Iho-ongelmia

Kertokaas joku hyvä ihonhoitotuote kasvoille!

Mulla on nyt aika ongelma. Iho on kuiva etenkin nenän vierestä, toisaalta on taas näppylää ja punaisuutta nenäs, nenän vieres ja leuassa.

Mä olen ollu aika laiska hoitaa tota pärstää mut nyt olen yrittäny olla aktiivisempi eli aamuin illoin puhdistus ja sitte rasvat naamaan.

Mut olenko nyt tehnyt jotain väärin kun iho on muuttunu pahemmaksi? Mulla on jotain Yves Rocherin herkälle ja kuivalle iholle suunniteltua sarjaa. Mut iho on nyt kuivempi, kiristää ja kirvelee enemmän ja punottaa kivasti...

Parina päivänä olen pistäny iha Lipolan voidetta ja tuntuu että sekin on imeytyny aika pian.

Äsken kävin uimahallis ja iho oli aika paha sen jälkee. Pahemmaksi meni kun yritin kosteuttaa. Pistin ensin jotain YR:n kosteusnaamiota. Järkyttävä kirvely, oli pakko pestä pois. sitte Dermosilin kosteusvoidetta, taas järkyttävä kirvely, vedellä pesin pois. Sitte ihan ronskisti nappasin vauvan hoitopöydältä punaista Bepanthen-voidetta ja yhtää ei kirvelly ja tuntu hyvältä iholla. tosin on edelleen aika rasvainen vaikka tästä on jo pari tuntia...

Onko alan ammattilaisia, mitä neuvoisitte?

Tulin kysymään täältä palstalta sen vuoksi että raha-tilanne ei kyllä anna periksi että menisin kosmetologille ja sitä myöten ostaisin jotain kallista kosmetiikkaa. joka ei edes välttämättä auttais. Mä nimittäin joskus kymmenkunta vuotta sitte ostin jotain kalliita voiteita ja puhdistusaineita ja ne ei käyny yhtää.

Iha perusvoiteita, vinkkejä mitä vois kokeilla? Mulla nimittäin on itselläkin sellanen tuntuma, että jotkut apteekin voiteetkin voi olla parempia kuin jotkut kalliit ja kauniit purnukat...

Mulla oli ihon kanssa tommosia samanlaisia ongelmia ja nyt löysin niihin ratkasun noista oriflamen tuotteista. Mä olen kans kokeillu varmaan kaikki purkit ja purnukat maan ja taivaan väliltä!
pidettiin meillä semmonen kauneusilta missä sai halutessaan tehdä ihoanalyysin ja mun iho osottautu kuivaksi, joten siihen sitten tuotteet (ja täytyy sanoa, että ei ole mitään kalliita tuotteita edes) ja se seerumi on ihan yliveto kuivalle iholle!
mulla on siis noi rasvat ja semmonen vaahtopesu aine kuivalle iholle ja nyt ostin vielä sitte semmosta rauhottavaa rasvaa joka on ihan yliveto (varsinkin joulun jälkeen kun tuli tota suklaata syötyä ihan kiitettävissä määrin, naamakin oli sitte sen mukanen) toi rauhoittava rasva tehos kyllä tosi hyvin!
Eli suosittelen!

kukkerikuu
Jos on finnejä ja mustapäitä leuassa ja nenän ympärillä niin viittaisi et sulla on sekaiho osittain. Eipä ole mullekkaan vastaan tullut vielä sellaista sarjaa joka auttais tosissaan. Nyt just kokeilen Oriflamea minäkin, tosin montaa olen jo kokeillut ja ei ole löytynyt. Josko nyt onnistuis. YR - tuotteita olen käyttänyt kans ja nyt sit ostin L'Orealin kasvovoiteen joka tuntuu aikas hyvältä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 22:44 Vieras kirjoitti:
Kertokaas joku hyvä ihonhoitotuote kasvoille!

Mulla on nyt aika ongelma. Iho on kuiva etenkin nenän vierestä, toisaalta on taas näppylää ja punaisuutta nenäs, nenän vieres ja leuassa.

Mä olen ollu aika laiska hoitaa tota pärstää mut nyt olen yrittäny olla aktiivisempi eli aamuin illoin puhdistus ja sitte rasvat naamaan.

