ihmiset tuomitsevat?

olen harkitsemassa että antaisin lapseni adoptioon. olen nyt rv16 ja tuntemukset sellaiset että ei minusta ole tähän.. olen 19 vuotias ja tiedän että itsekkin vielä täysi "kakara". En osaa elää hyvin edes omaa elämääni niin miten osaisin kantaa vastuun toisesta. ja rehellisesti sanoen tuntuu ehkä että omat menoni olisivat tärkeämmät mitenkä ei todellakaan saisi olla. aborttia en voi tehdä, haluan kuitenkin antaa lapselle mahdollisuuden elää elämää. adoption kautta hän voisi saada vanhemmat ketkä rakastaa ja haluavat pitää huolen. minusta ei ole tähän. äitini haluaisi että pidän lapsen kun kovin lastenlasta odottaa. ei hän kuitenkaan jaksa huolehtia lapsesta. ja pelkään mitä ihmiset sanovat kunb huomaavat raskauteni ja sen jälkeen että olen antanut oman lapseni pois..
 
Varmasti aina löytyy ihmisiä, jotka tuomitsevat, teet sitten niin tai näin. Ja jälkiviisaitakin aina löytyy. Sitä mikä on oikein ei pysty kukaan muu kuin sinä itse päättämään. Mahdollisuuksia on kuitenkin monia. Raskauden edetessä saattaa oma mieli muuttua vielä moneen kertaan, joten lopullinen päätös kannattaa jättää myöhemmäksi. Halutessasi voit ottaa selvää asioista jo nyt, esim. tiedustella asiasta kunnan sosiaalityöntekijältä tai Pelastakaa Lasten sosiaalityöntekijältä, mutta myöhemminkin ehtii. Kannattaa myös jutella oman äidin kanssa asiasta vielä ja kysyä kuinka paljon hän olisi valmis auttamaan ihan oikeasti yms. jos päätyisit pitämään lapsen. Mitä mieltä lapsen isä on asiasta? Tietääkö hän raskaudesta?
 
Nebbe: Voimia sulle, mihin ratkaisuun päädytkään. Muista, että teet oikein, kun olet antanut raskauden jatkua. Teet oikein jollekin parille, jos annat lapsen adoptioon tai teet oikein, vaikket antaisikaan. Teet oikein jollekulle joka tapauksessa. Lasta ei kannata pitää vaan muiden ihmisten takia, vaan ihan hänen itsensä tai oman itsesi takia.
Edellinen vastaaja oli tosiaan ihan oikeassa, että kannattaa jutella asiasta ammattilaisten kanssa ja minusta on hienoa, että äitisi tukee sinua lapsen pitämisen suhteen. Lapsen saaminen kasvattaa ihmistä, kukaan ei ole valmis äidiksi automaattiseksi. Tässä sulle rohkaisua lapsen pitämiseen. :)
Voimia!!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä