Iisalmelaisia paikalla? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jeps

Vieras
Ois pari kysymystä.. :)

Oon jo täällä aiemminki kysymyksiä ko. paikkakuntaan liityen kysyny, mut kysympä lisää. :)

Eli kuin usein Iisalmen äitiysneuvoloissa ultrataan? Millä viikoilla siellä on lääkärineuvolat ja ultrataanko niiden yhteydessä? Kuin monta terveysasemaa siellä on tai käykö esim. kaikki saman tk:n äitiysneuvolassa? :) Eli siis että mistä mun kannattais soitella itelle neuvola-aikoja.. :)

Sit kysyisin vielä, et onko Iisalmessa 1,5 vuotiailla lääkärineuvola vai onko se 2-vuotiailla? :) Ku meillä täällä se on 2-vuotiailla, joten mun pitäis saada Iisalmesta tolle vanhemmalle se lekurineuvola 2-vuotiaana. :) Mut miten siellä on näin yleensä?

Kiitos jos viitsit vastata. :) Saatan kysellä tän saman otsikon alle joskus lisääki... ;)

Onko Iisalmessa tosiaan niin vähän asukkaita, ettei yksikään oo tänne eksyny? :) Vai onko ne muka oikeesti niin fiksuja, että viettää aikaansa jollain muulla tavalla.. :D

Yritin vain provota iisalmelaiset vastaamaan esitettyyn kysymykseen. Toivoin, että he kilvan todistaisivat minun olevan pahasti hakoteillä. Yksikään hyvä teko ei näemmä jää rankaisematta... :(

Joo, ikäviä ollaan =)

kantsii katsoa Iisalmen terveyskeskuksen sivuilta. Sieltä valitset vaikka haulla neuvolat jossa kerrotaan äippäneuvolasta ja kelle sun pitäs soitella. Yhellä ns."omalla" neukkarilla. Henkilö määräytyy asuinpaikkasi mukaan.
Ultrata taidetaan normiraskaudessa kolmesti jos jotain erityistä on niin lisäksi Äitipolilla Iisalmessa tai Kysissä.

Terveystarkastusohjelma
2-3 viikon iässä terveydenhoitaja tekee tarkastuksen kotikäynnillä.
Noin 4-5 viikon ikäisenä terveydenhoitajan tarkastus.
6 viikon ikäisenä terveydenhoitajan ja lääkärin tarkastukset samalla vastaanottokäynnillä.
3 kk:n ikäisenä terveydenhoitajan tarkastus, jolloin kurkkumätä-jäykkäkouristus-hinkuyskä-polio-hemofilus(Hib)-rokote.
4 kk:n ikäisenä terveydenhoitajan tarkastus.
5 kk:n ikäisenä terveydenhoitajan tarkastus, jolloin kurkkumätä-jäykkäkouristus-hinkuyskä-polio-hemofilus(Hib)-rokote.
6 kk:n ikäisenä terveydenhoitajan tarkastus.
8 kk:n ikäisenä terveydenhoitajan ja lääkärin tarkastukset samalla vastaanottokäynnillä.
1 v:n ikäisenä terveydenhoitajan tarkastus, jolloin kurkkumätä-jäykkäkouristus-hinku-yskä-polio-hemofilus(Hib)-rokote ja hemoglobiini.
1 1/2 v:n ikäisenä lääkärin tarkastus, jolloin tuhkarokko-sikotauti-vihurirokkorokote.
2 v:n ikäisenä terveydenhoitajan tarkastus.
3 v:n ikäisenä terveydenhoitaja ja lääkärin tarkastukset eri vastaanottopäivinä.
4 v:n ikäisenä terveydenhoitajan tarkastus.
5 v:n ikäisenä terveydenhoitajan ja lääkärin tarkastukset eri vastaanottopäivinä.
6 v:n ikäisenä terveydenhoitajan tarkastus, jolloin kurkkumätä-jäykkäkouristus-hinku- yskä-polio-rokote ja tuhkarokko-sikotauti-vihurirokkorokote.

Ootko muuttamassa paikkakunnalle?

Yhteistyössä