Ihmisillä on hämärtynyt kirppiksen tarkoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja winhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

winhis

Vieras
Siis karmeeta ahneutta tää nykyajan käytettyjen vaatteiden (ja muunkin tavaran) myynti! Mun mielestä kirppiksen tarkoitus on se, että ihmiset pääsee eroon pullistelevista kaapeista ja ostajat saa edullisesti vaatetta kun näkevät vähän vaivaa tuotteiden etsimiseen.

Varmasti useammat ostaisikin käytettynä enemmän tavaraa, jos siinä olisi jotain järkeä, mutta eihän siinä ole mitään pointtia, että aleista (joita on koko ajan) saa ainakin vaatteita halvemmalla kuin esim. huutonetistä. Kierrätys kunniaan ja turha ahneus pois. Mä en ikinä kehtaisi pyytää mistään vaatteesta -vaikka olisikin uudenveroinen- yli kolmasosaa alkuperäisestä hinnasta. Tyhmä ei tietty ole se joka pyytää vaan se joka maksaa, mutta silti!

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Mun mielestä kirppiksen tarkoitus on se, että ihmiset pääsee eroon pullistelevista kaapeista ja ostajat saa edullisesti vaatetta kun näkevät vähän vaivaa tuotteiden etsimiseen.

Painottaisin tuosta lauseesta kahta ensimmäistä sanaa eniten.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mun mielestä kirppiksen tarkoitus on se, että ihmiset pääsee eroon pullistelevista kaapeista ja ostajat saa edullisesti vaatetta kun näkevät vähän vaivaa tuotteiden etsimiseen.

Joo, olen todella huomannut, että muut ei näin ajattele.

Mä taas en ymmärrä, miksi hyvälaatuiset ja -kuntoiset vaatteet ja tavarat pitäisi myydä kirppiksellä eurolla tai kahdella? Paskaiset, rikkinäiset, loppuunkäytetyt ja käyttökelvottomat on sitten asia erikseen ja niiden paikka ei ole kirppiksellä.

Miksi kaikkien pitäisi ajatella samoin kuin sinä?

Siksi, että silloin kierrätys toimisi paremmin. Vai onko järkeä maksaa käytetystä lähes yhtä paljon kuin uudesta?

Amen. Mulla ei niin yhtään mitään lisättävää. Ne, jotka haluavat maksaa tuotteista ylihintaa menkööt kauppaan, mutta jättäisivät edes meille elämäntapakirppisläisille mahdollisuuden edelleen ostaa käytettyä. Kannattaa muuten pöytäkirppiksillä antaa reipasta palautetta, jos myyjä yrittää kiskoa liikaa hintaa!

Mä kävin tänään taas kirpparilla ja ostin 2 kassillista roinaa 78e.
Oli halpaa ja kallista. En mä kirpparilla ajattele niinkään sitä hintaa vaan lähinnä sitä onko joku tavara mulle tarpeellinen vai onko se lumoavan kaunis joka on pakko ostaa eikä hinnalla niinkään ole väliä.
Toki hinta ratkaisee, en mä esim vanhoja Kotivinkki lehtiä osta 2e/kpl. Mutta kyllä mä tänäänkin ostin käytetyn topin 15e.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Mä taas en ymmärrä, miksi hyvälaatuiset ja -kuntoiset vaatteet ja tavarat pitäisi myydä kirppiksellä eurolla tai kahdella? Paskaiset, rikkinäiset, loppuunkäytetyt ja käyttökelvottomat on sitten asia erikseen ja niiden paikka ei ole kirppiksellä.

No jos se sama maksaa uutena kaupasta 7 e, niin miksi siitä pitäisi maksaa 5 e? Ja huutiksessa vielä postikulut päälle. En muista että 15 vuotta sitten olisi kirppikselle menty hirveä rahan kiilto silmissä, vaan haluttiin päästä eroon itselle tarpeettomista tavaroista ja saada vähän vaivanpalkkaa siitä.

Siis karmeeta ahneutta tää nykyajan käytettyjen vaatteiden (ja muunkin tavaran) myynti! Mun mielestä kirppiksen tarkoitus on se, että ihmiset pääsee eroon pullistelevista kaapeista ja ostajat saa edullisesti vaatetta kun näkevät vähän vaivaa tuotteiden etsimiseen.

Varmasti useammat ostaisikin käytettynä enemmän tavaraa, jos siinä olisi jotain järkeä, mutta eihän siinä ole mitään pointtia, että aleista (joita on koko ajan) saa ainakin vaatteita halvemmalla kuin esim. huutonetistä. Kierrätys kunniaan ja turha ahneus pois. Mä en ikinä kehtaisi pyytää mistään vaatteesta -vaikka olisikin uudenveroinen- yli kolmasosaa alkuperäisestä hinnasta. Tyhmä ei tietty ole se joka pyytää vaan se joka maksaa, mutta silti!

Ai, että mun pitäisi käyttää neljä - viisi iltaa siihen tavaroiden hinnoitteluun ja silittämiseen ja sitten käydä joka päivä siistimässä myyntipöytää ja maksaa siitä 35 euroa kirppiksen pitäjälle ja sitten vielä myydä hyvät tavarat sulle eurolla ja kahdella? Come on! Kirppis on kiva harrastus, mutta ei sitä tarvitse tehdä nollatilin vuoksi siksi että muilla olisi halpaa ostettavaa.

