Ihmetyttää ja harmittaa kun lapsen kaveri ei saa koskaan rahaa huvituksiin vanhemmiltaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Saa kyllä viikkorahan mutta pistää sen heti haisemaan.Toisaalta ymmärrän että näin yritetään opettaa rahan käyttöä mutta ei pääse koskaan minnekkään muilla kuin omilla rahoillaan.Ei saanut rahaa liikennepuistoon,ei uimaan,elokuvista puhumattakaan. Heillä on 4 lasta eli rahat varmaan aika tiukilla mutta en ymmärrä,en. No,ollaan kuitenkin käyty kimpassa ja olen maksanut noita juttuja muutaman kerran hänelle.En vaan tajua miksei voi sitä 2 tai 3 euroa antaa silloin tällöin.

Jos kaikille lapsile pitäisi vielä viikkorahan lisäksi antaa muutamia ylimääräisiä,niin kyllä siitä aika paljon tulee. On tietysti ikävää jos ei ikinä minnekään pääse,mutta tarkoitus kai olisi että lapsi viikkorahojaan käyttää huvituksiin..

Niin, onahn se ikävää. Mutta toisaalta, ehkä ei tosiaan ole rahaa antaa muuta kuin se viikkoraha. Toisaalta, tässä itsekin tosi tiukilla eletään neljän lapsen kanssa, ja silti koitan huolehtia et lapset sais rahaa jos johonkin menevät. Itse en ainakaan koskaan kehtaisi päästää lasta kaverinsa perheen kanssa johonkin täysin siivellä elämään. Sit jos ei rahaa olis kustantaa oman lapsen kuluja sinne, niin sit en päästäis lasta sinne. Mutta kyllä nyt luulis muutama euro olevan antaa pari kertaa kesässä, kalliit huvipuistoreissut voikin sit olla eri asia.

No sietäis lapsen opetella sitä rahan säästöä... Ei mitään järkeä syytää lapselle eka viikkorahat, jotka se tuhlaa turhuuksiin ja sitten vielä päälle rahaa kaikkiin menoihin! Ite en anna viikkorahaa, vaan rahaa saa tarpeen mukaan - tuollaisiin menoihin vaikkapa.

[QUOTE="mä vaan";24185425]Niin, onahn se ikävää. Mutta toisaalta, ehkä ei tosiaan ole rahaa antaa muuta kuin se viikkoraha. Toisaalta, tässä itsekin tosi tiukilla eletään neljän lapsen kanssa, ja silti koitan huolehtia et lapset sais rahaa jos johonkin menevät. Itse en ainakaan koskaan kehtaisi päästää lasta kaverinsa perheen kanssa johonkin täysin siivellä elämään. Sit jos ei rahaa olis kustantaa oman lapsen kuluja sinne, niin sit en päästäis lasta sinne. Mutta kyllä nyt luulis muutama euro olevan antaa pari kertaa kesässä, kalliit huvipuistoreissut voikin sit olla eri asia.[/QUOTE]

Ei niiden vanhemmat ole tietoisia että me ollaan maksettu :ashamed: Tietävät tietenkin että on mukana ollut mutta tuskin edes tietävät että esim. se liikennepuisto maksaa. Minun vaan käy sääliksi.Jotenkin liian kovaa että odottavat 8-vuotiaan pystyvän aina säästämään vaikka uimaan...ja kun hän on vanhin lapsi niin luulisi että tällaisia menoja ei vielä pienemmillä ole. :(

Yhteistyössä