Ihme kipuja synnytyksen jälkeen, mitähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipuilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipuilija

Vieras
Synnytyksestä nyt 6 kk. Kivut tuntuvat liikkuessa, nivusissa ja jossain tuolla sisällä, kohdussa kait. Ajoittain tuntuu ihan kävellessä, mutta eniten liikkeessä jossa seisoessa nostan jalkaa ylös koukussa (esim. housuja puettaessa tai riisuttaessa). En saa jalkoja nostettua ilman että autan kädellä.

Vieläkö nämä voisivat olla niitä liitoskipuja? Tuntuu vähän samalta kuin ne liitoskivut jotka alkoivat raskauden puolivälissä. Paitsi tuo kohdun seudulla tuntuva kipu, joka on mielestäni tullut vasta synnytyksen jälkeen. Onko tavallista tämä tämmöinen, onko kellään muulla samanlaisia..?

Mulla oli melkein vuoden vastaavaa, ajattalen niin että ne venyneet luut ja kudokset ne siellä vaan rutisi paikoilleen takaisin :)

Nyt kun vauva täytti vuoden olen täsyin toipunut vasta, mulla tosin oli kaikkea muutakin...

Tähän on pakko nyt vastata kun liippaa niin läheltä. Mulla on itellä nyt synnytyksestä reilu 7 kk. Ja juurikin tossa 6 kk:n tienoilla, kun tuntui, että alkaa olee jo sisäisesti palautunut synnytyksestä, niin tuli häpyliitoksen kivut takasin ja sitten aina jos käveli vähän rivakammin tai kävi jumpassa tai nosti jotain, niin sattu justiinsa tonne kohdun seudulle ja alavatsaan. Ja sellasta tuntemusta ei tosiaan ennen ollu ollu. Ja noi liitoskivut oli ihan sellasia kun raskauden aikana, mutta ei onneks ihan yhtä pahoja. Nyt tuntuu että taas jo helpottaa, sitä vatsakipua oli ehkä parisen viikkoa. Nyt on taas suht normaali, ehkä jos vähän tekee jotain raskaampaa tai nostaa jalkaa tietyssä asennossa, niin vihlasee tonne häpyluuhun. Eli vissiin ihan normaalia se sitten on, jos muillakin tätä on, ois vaan kiva tietää että mistäköhän johtuu. Mun neuvolan terkka oli sitä mieltä, että jos on vaikka ovulaatio, niin voi tulla kaikki ihme tuntemuksia ekalla kerralla, mutta enpä usko, että oli, kun ei oo ainakaan menkat alkanu.

mulla sama homma, ois voinu olla mun kirjottama. mulla tosin synnytyksestä on vasta 3 viikkoa, mutta muuten olen palautunut synnnytyksestä mielestäni hyvin. :)
eli vuoden verran saan vielä nauttia näistä liitoskivuista hyvällä tuurilla.. :whistle: :(

Yhteistyössä