Ihme juttu. En ois uskonut, jollen ois ite kokenut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uskottava se on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uskottava se on

Vieras
Aloitin laihiksen tuossa kk sitten ja tein samalla sokeri/makeutusainelakon. En siis ole laittanut suuhuni tänä aikana yhtään mitään, missä olisi makeutusta. En light-tuotteita, en hedelmiä, en marjoja, en karkkia, en sokeria, en mitään makeaa. Sokerihimot on kurissa, mutta se mikä on ihmeellistä ja jota en ois uskonut oikeesti todeksi: mansikkavaniljatee maistuu makealle ilman makeutusta! Uunissa kypsennetty sipuli ja tomaatti maistuvat ihan sokeroiduilta! Pannulla kypsennetty kaali on kuin siirappisoitu! Uskomatonta! Mihin tässä enää makeutusta tarvii?

Ja kun et kuitenkaan loputtomasti pysty olemaan ilman ja sorrut ekan kerran sokeriin niin kohta olet taas koukussa. Kannattaa siis vältellä mahdollisimman pitkään sokeria ja muutenkin käyttää tosi pieniä määriä niin se maistuu ihan erilaiselle.

Mä olin jossain vaiheessa ihan koukussa tavalliseen ja/tai light-colaan, kumpaa nyt sitten tuli milloinkin juotua. Jätin sitten kerralla kokonaan sen pois ja aloin juoda vissyä tilalla. Nyt pitkästä aikaa ostin pullon colaa kaupungilla (mukamas kahvinkorvikkeeksi) niin hyiii miltä maistui... kun olisi sokerivettä juonut. Eli kyllä tuohon vaan tottuu... olen myös vähentänyt muuta makeaa samalla.

Muuten mä oon syönyt vatsani täyteen hyvää ja ravitsevaa normiruokaa. Tosin sipsejä yms en ole syönyt aiemminkaan, joten ei ne ole käyneet mielessä nyttenkään. Tuo makeutusaine/sokerilakko tuli muuten vaan siinä sivussa, ajattelin kattoa kauanko pystyn olemaan ilman ;) Hyvin on mennyt, enää ei edes tee mieli mitään makeaa, kuten suklaata tai leivoksia tai pullaa (vaikka sitä ois tuossa pakkanen pullollaan! ) Herkkuhimot on siis kurissa. Tää oli yllättävän helppoa ekan viikon jälkeen. Muutama päivä oli taistelua, mutta selvisin :D

Ja jep, ajattelin jatkaa tätä nyt vielä, sitten joskus jos tekee mieli jotain tosi makeaa niin harkitsen asiaa. Siihen saakka voin nautiskella tomaateilla ja sipulilla pahimpaan makeannälkääni :D :D Ja nää maustetut teet, joita oon aina ennen juonut makeutusaineen kanssa, näähän on ihan toisenlaisia ilman. Nää maistuu oikeasti hyvältä. Aiemmin nää ei maistunut juuri miltään mun mielestä, jollen laittanut sokeria tai jotain vastaavaa joukkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Muuten mä oon syönyt vatsani täyteen hyvää ja ravitsevaa normiruokaa. Tosin sipsejä yms en ole syönyt aiemminkaan, joten ei ne ole käyneet mielessä nyttenkään. Tuo makeutusaine/sokerilakko tuli muuten vaan siinä sivussa, ajattelin kattoa kauanko pystyn olemaan ilman ;) Hyvin on mennyt, enää ei edes tee mieli mitään makeaa, kuten suklaata tai leivoksia tai pullaa (vaikka sitä ois tuossa pakkanen pullollaan! ) Herkkuhimot on siis kurissa. Tää oli yllättävän helppoa ekan viikon jälkeen. Muutama päivä oli taistelua, mutta selvisin :D

Ja jep, ajattelin jatkaa tätä nyt vielä, sitten joskus jos tekee mieli jotain tosi makeaa niin harkitsen asiaa. Siihen saakka voin nautiskella tomaateilla ja sipulilla pahimpaan makeannälkääni :D :D Ja nää maustetut teet, joita oon aina ennen juonut makeutusaineen kanssa, näähän on ihan toisenlaisia ilman. Nää maistuu oikeasti hyvältä. Aiemmin nää ei maistunut juuri miltään mun mielestä, jollen laittanut sokeria tai jotain vastaavaa joukkoon.

Mielenkiintoista ja voi kun pystyisin itsekin kokeilemaan. Miten ruoanlaitossa käytätkö tuotteita joissa sokeria on esim. lihojen/kanojen marinaadit, mausteet, chilikastikkeet jne. vai vältteletkö ihan kaikkea jossa ripauskin sokeria on?

Minä lopetin light-tuotteiden käytön kokonaan kun olin ollut puoli vuotta painonvartijoilla. Samalla lopetin koko painonvartijat. Hups 7kg tippui kuin itsestään 2 kuukaudessa! Mulle ei siis sopineet mitkään light tuotteet, kai ne kerää nestettä tai jotain, en tiedä.

En osta valmiiksi marinoituja tuotteita, ne on pahoja ja parempaa saa itse maustamalla. Chilikastikkeita tai muita voimakkaasti sokerisia maustekastikkeitakaan en käytä, mutta mausteseosten suhteen en ole yhtä tarkka.
Lähinnä samaa ajattelin itsekin, että jätän pois nää makeat ja laightit siksi, että jospa se auttais mun laihikseen niin ettei tulis jumeja ja että pysyisin paremmin ruodussa. Pakko myöntää, että ekan viikon jälkeen ei ole ollut lähelläkään livetä ruokavaliolta. Tää on todella helppoa. Aiemmin kun laihiksellakin sallin itselleni lightit yms, niin repsuja tuli huomattavasti helpommin ja ainakin kaikki herkut olivat useemmin mielessä kuin nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Mä olin jossain vaiheessa ihan koukussa tavalliseen ja/tai light-colaan, kumpaa nyt sitten tuli milloinkin juotua. Jätin sitten kerralla kokonaan sen pois ja aloin juoda vissyä tilalla. Nyt pitkästä aikaa ostin pullon colaa kaupungilla (mukamas kahvinkorvikkeeksi) niin hyiii miltä maistui... kun olisi sokerivettä juonut. Eli kyllä tuohon vaan tottuu... olen myös vähentänyt muuta makeaa samalla.

Tämä on ihan tosi juttu! Pepsi maistuu tosi ällöltä, jos on pitänyt siitä taukoa, mutta jostain kumman syystä sitä tulee aina aloitettua uudestaan:o

Yhteistyössä