ihmisten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilmoille?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ilmoille?

Vieras
Hei!

Minkä ikäisen vaavin olette uskaltaneet viedä ""ihmisten ilmoille"" - kauppaan, bussiin jne.? Onko olemassa jotain ns. virallista suositusta?

Tuija & vaavi 1vko+risat

2 viikkoa on ainakin meillä suositus, mutta jos on yli 10 astetta pakkasta ei vauvaa suositella vietäväksi ulos ollenkaan.
Kuulostaa siltä että suositukset vaihtelee ainakin mitä tätä palstaa olen seuraillut niin aika paljonkin =)

Meillä poika on 7 viikkoinen ja vieläkin pyritään olla viemättä kovin julkisille paikoille.
Pieni sai jostain flunssan ja pöpö on jyllännyt nyt 4 viikkoa:(

Ulkoilua ""saa"" harrastaa 2 viikkoisesta eteenpäin, vähän kerrallaan. Mutta en veisi noin pientä kovin pakkasella ulos.

Kannattaa oikeasti ottaa tosissaan RS-virukset sun muut. Lastenosastot lähes kaikissa sairaaloissa on täynnä RS-virusta sairastavia vauvoja.

Eli jos ei ole ihan pakko, en veisi marketteihin ym.
Mutta jokainen tietysti taaplaa tavallaan:)

Rauhallista joulunaikaa.

Neuvolassa ne tais mainita jotain 2 viikosta...mutta meillä kaveri vei muutaman päivän ikäsen kauppaan eikä se siitä miksikään muuttunu!! Paitsi onhan kaupoissa isot bakteerikannat....ja kelit pitää tietty katella ettei oo hirmusen kylymä...

Miksi suotta raijjata kovin pientä kauppoihin kun ostelut onnistuu varmaan niinkin että vaavi on toisen vanhemman kanssa kotona.

Minusta tuntuu että se on semmosta ""KATSOKAA, MEILLÄ ON VAUVA!""-meininkiä kun niitä ihan pikkusia raahataan marketteihin.

Sairaalasta kotiuduttiin kun vauva oli viikon ikäinen. Neljän päivän kuluttua mentiin ostamaan vaunut ja vauva oli mukana. Kahden viikon ikäisenä alettiin sitten elämään 'normaalia' elämää, eli käytiin kaupassa tai muuten vaan ulkoilemassa. Ulkona oltiin myös jos tarve vaati, vaikka pakkasta oli yli -10'c. Esim kun oli neuvola tai papin tapaaminen, eikä vauva siiitä kärsinyt. En välttämättä olisi vauvaa vaunukauppaan mukaan ottanut, ellei olisi pakko. Kun yksin vauvan kanssa olen ja vaunuja tarvittiin kuitenkin jo viikon kuluttua.

Kyllä me liikuttiin ihmisten ilmoilla (kauppaostokset) jo vauvan ollessa vasta viikon ja pari päivää.
Täytyyhän yksin vauvan kanssa elävienkin pakolliset kauppaostot hoitaa ihan vastasyntyneenkin kanssa, tuskin sitä aina hoitajaa saa...

Juuri tällä hetkellä kun on liikkeella vauvoille vaarallista rotavirusta en veisi kauppoihin, bussiin tai yleensä missä on paljon ihmisiä. Näin myös lääkärit suosittelevat.

Niin kuin jo moni sanoikin, älkää menkö bussiin ja kauppoihin ja julkisiin paikkoihin ennen kuin RS virusepidemia on hellittänyt. Sairaalat ovat ihan täynnä, perusosastoillekin on asetettu vierailurajoituksia. Kaikki riskiryhmäläiset on määrätty käyttämään julkisten liikennevälineiden sijaan yksityisiä.

Ehkä helmikuussa alkaisi olla jo turvallisempaa liikkua, tammikuun alkukin on vielä ennusteiden mukaan niin pahaa aikaa että silloin ei sairaaloihin edes kiireettömiin tutkimuksiin oteta riskiryhmäläisiä. Ettei RS virus tartu kun paikat on varattu tautipotilaille.

Joo,uutisissahan sanottiin ettei vauvoja kannata nyt ihmisten ilmoille k.o epidemian takia viedä.Ymmärrän asian,mutta olen vähän epätietoinen että minkä ikäistä vauvaa/lasta tässä tarkoitetaan???

Tiedossa on kummipojan syntymäpäivät viikon päästä lauantaina, jolloin vaavimme on reilut kolme viikkoa vanha. Kääk, uskaltaakohan sitä sinnekään sit mennä, kun tupa on täynnä aikuisia jaa lapsia+
En haluaisi olla hysteerinen, mutta oiskohan sit järkevää jättää synttärit väliin??

Periaatteessa olisin tarkkana alle vuoden ikäisen kanssa RS viruksen suhteen ja riskiryhmäläisten kanssa iästä huolimatta.

Jos kylään menette, tarkistakaa ettei kukaan sairastunut ole paikalla, RS tarttuu pisaratartuntana. Apteekista kannattaa hankkia käsihuuhdetta ja huuhdella kädet sillä pesun jälkeen aina kun tullaan kotiin. Kyläpaikassa kannattaa mieluummin olla kättelemättä tai pestä kädet kättelykierroksen jälkeen. Ja käyttää huuhdetta.

mä olen esikoisen kanssa käynyt kirjastossa kun oli 9 pv.

mut kannattaa nyt kyllä nuo RS-virus -jututkin ottaa ihan tosissaan. mulla on täällä kotona sitä sairastava 8,5 kk ikäinen tyttö ja on se säälittävä... ois kamala kuvitella se tauti vastasyntyneelle kun tuo 9 kg mötkälekin on ihan voimat vähissä ja henki tukossa.. =(

No, me mentiin kauppaan suoraan laitokselta ja siitä lähtien on poika kulkenut mukana jokapaikassa. Mun on ollut yksinkertaisesti pakko kulkea lapsen kanssa, eikä ole mitään ihmeitä sairastellut. Suosituksista en tiedä...

Molempien kanssa olen ollut laitokselta tulon jälkeen jo heti seuraavana päivänä ""ihmisten ilmoilla"". Poyöriihän sitä sakkia ja pöpöjä aikast paljon siellä sairaalassakin... Kokemuksesta sanon, kun itse siellä työskentelen.

Yhteistyössä