Ikäkriisi iski..

  • Viestiketjun aloittaja Aries 78
  • Ensimmäinen viesti
Aries 78
Äyh.., kuinka onkaan erilaisia ihmisten elämäntilanteet...

Mä 33v, kolme lasta ja nuorin 5v. En voisi ikinä kuvitellakaan hankkiväni tässä iässä (saati vanhempana!!) enää vauvoja.

Ps. Tää ei siis ollut kritiikkiä vaan ihmettelyä erilaisista tavoista elää elämää.
Mulla on itellä nuo pojat rauhallisia ja helppoja kavereita niin ehkä siksi itelläkin ajatus että voisi vielä yhden lapsen kasvattaa.. Kolmistaan harrastetaan ja touhuttaan niin eivät edes keskenän tappele :D Kuitenkin viihdyn ja tykkään olla noiden lasten kanssa, tosiaan vaatii sen vakaan suhteen jossa molemmat osallistuupi lasten huolehtimiseen ja kasvattamiseen..
 
"akka"
Nauti olemassaolevista lapsistasi,heissä on sinulle kylliksi kasvatettavaa.Uusperhekuviot on aina hankalia,tiedän sanoa kokemuksesta ja mitä vähemmän lapsia,sen helpompaa.
Yksinhuoltaja kun saa kumppaniksi toisen samanlaisen,siinä on jo kahdenlaiset lapset.Siitä jo tulee tarpeeksi haastetta kasvattaa lapsia.Siihen kun vielä lisätään yhteiset lapset niin niitä onkin sitten jo kolmenlaisia.Ongelmat lisääntyy.
On kummankin puolen exät ja niiden nyxät ja sukua monelta puolelta.Joka puolelta koitetaan säätää ja sekaantua.
Helpommalla pääsee kun jättää tekemättä lisää lapsia,olemassaolevista jo saa tarpeeksi tapella.
 
Voi teitä nuoria! Mä sain esikoiseni 38 vuotiaana ja pikkusiskon hänelle siitä parin vuoden päähän. Mies on minua 4 vuotta nuorempi, eli 36 oli, kun nuorempi syntyi, ja molemmat toivottais vielä yhtä lasta lisää! En osaa itseäni mitenkään ikäloppuna pitää, enkä ajattele, että olisin jotenkin toivottoman vanha edes sillon, kun nuo 4 ja 2 v. tytöt on vaikka murrosiässä.

Oma äitini sai mut ja pikkuveljeni parikymppisenä, mutta seuraavat kaks vasta neljänkympin korvilla. Nyt on nuorinkin siskoni jo kohta kolmenkymmenen ja äiti 66 v. Hyväkuntoinen, aktiivinen ja touhuava ihminen on äiti edelleen ja rakastaa peuhata lastenlastensa kanssa - ei todellakaan mikään vanhus! Ehkä siks en osaa omaakaan ikääni mitenkään lohduttomana pitää. Toki olisin halunnu hiukan nuorempana alottaa perheen perustamisen, mutta ei vaan elämä menny ihan suunnitelmien mukaan ja nyt pelataan näillä korteilla.

Siis et sinä Aries mikään vanha vielä ole! :) (niin, ja onnea!)
 
  • Tykkää
Reactions: Squawe
Onnea!

Itselläkin melkoinen ikäkriisi päällä, ja ikää kuitenkin "vasta" 31 :D Tosin mä ajattelen asiaa vähän eri tavalla eli mä olen sitä mieltä, että mä olen jo niin vanha et ei mun pidäkään enää haaveilla lapsista :D Enkä mä kyllä enää tällä iällä ala mihinkään vakavaan parisuhteeseen joten sitäkään ei tarvitse murehtia :D Mä olen onnellisesti jo niin vanha, että mä voin vaan olla ja nauttia ilman noita perheenperustamis/naimisiinmeno pakkopakkopakko ajatuksia joita nuoremmilla on ;) Vähän niin kuin been there done that =)
 
Onnittelut jo etukäteen :D :flower: Mulla pukkaa tuo ensi vuoden 30v ahdistamaan, vauvakuumekin olisi ja joskus muinoin ajattelit, että lapset on tehtynä ennen tuota kolmeakymppiä.. kai mun täytyy muutamalla vuodella joustaa :ashamed:
 
Aries 78
[QUOTE="vieras";26087346]Saako kysyä, mitä tapahtui siinä isyysasiassa? Eikös joku nainen odottanut sinulle lasta?[/QUOTE]
Siittä ei ole mithän selviteltävää ollutkaan minun osaltani, säikyteltiin vain sen asian suhteen :)
 
Mulla mittarissa 32v. ja yksi tyttö. Mietin, että jos vielä suhteeseen alkaisi, niin lapsia en enään haluaisi lisää. Yhden kanssa pääsee jo niin helpolla, niin ei kyllä houkuttele yhtään ajatus vuosien univajeesta ja vaipparumbasta :D
 
Aries 78
Mulla mittarissa 32v. ja yksi tyttö. Mietin, että jos vielä suhteeseen alkaisi, niin lapsia en enään haluaisi lisää. Yhden kanssa pääsee jo niin helpolla, niin ei kyllä houkuttele yhtään ajatus vuosien univajeesta ja vaipparumbasta :D
Kieltämättä tuo on mukava lähteä noiden poikien kanssa reissuun kun ei tarvi mietiskellä taukopaikkoja etukäteen että missä ruokailla ja missä vaihdella vaippoja.. Kotonakin helppoa kun tuo 3v pukee ite kaikki vaathet ja käypi vessassa itekseen.
 

Yhteistyössä