Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Jep:Aika naurettavaa.
Totta kai ihmisellä on oikeus päättää lisääntymisestään, mutta ihan yhtä lailla uskonnostaan. Jos haluaa kuulua uskontoon jossa ehkäisyä ei hyväksytä niin sitten kuuluu.
Yhtä lailla ihmisoikeuksiin kuuluu sanan- ja mielipiteenvapaus ja oikeus seksuaaliseen elämään, ja silti ev. lut kirkko kieltää toisten kahdehtimisen, valehtelun ja pettämisen ja käskee kunnioittaa vanhempia. Oma asia noudattaako näitä.
Totta kai ihmisellä on oikeus päättää lisääntymisestään, mutta ihan yhtä lailla uskonnostaan. Jos haluaa kuulua uskontoon jossa ehkäisyä ei hyväksytä niin sitten kuuluu.
Yhtä lailla ihmisoikeuksiin kuuluu sanan- ja mielipiteenvapaus ja oikeus seksuaaliseen elämään, ja silti ev. lut kirkko kieltää toisten kahdehtimisen, valehtelun ja pettämisen ja käskee kunnioittaa vanhempia. Oma asia noudattaako näitä.
Alkuperäinen kirjoittaja minddu:Mä olen kyllä kuullu ihan vl itseltään, että jos lääkäri sanoo, ettei kroppa enää kestä yhtään raskautta, niin sitten se ehkäisy otetaan käyttöön. Ettei kuitenkaan haluta vaarantaa äidin ja lapsen henkeä. Eikö sitten oo yleinen käytäntö heidän keskuudessa?
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-lestadiolainen:Kumma, että heistä toi sek** on "syntiä", mutta itse kuitenkin sitä varmaan tiuhaan harrastelevat, koska saavat jatkuvasti lapsukaisia..
Alkuperäinen kirjoittaja vl:Alkuperäinen kirjoittaja Ei-lestadiolainen:Kumma, että heistä toi sek** on "syntiä", mutta itse kuitenkin sitä varmaan tiuhaan harrastelevat, koska saavat jatkuvasti lapsukaisia..
Avioliiton ulkopuolella se on syntiä, avioliitossa ei.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras nyt:Alkuperäinen kirjoittaja minddu:Mä olen kyllä kuullu ihan vl itseltään, että jos lääkäri sanoo, ettei kroppa enää kestä yhtään raskautta, niin sitten se ehkäisy otetaan käyttöön. Ettei kuitenkaan haluta vaarantaa äidin ja lapsen henkeä. Eikö sitten oo yleinen käytäntö heidän keskuudessa?
Mä olen työssäni kuullut lestadiolaisäidin itsenä "anelevan" lääkäriltä lausuntoa, että uusi raskaus on vaarallinen ja kun lääkäri ei voinut sellaista kirjoittaa, koska asia ei näin ollut, äiti murtui täysin (ja perheessä oli jo monta monta lasta)....eli ihan aina ei ilmeisestikään ole kysymys "perheen" yhteisestä päätöksestä, vaan mies on päättänyt noudattaa uskontoa, vaikkei vaimo JAKSA tai kenties halua uutta raskautta heti entisen perään
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:yhteisön painostus yleensä suurta..joten ei ehkä toeteudu aina tuo yksittäisen ihmisen oikeudet...tai ei uskalleta...
Seksi on heille syntiä vain avioliiton ulkopuolella, ei avioliitossa. Ja en ymmärrä mitä heidän lapsen teko ja ehkäisy kenellekkään kuuluu, meillä on uskonnon vapaus ja ne jotka ko. uskonnon elämän tavakseen valitsevat niin valitsevat myös tietoisesti sen etteivät käytä ehkäisyä. Ihme touhua.Alkuperäinen kirjoittaja Ei-lestadiolainen:Kumma, että heistä toi sek** on "syntiä", mutta itse kuitenkin sitä varmaan tiuhaan harrastelevat, koska saavat jatkuvasti lapsukaisia..
Alkuperäinen kirjoittaja entinen lestadiolainen:Seksi on heille syntiä vain avioliiton ulkopuolella, ei avioliitossa. Ja en ymmärrä mitä heidän lapsen teko ja ehkäisy kenellekkään kuuluu, meillä on uskonnon vapaus ja ne jotka ko. uskonnon elämän tavakseen valitsevat niin valitsevat myös tietoisesti sen etteivät käytä ehkäisyä. Ihme touhua.
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:mä taas uskon että juuri kasvatuksen vuoksi he nimenomaan haluaa. Jos on koko ikänsä uskonut, että lapset on herran lahja ja ehkäisy on syntiä, niin jokanen raskaus on ilouutinen.