Iho ongelmat odotusaikana

• Viestiketjun aloittaja Edena
  • Ensimmäinen viesti
Edena
Onko muilla odotusaikana ollut tuskallisia ongelmia naamansa kanssa? Itsellä ollut murrosiässä pahat näppyongelmat, mutta ne katosivat hyvin e-pillereiden myötä. Kun e-pillerit lopetin, naama kukki hetken taas, mutta tasaantui ajan kanssa. Nyt kun olen vkolla 16 tuntuu että naama on jatkuvasti näppyjen peitossa, eikä niistä pääse eroon kirveelläkään! :'( Olen yrittänyt käyttää nyt apteekista hankittuja ihonhoito tuotteita, mutta ei niistäkään apua ole. Tällä hetkellä käytössä Erisanin herkän ihon pesuun tarkoitettua kasvojenpesu ainetta. Muuten tämä odotusaika on aivan ihanaa, kun ei ole pahoinvointia eikä muita ikäviä sivuvaikutuksia, mutta tämä naaman kanssa tappelu tekee hulluksi! Onko vinkkejä kuinka sais finnit edes jonkinlaiseen kuriin odotusaikana? Vai eikö ole muuta tehtävissä kuin odottaa? :|

Mulla on auttanut aloeverageeli sekä a.vogelin echinacea-voide. Mahdollisimman paljon ilman meikkiä, tosin en muutenkaan pahemmin käytä ja sitten MaryKay:n kasvojen hoitotuotteet! Niiden kanssa tulee aluksi tosin pahemmaksi, mutta sitten helpottaa ja ihanaa, kun ei ole rasvainen olo. Ovat kalliin hintansa väärti!!!

Mulla on myös ihan sama tilanne! Naama kukkii minkä kerkiää! :'( Kävin lääkärissä sitten, että sain ihan reseptillä jotain rasvaa mikä hiukan auttaa pahimpiin näppyihin. Minulla kun tulee sellaisia oikein isoja kipeitä mollukoita. Jos ei muu auta niin käy ihmeessä lääkärin puheilla niin se voisi sitten kirjoittaa jotain voidetta. :)

Täällä just päin vastoin, eli ennen odotusta hirveet iho-ongelmat mutta nyt raskausaikana kaikki näpyt hävinneet ja arvetkin tasoittuneet. Useampi kaverikin on kysellyt että olenko käynyt jossain järeämmisä kasvohoidoissa. Jännä miten niin eri tavalla eri ihmisiin vaikuttaa tämä raskaus.

Mulla ei oo koskaan ollut finnejä, mutta nyt raskausaikana on tullut otsaan vasemmalle puolelle. Kaveri kun näki ne totes heti "sä oot raskaana" vaikka raskaustesti vielä sillon näytti negatiivista!

Mulla atooppinen iho joka oli nuorena tosi pahana, kuitenkin nyt aikuisena useamman vuoden lähes oireettomana. Kunnes raskauduin... Alkuun iho meni vielä entisestäkin paremmaksi, hehkui ja näytti ihanalta, mutta jostain viikolta 11 eteenpäin alkoi ongelmat. Iho räjähti ihan totaalisesti käsiin ja kortisonia saan käyttää vain rajoitetusti. Tää siis tarkottaa että käytän sitä nänneihin jotka ilman kortisonia on haavoilla ja tulehtuneet... Selkä, käsivarret ja kasvot myös ihottumalla ja kutisee niin per*****sti, yritän niitä perusvoiteilla ja öljyillä hoitaa. Välillä ne menee vähän paremmaksi ja välillä taas räjähtää. Ei tosiaan mukavaa, ja vielä pitäis sinnitellä sinne helmikuun puoliväliin :/ Onko kohtalotovereita? Miten atopiasta kärsivät on saanut ihonsa kuntoon ilman kortisonia?

Schatzi rv18+5

Tervetuloa kerhoon, terveisin yksi näppynaama lisää! Mulla oli kanssa teini-iässä hirmuiset finniongelmat ja ne sitte rauhoittui samaan tapaan e-pillerien kanssa.. Nyt taas e-pillerien lopetuksen ja raskauden myötä finnit palailleet naamaan, selkään ja käsivarsiinkin, inhottavaa!! Oma äitini lohdutteli, että kyllä se siitä, mutta eipä tämä ainakaan vielä ole yhtään helpottanut (rv24), vaikka olen säännöllisesti pessyt apteeksin Basiron Washilla kasvoni. Tosi ilkeää, ihan kun näistä ei olisi jo saanut nuorempana tarpeeksi kärsiä :mad:

Yhteistyössä