Ihmettelyä häistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terhikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Terhikki

Aktiivinen jäsen
27.12.2004
2 662
0
36
Kertokaa mulle vapaasti ja omin sanoin:

Miksi ne häät kaikkine yksityiskohtineen on niin jumalattoman tärkeät? Miksi on niin vakavaa jos servietit on eri väriä kuin morsiamen silmät tai lihapullista tulikin pienempiä kuin piti? Miksi on niin tärkeää että on se tietty määrä ohjelmaa / leikkejä / lauluja / tanssia jotta kaikille olisi jotain josta tykkää?

Joo, sanot että 'se kun on yksi elämän tärkeimmistä päivistä ja haluan muistaa sen täydellisenä'. Miksi? Mulle tärkeimpiä päiviä on ollut se kun tapasin rakkaan kihlattuni, sekä jokaisen lapsen syntymä - mä muistan nämä kuolemaani asti, mulle on aivan sama mikä musiikki silloin soi tai miten mun hiukset oli laitettu, ihan muut asiat teki niistä sen tärkeimmän.

Kyllä, mekin menemme naimisiin. Kyllä, ehkä jollakin tapaa sitä juhlistamme. Mutta ainakin itseäni puistattaa ajatus olla kermakakkumorsiamena vain siksi että häät 'kuuluu' järjestää. Jos mitään juhlia järjestämme ovat ne hyvin pienet ja varsin vapaamuotoiset juhlat - jotka ovat vain siksi että onpahan taas uusi mukava syy juoda kahveet kivalla porukalla.

Kertokaahan :flower:

Häät on vaan kerran (ainakin siihen tähdätään) elämässä. On vaan yks mahollisuus tehää niistä just sellaset kun on aina haaveillut. Monelta lyö pikkasen yli se täydellisyyden tavoittelu.

En osaa vastata, kun en itse ollut mikään bridezilla. Tärkeintä oli, että löysi kivan puvun ja häissä ei ruoka loppunut kesken. Ei meillä ollut edes mitään järjestettyä ohjelmaa ja tiukkaa aikataulua häissä, vaan se oli sellasta vapaamuotoista syömistä, puheensorinaa ja musiikkia.

Juu kertokaa mullekin. en ole koskaan ymmärtäny tota häähössötystä. Jotenkin niin vieras ajatus toi "sen on oltava täydellinen päivä"-homma. Hyvät bileethän ne "vaan" on. Ällöttää sellanen jenkkityyppinen erikoisuudentavoittelu: tv:ssä toissapäivänä oli morsian, joka halusi trooppisia perhosia lentelemään hääväen sekaan. Ihan suomalainen tyttö oli tuo ja kaiketi saa haluamansa. Olivat pojan kanssa olleet yhdessä huimat kaksi vuotta...juu, kai niihin perhosiin just kantsii elämässä satsata...

Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Häät on vaan kerran (ainakin siihen tähdätään) elämässä. On vaan yks mahollisuus tehää niistä just sellaset kun on aina haaveillut. Monelta lyö pikkasen yli se täydellisyyden tavoittelu.

Niin monia muitakin asioita tapahtuu vain kerran elämässä... Ehkä mä en ymmärrä siksi kun mä ihan todellakaan en ole koskaan haaveillut omista häistäni :whistle:

Häät olivat yksi mun tärkeimmistä päivistä, mutta en mä välittänyt lihapullien koosta tai serveteistä... en edes tiedä/muista oliko sellaisia. Mulle oli tärkeää, että kaikilla on mukavaa, mutta ei ne servetit ja lihapullien koko sitä tee tai ainakaan niiden asioiden stressaus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu kertokaa mullekin. en ole koskaan ymmärtäny tota häähössötystä. Jotenkin niin vieras ajatus toi "sen on oltava täydellinen päivä"-homma. Hyvät bileethän ne "vaan" on. Ällöttää sellanen jenkkityyppinen erikoisuudentavoittelu: tv:ssä toissapäivänä oli morsian, joka halusi trooppisia perhosia lentelemään hääväen sekaan. Ihan suomalainen tyttö oli tuo ja kaiketi saa haluamansa. Olivat pojan kanssa olleet yhdessä huimat kaksi vuotta...juu, kai niihin perhosiin just kantsii elämässä satsata...

Nimenomaan, juhlat muiden joukossa! Toisilla varmaan katoaa se ajatus sitten siksi että on vaan pakko olla jotain ihan erilaista kuin muilla :/

Varmaan kun nykyään kaikki on niin minä-keskeistä, nuoretkin haaveilevat yhä enemmän julkisuudesta jne, on kiva olla keskipisteenä ja leikkiä prinsessaa.