Mut olenko nyt tehnyt jotain väärin kun iho on muuttunu pahemmaksi? Mulla on jotain Yves Rocherin herkälle ja kuivalle iholle suunniteltua sarjaa. Mut iho on nyt kuivempi, kiristää ja kirvelee enemmän ja punottaa kivasti...

Parina päivänä olen pistäny iha Lipolan voidetta ja tuntuu että sekin on imeytyny aika pian.

Äsken kävin uimahallis ja iho oli aika paha sen jälkee. Pahemmaksi meni kun yritin kosteuttaa. Pistin ensin jotain YR:n kosteusnaamiota. Järkyttävä kirvely, oli pakko pestä pois. sitte Dermosilin kosteusvoidetta, taas järkyttävä kirvely, vedellä pesin pois. Sitte ihan ronskisti nappasin vauvan hoitopöydältä punaista Bepanthen-voidetta ja yhtää ei kirvelly ja tuntu hyvältä iholla. tosin on edelleen aika rasvainen vaikka tästä on jo pari tuntia...

Onko alan ammattilaisia, mitä neuvoisitte?

Tulin kysymään täältä palstalta sen vuoksi että raha-tilanne ei kyllä anna periksi että menisin kosmetologille ja sitä myöten ostaisin jotain kallista kosmetiikkaa. joka ei edes välttämättä auttais. Mä nimittäin joskus kymmenkunta vuotta sitte ostin jotain kalliita voiteita ja puhdistusaineita ja ne ei käyny yhtää.

Iha perusvoiteita, vinkkejä mitä vois kokeilla? Mulla nimittäin on itselläkin sellanen tuntuma, että jotkut apteekin voiteetkin voi olla parempia kuin jotkut kalliit ja kauniit purnukat...

Biotermin tuotteet hyviä ja ammattilais tuotteista halvimpia, Puhdistus ja kasvovesi 22? kpl ja päivävoide ja yövoide 40-50? kpl ja hyvä silmänymp.voide gliniquelta n35?. Halvalla hyvä iho! =)

ongelmainen
..eli täällä ap:n kirjoittanut...

Ai siis halpaa vai???? Jos maksat voiteesta, silmänympärysgeelistä ja puhdistusaineesta yhteensä satasen niin mieti vähän!!!
:kieh:

Ei kaikilla ole muutamaan purnukkaa varten pulittaa mummon markoissa kuuttasataa. siis kuuttasataa!!!!!

Sitäpaitsi kun merkin mainitsit niin oli juuri tuo samainen Biotherm mikä pahensi mun pärstän ihan kamalaan kuntoon kymmenkunta vuotta sitten. Veti koko naaman näppylöille.

Käyttääkö kukaan puhdistukseen pelkkää vettä? mulla taitaa tuo puhdistus olla se ongelmallinen. Jos en jaksa puhdistaa kasvojani (niinkuin yleensä on) niin silloin iho ei ole läheskään niin paha. Taitaa tuo luontainen rasva pitää ihon kunnossa, tosin sitten on noita finnejä ja epäpuhtaisuuksia nenäs, leuassa ja nenän vieres.

Heti jos alkaa putsailee niin kyllä kiristää koko naamaa.

saako pelkällä vedellä kasvot esim. meikkivoiteesta puhtaaksi?

hieman aiheesta poiketen, mulla autto noihin iho-ongelmiin myös se, kun aloin käyttää meikkivoidetta (ostin sitä mikä mukautuu ihon omaan sävyyn, joten ei välttämättä tarvi edes muuta meikkiä) ihan säännöllisesti. Saattaa kuulostaa hullulta, mutta ilmeisesti se suojaa noilta päivän aikana tulevilta ilman epäpuhtauksilta :/

puhdistus ja voide
Hei, koittakaa apteekissa myytäviä ACO-sarjan tuotteita, hinta jopa edullinen, n 10 ekee tuote ja antaa laadukkaan mielikuvan. Olen kosmetologin säännöllinen asiakas ja hukannut tuhansia euroja kaikenlaisiin minulle suositeltuihin aineisiin vuosien varrella. Nyt olen käyttänyt ACO:n purifying sarjaa pari kk säännöllisesti, ja ihon näoyt ovat oikeasti rauhoittuneet (juu raskaana olen !). Olen pessyt kasvot kaksi kertaa peräkkäin aamuin illoin pinkissä pullossa olevalla pesuvaahdolla, sekä käsitellyt kaksi kertaa peräkkäin talia ja rasvaa imevällä kasvovedellä, saman sarjan kasvovoidekin tuntuu hyvältä. ACOssa myös muille ihotyypeille tuotteita. Ei ole kuivattanut ihoa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2007 klo 17:57 ongelmainen kirjoitti:

Ai siis halpaa vai???? Jos maksat voiteesta, silmänympärysgeelistä ja puhdistusaineesta yhteensä satasen niin mieti vähän!!!

