Ihmistä kohdellaan pituuden, ei iän mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhtä hyvä kuin muutkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä 158cm ja pitkähiuksinen, aika babyface. Ikää 30v. Liikun kaupungilla lapsen ja vauvamahan kans ja mua katotaan kuin oisin joku isosisko. Joskus sanottukin, että sisko se siinä työntelee toista rattaissa ;) Veikkaan, että mulla enemmän tekee nuo kasvonpiirteet ja hiukset... Ostin kerran sidukan miehelle ruokaostosten lomassa niin kassaneiti kysyi papereita. Hieman hätkähti kun katteli et oho, eihän tää niin teini ollukaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja jumbo*:
Hei vaan hei!

Täällä olis nainen jolla pituutta 186cm. Korkoja sitä ei paljoa käytellä. Itseni mielestä en paljoa naiselliselta enää näytä vaikkakin muiden mielestä kyllä kun on pelkkää jalkaa.. :D Mut kyllä sitä ihmiset tuijottaa mua ihan tarpeeks ja kaikkee tullaan kyllä kommentoimaan. Tosin papereita ei kyllä oo kyselty vuosiin vaikkakin olen vasta vähän reilu parikymppinen.

Että kyllä sitä "ongelmia" sammallai on pitkilläkin että lyhyillä. :)

Me lyhyet voidaan tosiaan vaikkapa korkokengillä luoda pituutta lisää, pitkät taas eivät voi pituutta vähentää. Ei varmaan pitäisi siis lyhyiden valittaa. :/

Minä olen 146cm ( 22v ) ja mua häiritsee eniten se kun kaupassa porukka katsoo kummasti ku kuljen miehen ja kahden lapsen kanssa... Se ei tunnu mukavalta :( Ties mitä ajattelevat...

Mut siis papereita multa ei ole pahemmin koskaan kysytty :D Paitsi eilen palstatapaamisessa, se kyl kysyi melkein jokaiselta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Hei vaan hei!

Täällä olis nainen jolla pituutta 186cm. Korkoja sitä ei paljoa käytellä. Itseni mielestä en paljoa naiselliselta enää näytä vaikkakin muiden mielestä kyllä kun on pelkkää jalkaa.. :D Mut kyllä sitä ihmiset tuijottaa mua ihan tarpeeks ja kaikkee tullaan kyllä kommentoimaan. Tosin papereita ei kyllä oo kyselty vuosiin vaikkakin olen vasta vähän reilu parikymppinen.

Me lyhyet voidaan tosiaan vaikkapa korkokengillä luoda pituutta lisää, pitkät taas eivät voi pituutta vähentää. Ei varmaan pitäisi siis lyhyiden valittaa. :/

Näinhän se on. :D

Ja mä oon ainakin oppinu sen et ajatelkoot muut ihmiset ihan mitä tahansa haluaa. En jaksa enää välittää muiden ihmisten kuikutteluista yms..
Että tekin "lyhyet", älkää välittäkö. Mitä helv... väliä sillä on mitä muut ajattelee?? Mulla ainakin on muutakin tekemistä kun vaivata omaa nuppiani sillä. Pienestä pitäen kun on kytätty pituuttani ja on tullu vaikka ja mitä kommenttia siitäkin et oonko edes suomalainen.

Vaikka pituutta on se 186cm ni sen oon oppinu etten enää jaksa kulkea kyyryssä vaan hyvässä ryhdissä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Hei vaan hei!

Näinhän se on. :D

Ja mä oon ainakin oppinu sen et ajatelkoot muut ihmiset ihan mitä tahansa haluaa. En jaksa enää välittää muiden ihmisten kuikutteluista yms..
Että tekin "lyhyet", älkää välittäkö. Mitä helv... väliä sillä on mitä muut ajattelee?? Mulla ainakin on muutakin tekemistä kun vaivata omaa nuppiani sillä. Pienestä pitäen kun on kytätty pituuttani ja on tullu vaikka ja mitä kommenttia siitäkin et oonko edes suomalainen.

