Ihmetyttää kaverin ruokavalio.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oltiin kaksi viikkoa yötä päivää yhdessä. Kaveri söi tyyliin kaksi hapankorppua päällyksineen, pienen täytetyn kesäkurpitsan päivässä.

Itteä alkoi melkein nolottamaan kun söin isoja annoksia viis kertaa päivässä. Kaveri söi korkeintaan kolme kertaa päivässä, yleensä kaksi ja pieniä annoksia.

Kumma kyllä jaksoi käydä vielä lenkillä ja jumpata. Kyllä hän myöns, että laihduttaa, mutta hänellä ei kuulemma ollut nälkä edes!

Sanoin kyllä, että pitäis vähän enemmän silti syödä. Kai sitä voi silti syödä normaalisti, vaikka laihduttaa. En kyllä tiedä tuleekohan tuo pidemmän päälle toimimaan.

Vähän myös mietityttää onko kaverilla kaikki ok, ettei vaan olisi syömishäiriö tms. Olisitteko ite huolissanne?

sanoisin, että melko varmasti on syömishäiriö. Mutta teit oikein, kun söit itse reilusti. Silloin hän saattoi syödä myös, kunhan vain sai syödä vähemmän kuin sinä.

[QUOTE="vieras";24326733]sanoisin, että melko varmasti on syömishäiriö. Mutta teit oikein, kun söit itse reilusti. Silloin hän saattoi syödä myös, kunhan vain sai syödä vähemmän kuin sinä.[/QUOTE]

Mitä mä voisin tehdä kaverin puolesta? Jos siis sillä oikeesti on joku syömishäiriö?

Miltä tuo kaverin ruokavalio vaikuttaa? Pitäiskö olla huolissaan?

No eipä tuo pitkällä tähtäimellä kovin terveelliseltä ja monipuoliselta vaikuta. Paljon on tietysti merkitystä sillä, mitä sen hapankorpun ja kesäkurpitsan päälle laittaa, ja voihan niitä täytteitäkin vaihdella, mutta melko yksipuoliselta silti kuulostaa. Proteiinin ja kalkin saannista olisin kyllä vähän huolissani.

Siis ei se joka päivä syönyt noin, vaihteli ruokia. Esim. kaalilaatikkoa, salaatteja yms. Mutta ne annokset oli aikas pieniä ja sitten ei syönyt välipaloja. Kaveri on melko normaalipainoinen, taitaa olla vähän ylipainoa, mutta mun mielestä näyttää ihan ok.

[QUOTE="vieras";24327189]Eiköhän aikuinen ihminen osaa itse päättää syömisistään.[/QUOTE]

Ei välttämättä aina osaa! Syömishäiriöitä on aikuisillakin.

Ap: jos kaverisi on normaali-ja ylipainon rajalla, hän ilmeisimmin tosiaan laihduttaa melko epäterveellisesti. Tota vauhtia voi päätyä huonoon jamaan.

Kyllähän tuo aika vähältä kuullostaa. Ymmärrän kyllä että haluaa laihduttaa tehokkaasti, mutta pitää sitä nyt kuitenkin vähän syödä ettei kroppa tosiaan mene säästöliekille tai muuten vaan huonoon kuntoon. Enpä kyllä tiedä miten tuohon puuttuisi, onko se sen kummempaa kuin ryhtyä saarnaamaan tupakasta tms.

[QUOTE="mä";24326990]Onko se kaveri hoikka? Jos on, niin tuo on syömishäiriö.[/QUOTE]

Nyt tuli täysin väärää diagnostiikkaa. Ihmisen painolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, voiko olla syömishäiriö vai ei. Vaikeat anoreksiatapaukset ovat yleensä luurankomallisia, mutta myös ylipainoisilla esiintyy esim. bulimiaa. Anoreksiakin saattaa alkaa pullealla ihmisellä...

Mä syön aamupalan,kerran päivässä lämpimän aterian ja iltapalan enkä välipaloja.Näläntunnetta ei ole koskaan ja mulla ei ole minkäänlaista syömishäiriöö ja mun annokset on suht pieniä.
Olen lisännyt liikuntaa,paitsi nyt en ole liikkunut kuukauteen kun on nilkka liimasiteessä.
Tarkoitus on pudottaa painoa 20 kiloa. Kymmenen kiloa on jo pudotettu.

Yhteistyössä