Ei kaikilla ole muutamaan purnukkaa varten pulittaa mummon markoissa kuuttasataa. siis kuuttasataa!!!!!

Sitäpaitsi kun merkin mainitsit niin oli juuri tuo samainen Biotherm mikä pahensi mun pärstän ihan kamalaan kuntoon kymmenkunta vuotta sitten. Veti koko naaman näppylöille.

Käyttääkö kukaan puhdistukseen pelkkää vettä? mulla taitaa tuo puhdistus olla se ongelmallinen. Jos en jaksa puhdistaa kasvojani (niinkuin yleensä on) niin silloin iho ei ole läheskään niin paha. Taitaa tuo luontainen rasva pitää ihon kunnossa, tosin sitten on noita finnejä ja epäpuhtaisuuksia nenäs, leuassa ja nenän vieres.

Hyvä ja halpa, poistaa meikin, sopii useimmille, ei tietenkään kaikille: Osta apteekista Aqualan L -voidetta. Sillä voit pestä kasvosi käyttämällä sitä puhdistusmaidon tapaan ja tarvittaessa kun iho on oikein kuiva voit pyyhkiä meikin sillä pois ilman vettäkin. Sopii myös silmämeikin poistoon. Jos voidepesun jälkeen iho vielä kiristää, voit vielä hieroa voidetta ihoon kosteusvoiteen tavoin. Sitä voit vähän sutia myös kuiviin hiusten latvoihin jos ne ovat ongelmana. Jos se ei jostain syystä sovi kasvoillesi, voit levittää sen vartalollesi, joten hukkaan se ei mene. Jos ihosi on tosi kuiva, se saattaa aluksi vähän kirvellä (ainakin mulla se teki niin), mutta se on kai aika harvinaista. Humektan ei kirvele, mutta se on ennemminkin rasvaisen ihon tuote. Muistaakseni 30g tuubin Aqualan L:ää saat alle 3 eurolla ja jos se sopii sinulle niin säästät kun ostat seuraavalla kerralla isomman tuubin. Jos Aqualan L tuntuu sinusta liian kevyeltä, voit kokeilla seuraavaksi Aqualania ilman sitä L:ää, se on astetta rasvaisempi. :) Näiden voiteiden välille rasvaisuusasteessa on tullut myös uusi, olikohan se nimeltään Aqualan plus, sekin saattaisi olla sinulle kokeilemisen arvoinen. Hyviä ja kevyitä, kasvoillekin sopivia apteekkivoiteita ovat myös esimerkiksi Hydrolan ja Essex lotion.

Täällä myös yks herkkäihoinen, paljon aikaa ja rahaa kasvoihinsa tuhlannut. Mulle ei nuo kasvispohjaiset yves rocherit tai glarins sovi. Myös clinique ärsyttää ihoa. Olen vuosia jo käyttänyt apteekin eucerin q10 -sarjaa, mistä on kaks tuoteperhettä, toinen perusihonhoitoon ja toinen kasvoille tarkoitettu. HIntalaatusuhde kohdillaan. Sarjan maito ei puhdista vain tällä hetkellä tarpeeksi perusteellisesti ja seuraavaksi ostankin puhdistusgeelin.