Tänään juuri käväsin kirppiksellä ja ihmettelin hintoja.. mm. rikkinäinen plaston mopo oli 5? (en ottas edes ilmaseksi)! Ja sit sitä, et ihmiset kehtaavat tuoda sinne rikkinäisiä/likaisia vaatteita, joita eivät itsekkään enään päällensä laittas!
Toinen mitä mä ihmettelen, on et siel myydään vanhoja (siis yli 10v) turvakaukaloja huippu hyvään hintaan (ite en ottas edes ilmakseks).. joo vaik kaikil ei oliskaan varaa ostaa uutta kaukaloa ni jotain pokkaa kuitenki!

No jos se sama maksaa uutena kaupasta 7 e, niin miksi siitä pitäisi maksaa 5 e? Ja huutiksessa vielä postikulut päälle. En muista että 15 vuotta sitten olisi kirppikselle menty hirveä rahan kiilto silmissä, vaan haluttiin päästä eroon itselle tarpeettomista tavaroista ja saada vähän vaivanpalkkaa siitä.
Mutta niin kauan, kun siitä itselleen tarpeettomasta tavarasta saa hyvän hinnan, niin myyjähän on vaan tyytyväinen.

Siksi, että silloin kierrätys toimisi paremmin. Vai onko järkeä maksaa käytetystä lähes yhtä paljon kuin uudesta?

Riippuu. Mä maksan mieluummin 10 e käytetystä merkkipaidasta kuin uudesta Lindexin paidasta.

huomasin taas tänään kierroksella saman ongelman.. Onko mitään ideaa myydä esim. äitiyspakkaus haalaria hintaan 15???
Sitten ne venyneet, pilalle pesty, pesunukkaa täynnä olevat rievut.. HUOH!

Mä taas ymmärrän hyvin, miks 40 euroa maksavat käytetyt ja kuluneet Reimatecin haalarit roikkuu viikosta toiseen kirpparilla myymättä.
Luulis jossain vaiheessa sytyttävän, että hinnassa vois olla jotain korjattavaa :D
Ja usein just loosit, joissa lasten vaatteista pyydetään lähes uuden hinta, ne samat vaatteet tosiaan roikkuu siellä aina vaan. Maksan ennemmin kauppaan uudesta vaatteesta, kuin käytetystä lähes uuden hintaa.

Tänä päivänä pääsee helposti eroon turhista tavaroista kun lahjoitaa ne esim. SPR:lle. Ne jopa hakee ne roinat kotoa. Ei tartte käyttää aikaa hinnoitteluun ja sitten vielä kuunnella kitinää kun Espritin paidasta kehtaa pyytää euron...

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:

Mä taas ymmärrän hyvin, miks 40 euroa maksavat käytetyt ja kuluneet Reimatecin haalarit roikkuu viikosta toiseen kirpparilla myymättä.
Luulis jossain vaiheessa sytyttävän, että hinnassa vois olla jotain korjattavaa :D
Ja usein just loosit, joissa lasten vaatteista pyydetään lähes uuden hinta, ne samat vaatteet tosiaan roikkuu siellä aina vaan. Maksan ennemmin kauppaan uudesta vaatteesta, kuin käytetystä lähes uuden hintaa.

Mä taas ostan mielummin käytetyn hyväkuntoisen kuin uuden. Vaikka hintakin olisi lähellä samaa. Musta se on ekologisesta järkevämpää. Ja säästö se on pienikin säästö... Kuten sanoin: huonokuntoiset ja kuluneet kamat ei kuulu edes kirppikselle!

Ja minä taas en ymmärrä ollenkaan sitä, että miksi se on ostajan ongelma, jos joku haluaa iltakaudet pestä ja silittää vaatteita kirpparille. Ei minua ostajana kiinnosta, kuinka aikaavievää puhaa se on. Ainoa asia, joka kiinnostaa, on se, että hinta-laatusuhde on kohdillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Ja minä taas en ymmärrä ollenkaan sitä, että miksi se on ostajan ongelma, jos joku haluaa iltakaudet pestä ja silittää vaatteita kirpparille. Ei minua ostajana kiinnosta, kuinka aikaavievää puhaa se on. Ainoa asia, joka kiinnostaa, on se, että hinta-laatusuhde on kohdillaan.

Sepä se. Siksi on turha odottaakaan, että joku viitsisi sen vaivan nähdä, että ostaja saisi ilon ostaa halvalla tavaraa. Mutta täähän on perisuomalainen näkökanta: mikään ei saa maksaa mitään ja varsinkaan työstä ei pidä maksaa yhtikäs mitään!

Jos haluaa vain tavarasta eroon, niin ne viedään kierrätyskeskukseen tai pelastusarmeijalle joka vastaanottaa ne ilmaiseksi.

Jos haluaa tavarasta eroon muttei lahjoittaa niitä, niin silloin vie kirppikselle ja pyytää niistä kohtuullisen hinnan.

Tässä minun mielipiteeni.

Yhteistyössä