Iik.

• Viestiketjun aloittaja Linda
  • Ensimmäinen viesti
Linda
Kertokaa voiko kondylooma tarttua vessanpöntöstä.
Äitini sai mokoman pöpön yhdeltä pukilta, jonka kanssa se heilui ja vakuutti minulle, ettei tartte pelätä, ettei tartu pöntöstä.
Hänellä solumuutoksiakin ollut jonkinasteisia..luokka 3 muistaakseni.
Mua pelottaa, koska en ole itse innokaimmin tutkituttanut itseltä papaa..Pitäisi mennä elämäni ekaan kohta.

En sitten oloe koskaan laittanut äidilläni ollessani paperia pöntölle, vaan luottanut sanaansa.
Ei kai se niin tartu?

et
Ei tartu.

Sinun sukuelimesi eivät osu mihinkään vessanpöntöllä. Vielä epätodennäköisempää olisi, että siinä olisi tuoretta eritettä äidistäsi ja sen mukana hp-viruksia.

Kondylooma leviää sukupuoliteitse. Silti kaikki eivät saa sitä elimistöönsä.

Kaikkia kondyloomatartuntoja ei ole pystytty selittämään, mutta varmasti niillekin löytyy joku vessanpönttöä todennäköisempi selitys.

Linda
Kiitti tiedosta, olen kamalan tarkka tällaisissa asioissa, ei ole montaa seksikumppania ollut itsellä ja kaikki pitkiä suhteita. Kondylooma on jäänyt jotenkin mietityttämään, se kun on niin yleinen ja tuntuu olevan monella.
Mutta kyseessähän on saman sarjan virus joka tekee niitä viattomia syyliä iholle, esim.kaulalle. Ja joillain niin hyvä vastustus, että ei tule edes sukupuoliteitse vaikka kumppanilla olisikin? Kuulostaa lohduttavalta.

et
Toivottavasti en antanut liian ruusuista kuvaa kondylooman leviämisestä.

Aina kannattaa uuteen partneriin suhtautua niin, että hänellä voi olla tauti. Kondylooma on juuri siitä ikävä, että monilla naisillakaan se ei anna erityisiä oireita, vaan sen jäljille päästään papa-seulonnassa.

Yhteistyössä