Olen kokeillut tuota edellä mainittua vaaleanpunaista acoa ja se polttaa ihoni rikki, saman tekee estee lauderin vaahtopesu. Edellä mainitut perusvoiteet voi olla ihan ok puhdistukseen, mutta tämän ikäiselle ei enää riitä kosteutukseen. Sanoo kosmetologini, en minä =)

Lisään vielä, kävin tarkistamassa, se mun acon tuubi on sarjaa "dry and sensitive" ja siltikin se oli liian vahva mulle.<br><br>

Nuo on kyllä sieltä kevyimmästä päästä, totta. Ajattelin kun ap sanoi että iholla on mustapäitä, että se tuntuu tuottavan talia kuivasta pinnasta huolimatta tai ehkä juuri siitä johtuen. Silloin usein suositellaan enemmän kosteutta, vähemmän rasvaa sisältäviä voiteita. "Vanhemmiten" iho kyllä tykkää enemmän rasvapitoisista voiteista, noin yleensä. Noista apteekin perusvoiteista löytyy myös rasvapitoisia ja esim Ceralan on yleensä hirmu hyvä oikein kuivalle iholle. Se on melko paksun ja rasvaisen tuntuista, mutta kuitenkin vielä imeytyy ihoon ja on siksi mahdollinen ja miellyttävä käyttää myös kasvoilla. Toki Eucerin on hyvä sarja ja hinnaltaan varsin kilpailukykyinen moniin muihin kosmetiikkasarjoihin verrattuna, mutta jos oikein tosissaan haetaan halpaa ja hyvää niin perusvoiteita kannattaa ilman muuta kokeilla. Totuus on kuitenkin se, että varmasti ei voi mistään tuotteesta sanoa, että just tämä sopii just sulle, vaan kokeilemalla se täytyy etsiä. =)

ka-issa
Itselläni on kans ollu koko raskausajan ihottumaa nenän alla ja suun ympärillä. Itse olen käyttänyt hydrokortisonia kuureina ja bepanthenia. Hydrokortisonin kanssa on oltava varovainen, 0,1% tai 1% viikko sitä ja viikko ilman. Jatkuva käyttö ohentaa ihoa ja pahentaa ihottumaa. Bepanthenia olen laittanut yleensä yöksi, se kun on aika rasvaista eikä ihmisten ilmoilla kehtaa liikkua suuvärkki kiiltäen. Päivällä olen käyttänyt ihan jotain nivean rasvaa tai vastaavaa.
Perussääntö oikeestaan on semmonen että se mikä kirvelee, ei sovi. Eli kannattaa melkein ottaa hajusteettomia rasvoja. Hajustetut yleensä kirvelee. Muuten on vaikea sanoa mitkä rasvat juuri sinulle kävisi. Itse en esim voi käyttää soitain apteekin rasvojakaan vaikka ne ovatkin kaiken maailman allergiatestattuja.

Juu, vaikea on etukäteen tietää mikä voide sopii. Noita perusvoiteita olis kyllä edullista käyttää eikä ne varmaan ärsyttäisi juuri kenenkään ihoa. Sen vain olen ymmärtänyt niistä, että ne eivät ole tarpeeksi hoitavia ikääntyvällä (!? =) ) iholle. Kosteuttavia kyllä, mutta riittääkö se?

Kosmetiikkabusiness on kyllä melkoinen rahasampo. Joku rikastuu ja paljon! Olis kyllä mielenkiintoista kokeilla sitä creme de la mer'iä, mitä myydään mm harrodsissa. Maksaa maltaita... :whistle:

No jos kysymys on ikääntyvästä ihosta niin Sebamed ja Favora-sarjasta ainakin löytyy suht edullisia tuotteita. Ja sittenhän meillä on vanha kunnon Bellavita. :) Aco on edullinen sarja, mutta siitä mulla ei ole itsellä hyviä kokemuksia ja täällä on muutkin sitä vähän suomineet. Eucerinilla on tosiaan näitä Q10-tuotteita, mitkä on suunnattu ikääntyvälle iholle ja Sebamediin on myös tullut vastaavia.

