iho-ongelmia! naama on hirveen näköinen... lääkäri ei auta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

cella

Vieras
eli mulla on samaanaikaan erittäin rasvainen, kuitenkin jollain tasolla kuiva kun hilseilee ja siitä lähtee ihan sellaisia isoja paloja pois... naama punoittaa, kiiltää ja on tosi ruma. otsa on välillä kirkuvan punainen, sinne tulee sellaisia pisteitä joita on niin paljon että tekevät omia rykelmiään ja turpoavat... iho on suorastaan öljyinen, kun sormella vetää otsasta niin sormi jää öljyiseksi..

onkohan tälläiseen hoitoa olemassa vaikkapa kosmetologilla? tiedän tiedän, pitää mennä käymään ja kyselee mutta ajattelin ensin täällä kysellä. päänahkakin on täynnä sellaista isoa levymäistä irtohässäkkää, eli taitaa olla kyse suuremmastakin iho-ongelmasta johon tavislääkäri ei ottanut mitään kantaa eikä suostunut antaa lähetettä ihotaudille vaikka tietää mulla olevan muitakin isoja iho-ongelmia kuten psoriasis ja hidradenitis suppurativa..

Mun veljellä on juuri kuvailemasi oloinen vaiva, se on nimeltään taliköhnä. Kamala nimi, mutta siihen löytyy apu oikeanlaisista lääkevoiteista. Ihotautilääkärillä kävi mun veli, ja lääkäri sanoi, että tämä on useimmiten vanhojen miesten sairaus!!

Menisin sinuna omalla kustannuksella ihotautilääkärille. Alle satasen maksaa ja saat heti oikean avun. Julkiselle puolelle vaikka saisit lähetteet et kuitenkaan pääsisi hoitoon kuin vasta jouluna.

Kosmetelogi ei tuota voi parantaa mutta jotain ihonhoitovinkkejä voi antaa. Kuulostaisi siltä että sinulla on pintakuiva rasvainen iho. Mitä ihonhoitotuotteita käytät?

joo, kai se on maksettava ja mentävä yksityiselle... sitä mä oon itsekin uumoillut, mutta kunhan nyt tännekin rutisin kun vituttaa niin tuo naama. en voi tämän vaivan takia edes meikata, meikkivoide menee paakuille tässä ihossa ja kiiltää vaan kahtakauheemmin vaikka pitäisi olla voide joka tekee mattapintaiseksi tai miten tahansa ohut voide...

olen koko ikävi kärsinyt erilaisista iho-ongelmista ja sitä ei aina ns. jaksa eikä viitsi mennä sinne lääkäriin kun ei koskaan saa tarvitsemaansa apua. ja jos apu tuleekin, se on aina väliaikainen. mikään ei tähän mennessä ole parantanut kokonaan vaivojani... yritän ajatella että tälläinen vaiva mulle nyt non vaan annettu enkä sille mitään voi, mutta kyllä se masentaa... :(

Kuulostaa samalta mikä mulla on! En saanut mitään kunnollista apua ennen kuin mulle iski vielä päälle akne viime raskauden jälkeen. Siihen sain lopulta isotretinoin lääkkeet ja tää alkuperäinenkin iho-ongelma lieventy todella paljon. Ei tihku enää öljyä eikä lähde liuskoja, punotus kyllä jäi. Päänahkakin on huomattavasti parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No etkös jo itse vastannut kysymykseen-siis psoriasis. Mars ihotautilääkärille, kosmetologista ei tuohon ole apua.

mulla on muualla psurkku ihan erilaista kuin naamassa. ja silloin kun vuosia sitten pääsin ihotaudille tämän naamani kanssa, ei kukaan koskaan sanonut että naamassani olisi psorkkua. siihen ei otettu oikein mitään kantaa.