Vaikka pituutta on se 186cm ni sen oon oppinu etten enää jaksa kulkea kyyryssä vaan hyvässä ryhdissä. :)

Hyvä, että pidät ryhtisi kunnossa. Tosi usein pitkän ihmisen nähdessä pistää silmään eniten se, että ko. ihminen kulkee vähän kumarassa, ihan kuin yrittäisi pienentää itseään. Todella pitkillä tosin varmaan selkäranka koetuksella ja siitä voi johtua myös? Mutta juu, jos pitkä nainen kulkee pää pystyssä, ei se kiinnitä huomiota niin paljoa. Mutta kumarassa kulkevista tulee mieleen, etteivät ole sinut pituutensa kanssa ja vähän käy silloin säälittämään jopa. :/ Ja ei, en tuijottele, mutta kyllähän pitkät ihmiset kiinnittävät huomion. Samoin kuin lyhyet.

Itse olen 157 cm ja eikä mua kyllä kohdella kuin pikkulasta, vaikka olenkin lyhyt ja lapsenkasvoinen. Taitaa ap:llä vaikuttaa asiaan vähän toiset seikat... Voisit varmaan miettiä, miten esim. käyttäydyt ja puhut..

Alkuperäinen kirjoittaja yhtä hyvä kuin muutkin:
Ai vittu kun vituttaa. auttamalla joka asiassa mua ikään kuin olisin jotenkin vammainen enkä voisi huolehtia asioistani yms.

eikö ihmiset tajua että lyhyt ihminen voi olla ihan yhtä järkevä ja osaava kuin ns. normaalipituinen? Nöyryyttävää joutua kokee tällasta, koen kuitenkin olevani suht aikuinen enkä enää mikään lapsukainen, ihan järkeväkin.

Etkö sinä tajua, että vammainenkin voi olla ihan yhtä järkevä ja normaali, kuin ns. tervekin ihminen. :headwall:

Tässä lyhyydessä mua ärsyttää suunnattomasti kaupan kärryt |O , kun se työntöaisa on olkapäiden kohdalla, niin työnnä siinä nyt sitten kärryjä ja etenkin, jos siinä vielä tenava istuu istuimellaan, niin sieltä ei näe mitään......

Itsekin olen lyhyt, alle 160 cm ja vielä kasvoistani erittäin nuoren näköinen (olen 28 v). Olen niin monesti törmännyt siihen, että minua luullaan likemmäs 10v nuoremmaksi. Työelämässä tämä on eniten haittana, varsinkin työssä jossa olisi hyvä olla auktoriteettiä. Tunnen että joudun tekemään enemmän työtä ollakseni uskottavampi...

Hmm.. mä olen 172cm ja mua luullaan aina yli 10v nuoremmaksi. Mikä lie siinä. Mua harmittaa todella paljon se, että esikkoni (6v) on 132cm pitkä ja häntä luullaan paljon vanhemmaksi, mitä onkaan ja kohdellaan myös sillä tavalla |O

Meidan yli 130cm 6v. tytar sanoi filosofisesti puistossa tapaamalleen lyhyemmalle 8v. tytolle, etta 'ei silla pituudella ole mitaan valia,vaan ialla vaan', kun tytto vahan pahoillaan totesi, etta kuinka han on lyhyempi, vaikka on vanhempi.

No niin minun mies on liki kaks metriä ja kyllä mä olen sen huomannu, et koko herättää ihmisissä tiettyä kunnioitusta. vaikka mieheni on kesy ja lauhkiako mikä niin ei sille kukaan uskalla urputtaa (muutko minä ;))
Mut sit kaverin mies on just ja just 167cm (lyhyt mieheksi) niin on piuhakka luonne. Mut ei sitä kukaan tosissaan ota :o

Todella monella tutullani on ongelmia pituuteni kanssa, kaikki heistä ovat alle 165cm. Juuri jotain yhden ketjussa kirjoittaneen tyylistä apina ja gorilla juttua, todella typerää. Itse olen huomannut siis todellakin pituussyrjintää siten päin,että minä olen pitkä.

Jos seison ryhdikkäänä ihmiset tuijottaa ja pakostikin pidemmän ihmisen on lyhyemmän ihmisen kanssa oltava huonoryhtisenä, jos seisoma-asennossa yrittää keskustelua käydä.

Jännä että ihonvärin perusteella syrjiminen on paha juttu, mutta jos ihmistä syrjitään pituuden takia, niin se on ihan ok eikä kukaan nosta äläkkää :| Yhtä vähän sille ihonvärilleen voi kuin pituudelleen!!

Yhteistyössä