Ihka ensimmäinen raskaustesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja punaposki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

punaposki

Vieras
Hei kaikki vauvahaaveiset Ellit!

Tulkaapa fiilistelemään ja kertokaa, miten ja millaisissa tunnelmissa teitte ensimmäisen raskaustestin, kun toivoitte tulevanne raskaaksi!

Meillä on ensimmäinen yrityskierto menossa, ja kierto lähenee loppuaan. En osaa varmaan edes pettyä, jos menkat alkavat ajallaan, mutta toisaalta ajatus raskauden mahdollisuudesta kutkuttelee jo kummasti. Lähipiirissä on ollut sekä lapsettomuutta, että nopeasti "raskautuneita" - mikä tahansa siis on mahdollista, kun ei vielä muusta tiedä. Ikää sekä minulla että miehellä on 28 vuotta.

Muistelkaa huviksenne, minkälaisen testin valitsitte vastaamaan tähän ihka ensimmäiseen suureen kysymykseen, entä missä ja minkälaisissa tunnelmissa teitte testin? Kerroitteko testaamisesta kenellekään miehen lisäksi?

Tein raskaustestin punttisalin vessassa. Olin päätänyt odottaa kunnes kuukautiset muutaman päivän myöhässä, mutta hermo petti jo ennen kun pääsin kotiin ja tein testin ennen salille menoa, kuukautiset oli varmaan päivän myöhässä ja eka kierto ilman ehkäisyä....negaa näytti 8 ))))))))))))))))))))))))) Nyt ei kyllä naurata niinkään paljon kun 6kk yritystä takana, mutta kierto on säännöllinen joten ei ole tarvinnut testata. En kyllä kertonut koko totuutta edes miehelle, sanoin vaan että testi oli negatiivinen.

Me oltiin kaksi vuotta oltu ilman ehkäisyä. Sit yks kuukausi vaan tajusin, että hitto, mullahan ei oo menkat tullu lainkaan. Oisko ollu jopa pari viikkoa jo myöhässä. Mies meni ostamaan raskaustestin ja päätettiin tehdä vasta aamulla. No, töihin oli kiire, niin päätin vielä passata ja jättää seuraavaan aamuun. Sit kun viimenään pissasin tikkuun, niin tulos oli ihan hämärä. Tuli vahva pystyviiva ja heikompi vaaka. Ja ohjeissa luki, että plus tulee jos on raskaana ja vaan yks viiva, jos ei ole. No, mies oli hiukka masis, että yks viiva vaan, ettei vieläkään lasta. Mut sit minä tajusin, että se yks viiva olisi pitänyt olla vaakaan jotta tulos olisi negatiivinen. Ja sit taas jännättiin, et jos kuitenkin oltais raskaana. Seuraavana aamuna sairaalan labraan pissatestiin ja iltapäivästä soitin tuloksen. Positiivinenhan se sitten oli :) Ja voih, siitäkin on kohta jo pari vuotta ;)

Yhteistyössä