iiso ikäero ja silti toiveita kolmannesta

hip
Meillä kohta 8v kaksoset ja nyt tuntuisi että olisi niin kiva jos pieni lapsi kietoisi pulleat kätensä kaulan ympärille. ..Ja mielellään yksi kerrallaan. ;)

Silti miettii että joko ikäero on liikaa. Ja kun kävin kelan sivuilla laskemassa mahdollista vanhempainrahaa, miten ihmeessä sillä tulee toimeen!! Talo yms. on maksettavana kuitenkin.

Jyräävätkö siis realiteetit vauvakuumeen.... Onko kukaan samassa tilanteessa/ pohdinnoissa?

Minulla ei ole lapsia, eikä taloa maksettavana tms.. Mutta on 8,5 vuotta nuorempi veli.. Itse olen kuin kakkosäiti hänelle, mutta uskoisin että veljelläni on turvaa siitä, että on kaksi isompaa sisarusta (veljeni on häntä 11 vuotta vanhempi).. :) Miettii kuitenkin kuinka lyhyt aika se vauva-aika on, sitten pääset takaisin työhön jne.. Mutta jokaisen oma päätös :heart:

Meillä lapset -00 ja -02 syntyneet ja kolmatta toivotaan. Joulukuussa valmistui omakotitalo ja siihen pari autolainaa mutta ollaan sitä tähänkin asti pärjätty. Pitää vain miettiä mistä haluaa luopua siis rahallisesti. Me ollaan laitettu ruokamenot kuriin ja kaikki muu ostetaan tarpeeseen, heräte ostokset pois ja ollaan säästetty tosi paljon. Tällähetkellä minä töissä ja mies vuorotteluvapaalla jonka korvaus on 70% ansiosidonnaisesta miinus verot joten ei paljon mitään!
Tässä joitakin asioita joita voi ottaa huomioon.

hip
Meilläkin syksyllä valmistui omakotitalo. Tuntuu että nytkin kaikki rahat menevät. Aina ajattelee että seuraavasta tilistä ostan sen tai käyn kampaajalla tms. Ja sitten tilipäivän jälkeen huomaa, ettei taaskaan jäänyt ylinmääräistä. Niinhän se on, että kyllähän sitä pärjää jos niin päättää. Pärjäsihän sitä kaksostenkin kanssa opiskelijabudjetilla lähes nollatuloilla. Molemmilla meillä on virat, että sillä tavalla turvallinen tilanne. Mutta voi kun sitä ei saa vain päätettyä tätä asiaa.... :|

Me tehtiin ensin nämä kolme muksua ja alettiin sitten vasta miettiä muuta. Kyllä sitä aina jotenkin selviää. Lapset oli meille elämässä ykköseksi tärkeintä, joten heidän suhteensa ei mietitty mitään, että onko varaa tms. Meilläkin on todella iso talovelka, parhaillaan rakennetaan. Minä olen vanhempainvapaalla vielä puoli vuotta. Me ei olla koskaan eletty tuhlailevaa elämää, mutta kyllä tän talorumban kanssa saa todella yrittää keksiä, että miten ton lainankin saisi riittämään. Mä olen ihan varma, että kaduttaisi myöhemmin, jos näitä kolmea lasta ei oltaisi tehty, koska se on ollut molempien haaveena. Kaikki muu tulee sen jälkeen.

Yhteistyössä