Pari jo mainitsikin Favoran apteekkisarjan. Siinä on hyvä puhdistusgeeli ja sitten voide joka käy sekä päivä että yövoiteeksi. Jos haluaa voi sarjasta käyttää myös silmänympärysvoidetta, mutta sitä ei ehkä ihan ekaksi kannata hankkia. Jos iho on huonossa kunnossa, kannattaa se puhdistaa ja sitten rasvata kunnolla ja "antaa imeä niin paljon kuin vetää" eli esim. tyäpäivän päätteeksi meikit puhdistetaan ja sitten oikein paksut rasvakerrokset naamaan (toivottavasti lapset ei pelästy : ) ) Se kirvelyhän tarkoittaa että iho janoaa sitä rasvaa ja se toimii! Seuraava rasvaus on sitten jo helpompi. Itse olen käyttänyt jo useamman vuoden Favoraa ja olen tyytyväinen, joskus ostin Virosta näitä tuotteita, ihan samat tuotteet sieltä saatavissa, mutta eipä taida enää olla sanottavasti halvempaa, saattaapi olla jopa kalliimpaa siellä. Mutta en itse käyttäisi enää Rocherin tuotteita, ei oikein laadukkaita.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2007 klo 21:30 Footballers Wife kirjoitti:
Eikös 30-40 ole jo ikääntyvä noissa kosmetiikkatuotteissa...? =)
Onhan se. Itse asiassa mun kosmetologikaveri sanoi että 25 jälkeen on jo alamäki alkanut. En aina jaksa tajuta olevani JO yli 30... "Age is a state of mind"... :p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2007 klo 22:16 Mspitz kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2007 klo 21:30 Footballers Wife kirjoitti:
Eikös 30-40 ole jo ikääntyvä noissa kosmetiikkatuotteissa...? =)
Onhan se. Itse asiassa mun kosmetologikaveri sanoi että 25 jälkeen on jo alamäki alkanut. En aina jaksa tajuta olevani JO yli 30... "Age is a state of mind"... :p
Hei, minä taas tänä vuonna 40, jeee! :D B) Juu, henkinen ikä hengailee jossain biologian perässä. Ei sillä, ei tässä mitään tyttöjä enää olla. Ps. jossain lehden palstalla joku nainen kirjoitti deittailuongelmastaan jotenkin, että "...olen iloinen....jne 37-v nuori nainen....mikä on kun miehet ei kiinnostu vakavasti...?" Siihen vastattiin sitten jotensakin niin, että huom, et ole enää nuori nainen, ala käyttäytyä ikäsi mukaisesti!

Meni asian vierestä, mutta menköön =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2007 klo 17:57 ongelmainen kirjoitti:

No, sit ei auta muu, kuin olla kauhealla naamalla!! Ei ole minusta kallis jos 100eurolla saa kaikki kasvotuotteet. Itse käytän DARFIN-tuotteita, jotka kaikkineen maksaa n. 360e (kestävät kyllä 4kk) päälle vielä 2-3 kertaa vuodessa 80euron kasvohoito. Ja mielelläni sen maksan jos, ihoni pysyy hyvässä kunnossa.

ongelmainen
Kiitos kaikille vinkeistä!!! B) Lisää kaivataan eli hyviä kokemuksia kehiin!

Mun on paha ostella kotihoidontuella satasen kosmetiikkaa tai käydä satasen hoidoissa :'( Tosin olen päättänyt että työelämään palatessani uhraan tähän ongelmaan enemmän rahaa, jos en sitä ennen löydä apua noista halvemmista tuotteista. Mutta sekin noissa kalleissa tuotteissa on ongelma, että mitä jos ne ei käy? Kun kokemusta on siitäkin. Silloin rahat kyllä menivät iha hukkaan :kieh:

Tosin ens viikol aion hakea näytteitä (jos antavat) Dr Baumann-tuotteista. Keskustelupalstoilla olen kuullut kehuttavan. Tosin hinta ei ole huokea, jotain viidestäkympistä ylöspäin... Onko kellään kokemusta?

Nyt taaplaan näillä tuloilla ja kokeilen ensin noita perusvoiteita. Tällä hetkellä Aqualan L-kokeilussa, 30 gramman tuubi maksoi 1,50! Sillä olen myös pessyt kasvoni.

Mutta onko näin, että niin kauan kuin ihoa kiristää niin pitää vaan "ruokkia" sitä rasvalla? Että kun on niin "janoinen" niin pitää vaan "juottaa"? Jotenkin on sellainen vanhakantainen käsitys, että jos kovasti rasvailee niin saa olla aina rasvailemassa, että iho "tottuu". Olenko pahasti hakoteillä...? :ashamed:

Mulla on se käsitys, että jos alkaa ns normaalia ihoa kovasti rasvata niin sen voi saada tarvitsemaan jatkossakin rasvaa. Voin olla kyllä ihan metässä tän ajatuksen kanssa. Kai maar jos iho on jo kuiva niin jotain apuja se tarttis. Kuiva iho ei suojaa vartaloa niin hyvin kuin pitäis, tai jotain. Jos iho on hurjan kuiva sen voidepesunkin jälkeen niin ehkä voisi ainakin yöksi laittaa jotain rasvaisempaa voidetta sitä "ruokkimaan".

