Ihmiset tekee liikaa töitä!Miksi raha aina ratkaisee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elämän kevät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elämän kevät

Vieras
Olen normaali duunari ja mieheni myös,meillä kaksi lasta. Olen tässä viime aikoina saanut paljon kuulla (ystäviltä/tutuilta/sukulaisilta/naapureilta) kuinka he tekevät paljon töitä ja nimen omaan normaalityön päälle ylitöitä tai toista työtä päätyön lisäksi. Vaimo saattaa olla aina kotona vapaalla hoitamassa(yliväsyneenä )lapsia kun mies painaa aamusta seur. aamuun töitä. Sama juttu kun vievät lapsensa tarhaan 1-1,5v iässä; äiti menee mukaan työn oravan pyörään. Ja sitten valittavat etteivät jaksa..

Kun kysyn mikseivät voi tehdä vähempää työtunteja tai mikseivät käytä oikeutta edes. osittaiseen hoitovapaaseen ;vastauksesksi ei tule se että työnantaja vaatii tekemään näin vaan että nämä aikuiset vanhemmat itse haluavat tehdä nyt paljon töitä jotta saavat rahaa ja mahd. pian talot ym maksettua. eikö voisi höllentää pariksi vuodeksi ja laina aikaa vaikka lisätä ja nauttia lapsista.Kuka enää nyky päivänä pitää kunnioiotettavana saavutuksena olla velaton mahd. pian jos kääntöpuolella on muitakin arvoja?

En vain ymmärrä, meilläkin velkaa (22v edessä) ja mies tekee lyhennettyä työaikaa (32h/vko) jotta saa nauttia lapsista ja lapsilla mahd. lyhyet hoitopvät.Itse teen 30h/vkoa samasta syystä...en väitä olevani hyvä äiti,mutta väitän ajattelevani lapsiani ja perhettäni ja parisuhdettani enemmän kuin rahaa ja laina ajan nopeata poistamista...

Meillä juttu n niin ikävästi että miehen kahdeksan kuun tuloilla on elettävä koko vuosi.

Talvella ei alan hommia voi tehdä.

(ja yrittäjällähän on se neljän kuukauden karenssi jos työttömäksi jää, rahaa siis ei tule talvella euron euroa)

Koska nykypvän elämän titteli määritellään omaisuuden ja rahan mukaan ei lapsiluvun.kieroutunut on tämä kansa!siksi minusta näille ei lapsia pitäisi syntyäkkään.

Samaa olen miettinyt. Ja valinnut saman kuin te. Olen mielestäni jaksavampi,onnellisempi-minulla on enemmän aikaa lapsille/miehelle/ystäville /itselleni kuin ystävilläni jotka ovat valinneet työn.Mutta olen velkavankeudessa 20v kun ystäväni vain 15v.valinta kysymys.

Mä luulen, että monet perheellisetkin haluavat tehdä elämässään muutakin kuin maksaa velkojaan. On mukavaa, jos kouluikäisten lasten kanssa on varaa jo matkustella jne.

Mitä tulee tuohon työajan lyhentämiseen, niin mä tei aikoinaan 6-tuntista työpäivää ja käytännössä se tarkoitti 8-tuntista työpäivää 6-tuntisen palkalla :/ Kun ei sitä voinut keskellä ruuhkaisinta iltapäivää tiputtaa hanskoja pöytään ja sanoa, että sori mutta mun työaikani loppui nyt. Olen tehnyt myös puolikasta, mutta kokemuksesta viisastuneena tein kokonaisia työpäiviä ja vastaavasti pidin kokonaisia päiviä vapaana.

Itse teen 4pvää/vkossa töitä ja mies myös. toimii meillä hyvin. Näin on tehty 2v ja tehdään vielä ainakin 2v. Laina aika piteni,mutta kyllä me matkustellaan yms. kuin ennenkin. Saadaanhan me alennusta ph-maksuista yms. Raha ratkaisee meillä siihen asti että saadaan leipää pöytään sen jälkeen lapset.

Mielelläni tekisin lyhennettyä työpäivää. Kallista on vaan asuminen... Miehen tuloista menee kolmasosa ulosottoon joka tilistä. Se on jo koettu miten käy kun rahat ei riitä ja laskut alkaa kerääntymään. Näin kävi kun halusin olla kotona pikkuisen kanssa. Pienituloisia ollaan molemmat. Ehkäpä sitten kolmen vuoden päästä kun miehen velat maksettu, voisin kuvitella lyhyempää työaikaa. Vaikka tehdään vuorotyötä molemmat ja saadaan lisät, tiukkaa tekee, en pidä itseäni ahneena kun haluan saada rahat pakollisiin menoihin riittämään ilman että laskut myöhästyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä luulen, että monet perheellisetkin haluavat tehdä elämässään muutakin kuin maksaa velkojaan. On mukavaa, jos kouluikäisten lasten kanssa on varaa jo matkustella jne.

Mitä tulee tuohon työajan lyhentämiseen, niin mä tei aikoinaan 6-tuntista työpäivää ja käytännössä se tarkoitti 8-tuntista työpäivää 6-tuntisen palkalla :/ Kun ei sitä voinut keskellä ruuhkaisinta iltapäivää tiputtaa hanskoja pöytään ja sanoa, että sori mutta mun työaikani loppui nyt. Olen tehnyt myös puolikasta, mutta kokemuksesta viisastuneena tein kokonaisia työpäiviä ja vastaavasti pidin kokonaisia päiviä vapaana.

Ei minunkaan auta jättää työpistettäni kuuden tunnin jälkeen, jos seuraava tulee vasta kahden tunnin kuluttua :saint: Jotkut ovat tehneet siten, että on useampi vapaapäivä viikossa, mutta sellaista meillä ei edes saa tällähetkellä, eikä vuorotteluvapaata myönnetä. Olen kyllä vähän harkinnut.

Mies haluaa että velkaa ei saa tulle enempää ja talo laina maksettava mahd. pian. joudun siis palaamaan töihin kun nti 1,2v. Jotta miehen periaatteen mukainen elämä jatkuu.

Yhteistyössä