Ihmettelen!

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30279648:
Siis ihan oikeasti? :O Missä te tällaisia ihmisiä tapaatte?
Ihan ihminen joka on hakenut paikkaa. Kun soittaa että tuutko haastatteluun tiistaina klo 10, saattaa tulla että sillon mä en pääse kun mulla on just joogatunti. Keskiviikkonakaan ei sovi klo 12 kun sillon pelaan golfia ja perjantaina lähden mökille. Voi päätellä ettei niin hirveesti sitten duuni kiinnostakaan
 
Mies..
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30279648:
Siis ihan oikeasti? :O Missä te tällaisia ihmisiä tapaatte?
Saman suuntaisia juttuja mäkin olen kuullut aiemmin työhönotosta, ei kuulemma ole mitenkään harvinaista että joku nukkuu pommiin tai myöhästyy..
 
no joo
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30279648:
Siis ihan oikeasti? :O Missä te tällaisia ihmisiä tapaatte?
Näitähän vilisee kaduilla ihan solkenaan. Ja töistä pitää saada vapaata, kun pitää päästä joka kissanristiäisiin tai PUOLISO tarvitsee autoa tai pitää päästä ryyppäämään tai ikea reissu silloin ja silloin... Hoh-hoi-jaa...!!
 
  • Tykkää
Reactions: Bitch
säpäle harmaana
Ihan ihminen joka on hakenut paikkaa. Kun soittaa että tuutko haastatteluun tiistaina klo 10, saattaa tulla että sillon mä en pääse kun mulla on just joogatunti. Keskiviikkonakaan ei sovi klo 12 kun sillon pelaan golfia ja perjantaina lähden mökille. Voi päätellä ettei niin hirveesti sitten duuni kiinnostakaan
Niin, onko näitä sitten paljonkin? Ainahan hakijoissa on varmasti sellaisiakin, joita ei ihan oikeasti kiinnosta, mutta ei kai tällaiset hakijat nyt niin yleisiä ole, ettei ketään sopivaa tehtäviin löydy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30279676:
Niin, onko näitä sitten paljonkin? Ainahan hakijoissa on varmasti sellaisiakin, joita ei ihan oikeasti kiinnosta, mutta ei kai tällaiset hakijat nyt niin yleisiä ole, ettei ketään sopivaa tehtäviin löydy.
on niitä yllättävän paljon. Sataa hakemusta kohden saattaa olla 3-5 ja se on mun mielestäni aika paljon
 
Mies.
2vuoden aikana on ollut koeajalla 5 nuorta miestä 1 heistä on saanut vakipaikan, 4 noista tolvanoista on mm olleet juuri tälläisiä että nukutaan pommiin useita kertoja, eikä hommien opiskelu ole kiinnostanut.. EIkä pitäisi olla lähtöpalkasta kiinni vuosiansiot kuitenkin +40k€.

Mulla on ainakin mennyt jo usko ihan täysin nuorisoon.
 
säpäle harmaana
2vuoden aikana on ollut koeajalla 5 nuorta miestä 1 heistä on saanut vakipaikan, 4 noista tolvanoista on mm olleet juuri tälläisiä että nukutaan pommiin useita kertoja, eikä hommien opiskelu ole kiinnostanut.. EIkä pitäisi olla lähtöpalkasta kiinni vuosiansiot kuitenkin +40k€.

Mulla on ainakin mennyt jo usko ihan täysin nuorisoon.
No hitto soikoon. Kuulostaa kyllä niin epäreilulta, kun sitten tyyppi, jota työ oikeasti kiinnostaa, jääkin kokonaan ilman haastattelua, kun hakemus ei ollut tarpeeksi huomiota herättävä.
 
Näitähän vilisee kaduilla ihan solkenaan. Ja töistä pitää saada vapaata, kun pitää päästä joka kissanristiäisiin tai PUOLISO tarvitsee autoa tai pitää päästä ryyppäämään tai ikea reissu silloin ja silloin... Hoh-hoi-jaa...!!
Tästä me just olemme joskus raivoina miehen kanssa :D. Voin vaikka aamun asti kokemuksia kertoa, mutta kun en voi enkä saa...
 
2vuoden aikana on ollut koeajalla 5 nuorta miestä 1 heistä on saanut vakipaikan, 4 noista tolvanoista on mm olleet juuri tälläisiä että nukutaan pommiin useita kertoja, eikä hommien opiskelu ole kiinnostanut.. EIkä pitäisi olla lähtöpalkasta kiinni vuosiansiot kuitenkin +40k€.