Mullekin tärkeintä oli hyvä tunnelma ja läheiset ihmiset, ei ollu leikkejä eikä hörhelöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:

Niin monia muitakin asioita tapahtuu vain kerran elämässä... Ehkä mä en ymmärrä siksi kun mä ihan todellakaan en ole koskaan haaveillut omista häistäni :whistle:

Mäkään en ole ja omissa häissäni mulla ei kauheesti toiveita ollut. Mutta ymmärrän hyvin että se jollekulle on ihan ylitärkeä päivä. Kamalaa se olis loppuikänsä miettiä, että hitto kun ne häät meni pilalle. Se on niitä juttuja joihin itse kuitenkin pystyy vaikuttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ihan samalla tavalla joku voi ihmetellä teidän tapaanne pitää häitä. Me ihmiset kun olemme erilaisia :)

juu juu, siksi mä halusinkin kysyä että Miksi se joillekin on niin tärkeää? Ihan vain oppiakseni ihmisistä lisää B)

Meillä oli ihanat ja meidän näköiset häät. Kaikki ylimääräiset piiperrykset jätettiin pois, koska isoissa juhlissa (ja vähän pienemmissäkin) kukaan ei huomaa pieniä yksityiskohtia. Tärkeämpää on siis se, että ne ns. isommat linjat toimivat.

Meillä oli yksinkertaiset itsetehdyt kukkakoristeet pöydissä ja kynttilöitä. Hääkarkit tein, mutta nekin oli yksinkertaisen kauniit, ei mitään piperrystä.

Pukuni oli yksinkertainen ja kaunis. Kampaus oli kaunis, mutta en minä siitä mitään stressiä ottanut. Annoin aika vapaat kädet kampaajaystävälleni - olen itsekin kampaaja.

Ohjelmaa oli kohtalaisen paljon, mutta oikeasti hauskaa ja tyylillä hoidettua ohjelmaa - siitä suurin kiitos meidän loistavalle seremoniamesterille.

Halusimme viettää hauskan päivän, illan ja yön läheistemme kanssa ja se onnistui täydellisesti. Jälkikäteenkin kun katselee kuvia ja dvd:tä niin niistä välittyy se ilo ja hauskuun ja porukka viipyi todella myöhään aamuyöhön häissämme.

Mutta stressiä en tosiaan ottanut enkä kohkannut mitään ylimääräistä. Servetit ostin sävysävyyn kimppuni kanssa ja kutsukortit samaa sävyä mutta samalla, kun ostan mitkä tahansa servetit niin ostan ne myös ns. oikeanvärisenä. Ei siis ottanut enempää vaivaa ostaa viininpuaniset servetit kuin että olisin ostanut siniset tai oranssit servetit.

Mun mielestä on tärkeintä että järjestää häät itselleen ja on itse niihin tyytyväinen. Säälittävintä oli serkkuni häissä jotka oli selvästi järjestetty muille..esim. soitettiin iskelmämuusiikkia että vanhukset sai tanssia ( pari ei tanssi tai kuuntele iskelmää) Ruokana oli karjalanpaistia vaikka tiedän ettei ainakaan morsian siitä pidä..

Kiitos aloittaja! On onneks olemassa eibridzilloja! Helpotus ja huokaus. Eiks se yks hääohjelman hirviö oo tällä palstalla? Se mikä ne polttaritki jumitutti. Mitenköhän heillä menee..

Alkuperäinen kirjoittaja Jees:
Kiitos aloittaja! On onneks olemassa eibridzilloja! Helpotus ja huokaus. Eiks se yks hääohjelman hirviö oo tällä palstalla? Se mikä ne polttaritki jumitutti. Mitenköhän heillä menee..

En mä halua millään tasolla arvostella niitä jotka näin käyttäytyvät, vaan kuten sanoin mä haluan kovasti tietää miksi :saint: ..mutta ehkä mä en koskaan täysin ymmärrä.

Omat häät vasta tulossa, mutta sen haluan sanoa että minä ainakin nautin järjestelystä, askartelusta, yksityiskohtien suunnittelusta. Häät ovat kenties ainoa juhla, jota kehtaa hyvällä syyllä alkaa suunnitella hyvissä ajoin. Hääsuunnittelu ja muu häähömppä on myös ihana harrastus. Ja kyllä minulle ainakin on tärkeää, että jos kutsun juhliini vieraita, niin myös se että vieraat viihtyvät. Sama asia kuin jos kutsun kotiimme vieraita niin haluan olla hyvä emäntä =)

Alkuperäinen kirjoittaja sandi:
Omat häät vasta tulossa, mutta sen haluan sanoa että minä ainakin nautin järjestelystä, askartelusta, yksityiskohtien suunnittelusta. Häät ovat kenties ainoa juhla, jota kehtaa hyvällä syyllä alkaa suunnitella hyvissä ajoin. Hääsuunnittelu ja muu häähömppä on myös ihana harrastus. Ja kyllä minulle ainakin on tärkeää, että jos kutsun juhliini vieraita, niin myös se että vieraat viihtyvät. Sama asia kuin jos kutsun kotiimme vieraita niin haluan olla hyvä emäntä =)

Juu todellakin samaa mieltä siitä että jos vieraita kutsun niin haluan heidän viihtyvän, ja että tarjottavat ovat hyviä jne.

Enkä pidä pahana yhtään jos oikeasti kokee sen niin että tykkää näpertelystä ja järjestelystä :) .

Itse tykkään ihan mihin vaan kekkereihin pohtia tarjottavat tarkkaan jne että mahdollisimman monelle maistuisi ja kaikilla olisi kivaa.