olen juossut ihoni kanssa erilaisten lääkäreiden luona siitä kun olin 12v, olen jo jotenkin luovuttanut kun kukaan ei minua oikeasti auta.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Kuulostaa samalta mikä mulla on! En saanut mitään kunnollista apua ennen kuin mulle iski vielä päälle akne viime raskauden jälkeen. Siihen sain lopulta isotretinoin lääkkeet ja tää alkuperäinenkin iho-ongelma lieventy todella paljon. Ei tihku enää öljyä eikä lähde liuskoja, punotus kyllä jäi. Päänahkakin on huomattavasti parempi.

mulla oli teininä jotain liuosta jota piti laittaa päähän. se haisi kamalalle mutta auttoi. sen jälkeen en ole sitä saanut vaikka päänahka on välillä kamalan näköinen. kuten nyt. mietin onko lääkärinikin tavallaan luovuttanut minun kanssani kun vaivani on pitkäaikainen. sanoo et joo, sellainen se nyt on.. koita kestää. >:/

Alkuperäinen kirjoittaja cella:

mulla oli teininä jotain liuosta jota piti laittaa päähän. se haisi kamalalle mutta auttoi. sen jälkeen en ole sitä saanut vaikka päänahka on välillä kamalan näköinen. kuten nyt. mietin onko lääkärinikin tavallaan luovuttanut minun kanssani kun vaivani on pitkäaikainen. sanoo et joo, sellainen se nyt on.. koita kestää. >:/

mä olen kanssa saanut jotain liuoksia päänahkaan (kortisonia) mut lakkasin lopulta käyttämästä kun ei niistä ollu apua ku hetkellisesti. sama naamaan, sain jotain kortisonipohjasia voiteita mut ei apua ku hetken vaan. kamalinta oli sellainen rikkivoide. mutta, jos vielä jaksat mennä lääkärille, ni kysy tosta isotreninoinista. se on aknelääke, mut perustuu siihen et se hillitsee talirauhasia ja muuttaa niiden toimintaa pysyvästi. ainakin se öljyisyys lievenis ja mulla tosiaan kaikki oireet lieveni vaikkei kokonaan varmaan poistu ikinä. ennen päänahastakin lähti semmosia klönttejä raapiessa ja eritti jotain tahmaista nestettä, nyt se enimmäkseen "vaan" hilseilee ja kutiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja cella:

mä olen kanssa saanut jotain liuoksia päänahkaan (kortisonia) mut lakkasin lopulta käyttämästä kun ei niistä ollu apua ku hetkellisesti. sama naamaan, sain jotain kortisonipohjasia voiteita mut ei apua ku hetken vaan. kamalinta oli sellainen rikkivoide. mutta, jos vielä jaksat mennä lääkärille, ni kysy tosta isotreninoinista. se on aknelääke, mut perustuu siihen et se hillitsee talirauhasia ja muuttaa niiden toimintaa pysyvästi. ainakin se öljyisyys lievenis ja mulla tosiaan kaikki oireet lieveni vaikkei kokonaan varmaan poistu ikinä. ennen päänahastakin lähti semmosia klönttejä raapiessa ja eritti jotain tahmaista nestettä, nyt se enimmäkseen "vaan" hilseilee ja kutiaa.

mulla on ollut näitä aknelääkkeitä tuon hidradenitis suppurativan hoitoon, se sairaus on on tavallaan akne meininkiä. naama menee eka hyvään kuntoon, kunnes kunnon sivuvaikutukset lähtee tulee. silloin mun naama menee vielä pahempaan kuntoon. mun lääke oli joku titra tai tetrasysal... tmv... hitto en muista kunnolla enää. mutta siis siihen hidradenitikseen toi toimii mut naama menee pahemmaksi pidemmällä kuurilla. öljyisyys ehkä hieman laantuu mutta näppylät, karstaisuus ja punoitus menee pahemmaksi. ja siis sen pitäisi toimia kuulemma naamaanikin. vahvin mitä söin oli tää aknelääke jota ei saa ellei ole pillerit käytössä ja että todistaa lääkärille ettei ole raskaana... mikä hitto sen nimi nyt on... aknelääke sekin. joku boccuca... eih.... jotain sinne päin. :D

Yhteistyössä