Minut on vissiin vähän aivopesty noiden ihmevoiteiden suhteen kun en jaksa niihin uskoa yhtään... Siis jos olisi keksitty voide, joka kuljettaisi kaikenmaailman aminohapot, vitamiinit, sun muut suurehkot molekyylit tuosta vain vaikuttamaan ihon alempiin kerroksiin, niin lääketeollisuus toki käyttäisi sitä jo ihon läpi annosteltavien lääkkeiden pohja-aineena. Tutkimusta tämän asian tiimoilta tehdään jatkuvasti eikä sellaista ihmeainetta ole vielä löytynyt. Olin luennolla jolla sanottiin, että ne vaikuttavat aineet, joiden kosmetiikkateollisuus väittää olevan voiteiden tehon takana, ovat pääasiassa molekyylikooltaan niin suuria että eivät voi mitenkään läpäistä ihoa. Ja että niiden ryppyjä silottava vaikutus perustuu ihon tehokkaaseen kosteuttamiseen, jolloin ihon pintakerros turpoaa ja rypyt siliävät. Ja saman asian ajaa perusvoide.

Tunnustan tässä nyt heti että on paljon mahdollista että olen väärässä enkä suinkaan ole noita tutkimuksia itse tehnyt enkä lukenut ja että luennoitsija oli mies. Mutta farmaseuttisen tiedekunnan dekaani kuitenkin ja farmasian teknologian professori, eli tutkii juuri tällaisia asioita ihan työkseen. :)

Mun ihon talvikuivuuteen löytyi pari vuotta sitten ratkaisu: illalla pesu puhdistusmaito + vesi + kasvovesi, aamuisin pesu vain kasvovedellä. Kun syksyllä ilma alkaa kylmenemään ja viimeistään kun keskuslämmitys pärähtää päälle niin silloin alkaa meikkivoiteen käyttö. Eikä tarvi kalliita merkkejä, kevyet perusvoiteen on loistavia ihon puhdistukseen ja rasvaukseen! Ja apteekin tuotteet yleensäkin on hyviä! Mulla oli myös ennen juuri noin, nenänpielet hilseilevän kuivat, leuka, otsa rasvaiset mutta kaikki nuo on tasoittuneet kun aloin noudattaa ym. ohjelmaa. Ellei se sitten ole ikä mikä auttoi...nyt lasissa 38.

Minulle oma kosmetologini (diplomi sellainen) sanoi, että 35vuodesta ylöspäin voi alkaa kuuri luontoisesti (2 kertaa vuodessa ensin) käyttämään ikääntyvälle iholle tarkoitettuja seerumeja yms. ja vasta 40vuoden jälkeen siirtyä niihin kokonaan, eli ei 25vuotiaasta asti missään nimessä, nehän on paksuja ja rasvaisia tuotteita, (paisi jos käyttää k-kaupan tuotteita) ei ne sovellu niin nuorelle iholle.

Siksihän ne kaupan tuotteet ovat niin halpoja, kun niissä ei ole teho aineita, rasvaa vaan, josta niitä finnejä ym. tulee. ja kestää 3-4viikkoa yksi purnukka. Mun mielestä järkevämpää ostaa, kunnon tuotteet, vaikka niin että ostaa yhden purkin kuukaudessa ja se kestää sen 3-4kk, koska niitä ei tarvitse holvata kuin kaupan tutteita. Esim. kasvovettä voi säännöstellä silleen että kastelee vanulapun vedellä ja puristaa ihan kuivaksi ja sit laittaa kasvoveden, niin ei mene sen pumpulin kastelemiseen turhaan hukkaan.

Mut jokainen taaplaa tyylillään tämänkin asian, mut rahaa menee enemmän hukkaan huonoihin aineisiin kuin hyviin.. =)

Mun kosmetologi taas sanoo, että kaupan halpakosmetiikka on sen takia halpaa, että niissä ei käytetä kunnon luonnollisia raaka-aineita vaan synteettisiä, keinotekoisia ja halpoja =) Se antaa esimerkiksi "Sisley"-kosmetiikkasarjan, jonka raaka-aineet kasvatetaan omilla plantaaseilla tarkoin valvotusti. Hinta on sit kalliimpi.

Yhteistyössä