V
vieras
Vieras
lapsen syntymän jälkeen(lapsi nyt jo 1,5 v) olen ollut kauhean pelokas kaikkea mahdollista kohtaan. Jossain vaiheessa pelkäsin maailmaloppua, en pystynyt lukemaan mitään ilmastonmuutokseen liittyvää kun ajattelin, että maailmanloppu tulee...nyt pelkoni ovat muuttuneet niin, että pelkään aivan hysteerisesti mm. ötököitä. Olen muutamaan otteeseen nähnyt kotonamme sokeritoukan, ja olen itkenyt ja tärissyt ja mennyt koko päiväksi melkein toimintakyvyttömäksi. Tämä kuulostaa ihan älyttömältä,ja sitähän se onkin. Eilen illalla itkin ja tärisin, kun kuulin kodissamme milloin mitäkin rapinaa ja paukahduksia. Mies käski hakemaan apua, eihän tämä enää normaalia ole. Tuntuu, että kokoajan pelkään jotain enkä osaa rentoutua. En esimerkiksi meinaa uskaltaa siivota kaappeja, kun pelkään mahdollisia ötököitä(eikä tässä asunnossa ole edes näkynyt noiden muutaman toukan lisäksi kuin yksi hämähäkki kerran...)Ei minulla tämmöistä ollut ennen lapseni syntymää. Pitääkö minun jo hakea apua, sillä kaikenlaiset pelot haittaa jo ihan normaalia elämää? Miestäkin alkaa pikkuhiljaa ärsyttää, kun en uskalla lattialta kohta edes paitaa nostaa, kun eihän sitä tiedä, mitä sen alla on...