Ihmeelliset kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Olen 20-vuotias nainen ja epäilen että olen saanut keskenmenon koska en keksi muuta. Kuukautiset alkoivat viime viikon keskiviikkona ja jatkuvat edelleen runsaina, seassa on hyytymiä, minulla on kovia alavatsakipuja ja päänsärkyä. Raskaus sinänsä olisi mahdollinen. Kuukautiset alkoivat myös puolitoista viikkoa etukäteen. En syö jälkiehkäisypillereitä enkä ole ottanut jälkiehkäisypilleriäkään. Kenelläkään kokemusta mitä tämä on?

Ajattelin odottaa ensi viikon keskiviikkoon jolloin kuukautiset ovat kestäneet kaksi viikkoa putkeen, jos jatkuu ja sen jälkeen sitten lääkäriin, oikeastaan jokainen arvauskin käy, että tiedän mahdollisia vaihtoehtoja. Kiitos.

Mikä on mahdollinen tulehdus jos on? Sukupuolitauteja ei ole eikä alapäässä ole muutenkaan ollut mitään vikana, paitsi tuo että kuukautiset alkoivat reilusti etuajassa. Kipujakaan ei ole muita paitsi alavatsakivut, joita minulla on normaalistikin kuukautisten aikana.

No joku normaali bakteeritulehdus esimerkiksi. Tai sit hormoonihäiriö. Mutta jos sulla kierto noin 28 päivää, on ovulaatio noin kiertopäivänä 14. Ja hedelmöittynyt solu ei ole vielä kunnolla kiinittynytkään silloin, kun sinun vuoto on alkanut. Jos siis vuoto on alkanut 1,5 viikkoa ennekkoon, on se ollut noin kiertopäivä 18-20 ja solulla menee noin viikko ovulaatiosta, että on kiinnittynyt kohdun seinämään.

mun kaverilla oli tulehdus ja juuri nuo oireet eikä ollut sukupuoliyhteydessä tai muutakaan.. sai vaan jostain kumman syystä kohtutulehduksen niin ja oli ihan huolehtinut puhtaudestaan ;)... kannattaa käydä siä lääkärissä.. :)

Huh, no tuo on helpottavaa että jos se on vain joku bakteeritulehdus ja sehän hoituu sitten antibiooteilla. Kiitos tuhannesti tuosta ovulaatioinformaatiosta, itselläni on hyvin vähän tietoa näistä asioista. Ihmettelin vain kun kuukautiset vähän kuin jo loppuivat tuossa toissapäivänä, että vuoto oli todella vähäistä ja ajattelin että vihdoinkin ohi, mutta sitten ne alkoivat _todella_ runsaina taas uudestaan.

Yhteistyössä