Ajatuksena vain se että miksi yhdestä päivästä täytyy stressata itsensä raivoksiin, pohtia jokaisen persiljatupsun asento niin hirveän tarkkaan.

En mä koe olevani huono emäntä ellen niistä asioista niin kauheasti murehdi =)

Ja niin, korjaus edellisiin: kyllä mä haluan ihan perus-kahvikekkereilläkin katsoa että ne servietit on kivan väriset ja sopii vaikka pöytäliinaan :whistle: . Tarkoitin lähinnä sitä kun lähdetään vuotta ennen häitä murehtimaan kymmenestä eri violetin sävystä mikä niistä voisi olla paras.

Ja tosiaan kuten sanoin musta tuntuu valitettavan usein siltä että monet asiat halutaan omista häistä löytyvän vain siksi että vierailla olisi puhuttavaa, jotta kun vieraat vertailevat eri häitä toisiinsa niin juuri ne kyseiset omat veisivät voiton :/ . Eli unohtuu se tarkoitus: juhlistaa läheisten kanssa pariskunnan tärkeää päivää.

Vähän täytyy pakittaa omissa jutuissani:

Ymmärrän ehkä hitusen paremmin isot juhlat ja jopa vähän niitä ylilyöntejäkin, JOS kyseessä on vähemmän aikaa yhdessä elänyt lapseton pari. En todellakaan niinkään sitä että ollaan jo vuosia yhdessä oltu ja asuttu, lapsiakin ehkä siunaantunut ja perheenä eletty - ja sitten mennään naimisiin ja järjestetään ne pitsiunelmajuhlat.

Tuoreemmalle parille hyvinkin ymmärrän, sitä kun on kiva ajatella sellaisena Oikeana suhteen virallistamisena ja yhteisen elon todellisena alkamisena.

Mä en ole koskaan myöskään tykännyt niistä hilarimpsuttimista ja kaikesta mitä on "pakko olla".

Meilläkin oli vaan tarkoituksena tarjota hyville ystäville ja sukulaisille mukava vapaamuotoinen ilta ja vähän tanssimusiikkia ruuan ja juoman säestyksellä. Onnistuttiin mielestäni aika hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Mä en ole koskaan myöskään tykännyt niistä hilarimpsuttimista ja kaikesta mitä on "pakko olla".

Meilläkin oli vaan tarkoituksena tarjota hyville ystäville ja sukulaisille mukava vapaamuotoinen ilta ja vähän tanssimusiikkia ruuan ja juoman säestyksellä. Onnistuttiin mielestäni aika hyvin.

Mä olen kanssa ollu yksissä tunnelmiltaan vastaavissa häissä, ja oikein mukavaa oli =)

Vaikka olisi kuinka hienot juhlat, mä en voi mitään sille että saan hirmuisia puistatuksia jos esiin tulee hääleikit tai morsiamenryöstö :x :x ...mutta, se on kuitenkin vain minun ongelmani, jokainen taaplatkoon tyylillään.

Ehkä stressi tekee ihmisistä liian pikkutarkkoja ja se että luullaan, että vieraille juhla on yhtä tärkeä kuin itselle. Mun bestiksestä tuli bridezilla ennen häitään ja hääpäivänä hän jännitti koko ajan niin, ettei jälkikäteen muista mitää. (Onneks videoitiin). Silloin päätin etten itse tee tuota virhettä, vaan annoin kaiken valmistelun hääpaikalle ja nautin levänneenä omista juhlista.

Alkuperäinen kirjoittaja möö:
Ehkä stressi tekee ihmisistä liian pikkutarkkoja ja se että luullaan, että vieraille juhla on yhtä tärkeä kuin itselle. Mun bestiksestä tuli bridezilla ennen häitään ja hääpäivänä hän jännitti koko ajan niin, ettei jälkikäteen muista mitää. (Onneks videoitiin). Silloin päätin etten itse tee tuota virhettä, vaan annoin kaiken valmistelun hääpaikalle ja nautin levänneenä omista juhlista.

Näinhän se varmasti on, silloin vaan tosiaan pitäisi muistaa se että kaikkein tärkeintä on itse puolisonsa kanssa nauttia olostaan ja niiden ihmisten seurasta joita juhliin on halunnut.

Sehän se on surullisinta että ensin valmistellaan sitä ''elämän tärkeintä päivää'' ja sitten ei kuitenkaan jälkikäteen muisteta mitään. Tai on koko tilaisuuden ajan vain keskittynyt siihen ettei vain kenenkään pienokainen rääkäise kirkossa tai että juhlijat eivät vain rohmua liikaa ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:

Mä olen kanssa ollu yksissä tunnelmiltaan vastaavissa häissä, ja oikein mukavaa oli =)

Vaikka olisi kuinka hienot juhlat, mä en voi mitään sille että saan hirmuisia puistatuksia jos esiin tulee hääleikit tai morsiamenryöstö :x :x ...mutta, se on kuitenkin vain minun ongelmani, jokainen taaplatkoon tyylillään.
samoin, mutta menee kun ei itse tarvitse osallistua... :D

Yhteistyössä