halpalaseissa kun on yks ja sama vahvuus molemmissa silmissä, joks myös voi silmiä rasittaa/ näöntarkkuutta huonontaa. Vaikkei huonontais näet paljon paremmin ja tarkemmin sun silmälasireseptin mukaan tehdyillä laseilla. =)
Eikä ne pelkät lukulasit nyt niin paljoa maksa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Hae liikkeestä lasit, esim. eyeniltä saa halvalla hyviä, omaan päähän sopivia laseja. Ostin lukulasit optikon määräyksen mukaisesti ja hinta tais olla 59,-

Aivan... nythän halpoja laseja mainostaa ainakin eyen, specsavers ja nissen

Yhteistyössä