Ihmisen ulkonäöstä ja olemuksesta voi todella usein päätellä koulutuksen/sosioekonomisen aseman

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Martta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Martta"

Vieras
Olen sinkkuna ollut nyt jonkun aikaa ja pyörinyt paljon eri deittipalstoilla katselemassa profiileja.
Olen oppinut oikeasti profiilikuvan perusteella arvaamaan onko kyseessä ns. duunarimies vai amk:n/yliopiston käynyt mies. Toki poikkeuksiakin on.
Korkeakoulutetut (eikä tässä ole eroa onko ammattikorkeakoulun käynyt vai dosentti) näyttävät vaan YLEENSÄ eriltä. Koulutetut miehet ovat keskimäärin jotenkin hoikempia, siistimiä ja "terveemmän" näköisiä ja ehkä enemmän sellaisia kiiltokuvapoikia.

Ihan tosielämässäkin, kun seurailen, niin ero vaan on oikeasti olemassa. Kyllä ihmisen ulkonäön ja olemuksen perusteella voi oikeasti päätellä sen sosioekonomisen aseman. Sille vaan ei voi mitään.
Enkä osaa tarkkaan sanoa, mistä tämä johtuu.

Kauniita ja komeita ihmisiä voi olla kaikissa "luokissa", eikä kyse nyt ole mistään kasvojen mallista tai hiusten paksuudesta.
Enkä myöskään tarkoita tällä nyt sitä, kuka olisi parempi tai arvokkaampi.
Ihmisarvo on kaikilla sama, kaikki työt ovat tärkeitä, kaikkia tarvitaan, kaikki voivat olla taustastaan huolimatta mukavia jne..

Olen itsekin lähihoitaja "vain".

Tuo on niin totta!!!! Olen huomannut saman. Pyörin joskus e-kontaktissa ja mä tosiaan opin jo näkemään naamasta, onko kyseessä amis vai koulutetumpi. Eikä sen puoleen, mulle kelpasi kumpikin.

No tee itse esim. ulkotöitä 10 vuotta ja katso sen jälkeen naamaasi.

Eväinä ranskanleipä jonka välissä halkaistu hk:n blöö ja kuraläyttyjä ja cokista.

[QUOTE="Martta";26970087]Enkä siis tarkoita mitään tiettyä fyysistä ominaisuutta, mutta esim. koulutettu lihava näyttää ihan eriltä, kuin ns. duunarilihava jne.[/QUOTE]
Nyt olen utelias... miten tämä ero näkyy? Minä olen koulutettu lihava, joka tulee duunariperheestä, olisi jännää tietää kummalta näytän :D

meillä on duunissa hyvinkin selkeä erä duunareiden ja toimihenkilöiden välillä, duunareilla voi olla pää täynnä rautaa ja kroppa täynnä tatskoja ja tukka luonnottoman värinen, pujoparta, "Runosmäkitukka" ja bändipaita. Toimihenkilömiehillä parta ajettu tai siisti sänki, tukka ei liian pitkä, jos kalju niin on varmasti luomua. Vaatteet on tavikset tai snobit, joku boheemi voi kulkea täysin mustissa.

Yhteistyössä