Mulla on ainakin mennyt jo usko ihan täysin nuorisoon.
Niin tuttua! Joskus ihmettelen mistä oikein saa tekeviä ihmisiä. Mä luulin myös että saan olla rauhassa 2kk äitiyslomalla no niinpä, ihmisiä ei kiinnosta edes rahaa, kun suoraan kysyn mitä oikein sitten haluat tai kerro edes mitä haluat. Taas aloitan kaiken nyt ja rv 38 pian itsellä, äitiyslomalla en voi olla, kun on firmoja ja suunnittelmia sekä osalistun paljon miehen hommiin ja hän mun projekteihin.
 
vierass
Jotain vitun ämpäriä jonotetaan 3h. sama kun joku bensis myy 20senttiä halvemmalla polttoainetta niin ihmiset on valmiita jonottamaan 2-3h sinne, ei vaan tajua samalla vaivalla voisi pulloja keräämällä tehdä saman saastön.
Osassa niitä ämpäreitä on sisällä sadan euron lahjakortti, jos ei isompikin sen tavaran lisäksi, mitä siellä on sisällä. Yhtä lailla voi ihmetellä, miksi ihmiset lottoaa tai veikkaa ;)
 
Asiantuntijat taas paikalla
Miten jonottaminen ja työn tekeminen liittyvät mielestäsi toisiinsa? Absurdi yhteenveto.

Voit selittää, mitä varten venäläiset rekat jonottavat Suomesta tai Suomeen? Miksi venäläiset ylipäätään jonottavat Suomen tulleissa? Eikö heillä ole kaikki hyvin Venäjällä?
Siis mitä ne venäläiset Suomen tullissa jonottaa? Mitä ne venäläiset Suomeen oikein tuovat, kun kerran Suomen tullissa käsityksesi mukaan jonottavat? Heh, oletko henkilö, joka ei edes tiedä mitä tulli tarkoittaa?
 
Voisko vika olla siinä, että työkkärissä määrätään hakemaan töitä saadakseen työttömyystukea. Pakko kai se siinä vaiheessa on hakemuksia laittaa sellaisiinkin paikkoihin, joissa ei halua työskennellä ja sitten keksitään tekosyitä ettei tarvii tulla haastatteluun tai töihin.

Kyllä itselleni ainakin on tärkeämpää töissä viihtyminen kuin iso palkka. (Väliaikaisesti olisin toki valmis työskentelemään jossain, missä en niin hyvin viihtyisi, mutta kyllä vaihtaisin työpaikan mukavampaan heti kun mahdollista.)

Tosiaan kannattaa mennä kysymään suoraan niiltä, jotka siellä jonottelee. Tiiä vaikka löytyy joku duuniin sopiva tyyppi sieltä. Ei kun vaan kokeilemaan..
 
Mites jos ois rillimukeja eurolla? Menisitkö jonoon?
Jos saa ostettua vaikka 100 sellaista mukia, kyllä menisin kun ne voi myydä pois ja saada 10.000 eur, jos olisin jonotamalla saanut auton tai omakotitalon ilmaiseksi, niin kyllä menisin. Jos saan vain jonkun sangon, missä ehkä jotain on tai mikron vaikka eurolla 1kpl/ per asiakas, en todellakaan olisi mennyt, jos sen saa jonossa pitäiis olla ainakin 2-6t, rippuu milloin kuka on tullut. Maanantai aamuna mulla on muuta tekemistä. Kun joku sanoi että ihemettelemiseen on aikaa, niin on. Sekä töitä nyt teen ja saanut tehtyä aamusta alk. monta puhelua, suunnitelun ja tekstin... Kun niin kuin kerroin äitiyslomalla en sitten voikaan olla.
 
tarkennusta vailla
Ei Bitch varmaankaan voi ajatella (ap saattaa ajatellakin), että ne ämpärijonossa olevat ihmiset olisi niitä samoja, jotka ei "ehdi työhaastatteluun" tai jotka olisi heti "vailla miljoonaa palkaksi". Miksi ihmeessä leipoa samaan kasaan nämä kaksi asiaa?
 
Mä en vetäis ihan noin mutkat suoriksi johtopäätöksiä, mut toisaalta voi olla alasta ja tekijöistäkin kiinni. Mun ei ole tarvinut enää jokuseen vuoteen ilmottaa paikkoja avoimiks mihinkään, mikä tietty karsii noi "kiven potkijat" pois heti kärkeen - ei ne erikseen soita ja kysy töitä.
 
Ei Bitch varmaankaan voi ajatella (ap saattaa ajatellakin), että ne ämpärijonossa olevat ihmiset olisi niitä samoja, jotka ei "ehdi työhaastatteluun" tai jotka olisi heti "vailla miljoonaa palkaksi". Miksi ihmeessä leipoa samaan kasaan nämä kaksi asiaa?
Mä ymmärsin aloituksen lähinnä ihmettelyksi työnhakijoiden/tekijöiden moraalia ja kiinnostusta kohtaan, ämpärien jonotus oli sivuseikka. En ajatellut leipovani kahta asiaa samaan kasaan.
 

Yhteistyössä