ihmetyttää

  • Viestiketjun aloittaja sarah
  • Ensimmäinen viesti
Mua peloteltiin tuolla jutulla ja en tiedä onko totta vai ei. H-hetkellä tilattiin sitten taksi ja sanottiin että on kiire ja ei se taksi karkuun ajanut kun meidät näki. kysyi vaan, että onko jo vedet mennyt ja minä puristin reisiä yhteen, että ei oo, varmuuden vuoksi vaan otettiin pyyhkeitä suojaksi. :LOL:
 
Tinnu
Meillä oli perhevalmennuksessa taksikuski, joka sanoi että taksikuskit eivät todellakaan mielellään ota synnyttäviä kyytiin, eikä heillä ole siihen pakkoa. Eli jos soittaa taksin, niin kannattaa mainita että on menossa synnyttämään niin tietävät varautua.
 
Todella todella törkeetä taxikuskeilta. Ite olen menny synnärille taxilla ja mukava mies oli vielä kuskina joka autto ulos autosta. Musta toi on heitteillejättö jos ei ota kyytiin ja se ON lain vastaista. Pitääpä vähän selvitellä mites se oikeen on!!! :kieh:
 
meille sanottiin ihan samaa valmennuksessa. ja kehotettiin juksaamaan ettei vedet ole menneet vaikka olisikin... mukaan myös kannattaa ottaa sellanen muovitettu frotee mitä saa äippäpakkauksessa. itte sain kyllä toisen kyydin ja olihan se aikamoinen näky, penkillä frotee ja pyyhe ja mulla housuissa terveyssiteitä ja käsipyyhkeitä :LOL:
 

Enpä ole koskaan moisesta kuullut. Itse olen yh ja tilasin taksin kotiini. En huomannut kertoa, minne halusin, mutta kuski ajoi suoraan sairaalaan, saattoi vielä ovesta sisään. Tosi kiltti ja hauska yllätys oli myös se, että minut ja vauvelin ajoi sattumalta kotiin sama mies! En sitäkään olisi tajunnut, mutta mies kertoi ajaneensa minut sairaalaan.
 
tyhmä kysymys, mutta millä autottomat sitten pääsee sairaalalle jos taksi ei ota kyytiin?

Meillä ei ole sukulaisia lähellä ja ystävätkin asuu toisella puolella kaupunkia. Ventovierasta naapuria ei tee mieli herättää jos lähtö tulee keskellä yötä! :kieh: Autoa tai ajokorttia meillä ei ole kummallakaan, eli millä oikein pääsemme sairaalaan? Bussireissu vaihtoineen ei kuulosta hyvältä ja ei kai ambulanssia voi tilata jos ei muuten ole mikään hätä?
 
Katenka
Ambulanssin voi tilata, jos on taksin kanssa odotettavissa ongelmia (soita vaikka taksikeskukseen ja sano, mihin matka, ilmoittavat kyllä, jollei taksia saa).
Käsittämätöntä kyllä, juttuja taksikuskien kieltäytymisestä synnyttäviä kuskaamaan riittää mutta juoppoja kuskataan ilman ongelmia...
 
minun appiukko on taksikuski ja sanoi että eivät saa kieltäytyä ottamasta kyytiin synnyttävää tai muuten kiireellistä hoitoa tarvitsevaa. on kuulemma taksiluvat vaarassa jos näin tekee.
ja samalla lailla eikö se ole heitteellejättö kenelle tahansa jos ei auta hädässä olevaa?
 
Taksiyrittäjän vaimo
Ymmärrän kyllä taksikuskejakin. Auto on heidän työvälineensä ja monen kuskin oma. Jos olet juuri ostanut uuden monen kymmenen tuhannen auton ja penkki menee pilalle, niin kyllä vit...asi. Synnyttäjät voisivat huomioida tämän ja ottaa mukaan pyyhkeitä ja vaikka sitä muovitettua froteeta. Suojataanhan sitä omakin auto, kun lähdetään synnyttämään.

Kysyin asiaa juuri mieheltäni ja hän sanoi seuraavaa: "Synnyttäjä pitää ottaa kyytiin. Silloin voi olla lapsen tai äidin henki kyseessä ja on heitteillejättö, jos ei ota kyytiin. Mutta jos takapenkki likaantuu, synnyttäjä joutuu maksamaan sen puhdistuksen.
Taksikuskin ei tarvitse ottaa kyytiin känniläisiä, housuunsa pas...koneita tai oksentelevia kännisiä ihmisiä. Ellei kyseessä ole hengenvaara."

Taksiyrittäjän raskaana oleva vaimo
 
DiipaDaapa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2006 klo 00:38 Katenka kirjoitti:
Ambulanssin voi tilata, jos on taksin kanssa odotettavissa ongelmia (soita vaikka taksikeskukseen ja sano, mihin matka, ilmoittavat kyllä, jollei taksia saa).
Käsittämätöntä kyllä, juttuja taksikuskien kieltäytymisestä synnyttäviä kuskaamaan riittää mutta juoppoja kuskataan ilman ongelmia...
Asiakkaasta joka on turpa täynnä ja kaikki eritteet päällä saa kieltäytyä ellei
ole juuri se hengenhätä!! Näin opetetaan kursseilla. Juuri esim sen likaantumisen kanssa (se on ikävä seuraavalle asiakkaalle jolla voi olla kallis puku päällä) tai kun jalatonta ihmistä on vaikea yksin kantaa perille. Koska ketään ei saa jättää esim ulos sammumaan. Eli ei juoppojenkaan kuskaaminen niin mutkatonta ole.

Mutta synnyttävästä ei voi kieltäytyä tiedä sitten miksi niin tehdään :ashamed:
 
Muukalainen
Eikö taksikuskeilla ole autoissaan sellaiset vakuutukset, että jos sairastapauksessa auto tai penkit likaantuu, ne saa vakuutuksen piikkiin puhistaa tai korjata??!!
Tietääkseni yksityisautoihinkin vakuutus korvaa esim. nyt ko. synnytystapauksessa!
Siskoni synnytti autoon ja minun ymmärtääkseni he saivat vakuutuksen piikkiin pesetyttää penkin!
 

Yhteistyössä