Ihastuminen ahdistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kattokruunu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kattokruunu

Uusi jäsen
21.08.2016
2
0
1
31
Ihastuminen. Ihanaa, jännittävää, perhosia vatsassa. Tapailu jatkuu, tunteet kasvavat. Alkaa ahdistus! Kun olen yksin, ajatukseni pyörivät vain miehessä. Tuntuu kuin en osaisi nauttia enää mistään omasta. En osaa sanoa mitä pelkään tai mikä ahdistaa.. Omat tunteeni? Miehen tunteet? Tekisi melkein mieli lopettaa tapailu, sillä en vain jaksa näitä tuntemuksia.

Olen tapaillut nyt erästä miestä reilun kuukauden ajan ja "suhteemme" on syventynyt (mielestäni) jonkin verran. Olemme harrastaneet seksiä ja olen viettänyt öitä hänen luonaan. Alkuun tapailu oli hauskaa ja rentoa. Nautin hänen seurastaan ja osasin irrottaa ajatukseni hänestä silloin, kun olimme erossa. Nyt en vain pysty! Odotan jatkuvasti hänen yhteydenottoaan ja jos sitä ei kuulu, olen valmis heittämään hanskat tiskiin. En osaa toimia tällaisessa tilanteessa. Kevytmielinen tapailu ja vakava parisuhde ovat molemmat sellaisia joissa osaan nauttia. Mutta näiden välillä kahlaava suhde on hyvin hyvin raastavaa.

Uskon että minua helpottaisi, jos voisin puhua miehelle tuntemuksistani. Mutta pitääkö hän minua aivan kahjona? Kyselin häneltä viikko sitten, millä mielellä hän on. Hän kertoi olevansa pitkästä aikaa hyvillä fiiliksillä, mutta haluaa katsoa rauhassa miten suhde etenee. Mielestäni oikein hyvä vastaus ja olen itsekin samoilla linjoilla. Silti ahdistaa! Olen ollut aikaisemmin kahdessa muutaman vuoden mittaisessa suhteessa, enkä muista kokeneeni vastaavanlaisia ahdistavia tunteita aikaisemmin. Pitäisikö minun kertoa miehelle rehellisesti, että pelkään tunteitani ja sitä, että haaskaanko vain aikaani häneen? Minulle puhuminen ja avoimuus on hyvin tärkeää, enkä saa mielenrauhaa jos jokin asia painaa.

Mitä te tekisitte tilanteessani?

Hieman vaikea tilanne. Viisainta voisi olla jatkaa tapailua muutamia kuukausia ja katsoa eteneekö se minnekään, vai kokeeko mies olevansa vain seksisuhteessa. Jos tivaat näin varhaisessa vaiheessa mieheltä vastausta siihen mitä hän suhteeltane haluaa, mies ahdistuu.

Mies kyllä tietää mitä tuntee sinua kohtaan, mutta sitä tietoa voi olla vaikea saada ulos. Mies voi myös puhua tunteista palturia saadakseen seksisuhteen jatkumaan. Jos mies on vakavissaan, hän haluaa esitellä sinut ystävilleen ja vanhemmilleen, sekä haluaa viettää aikaa kanssasi muutenkin kuin seksin merkeissä.

Hieman vaikea tilanne. Viisainta voisi olla jatkaa tapailua muutamia kuukausia ja katsoa eteneekö se minnekään, vai kokeeko mies olevansa vain seksisuhteessa. Jos tivaat näin varhaisessa vaiheessa mieheltä vastausta siihen mitä hän suhteeltane haluaa, mies ahdistuu.

Mies kyllä tietää mitä tuntee sinua kohtaan, mutta sitä tietoa voi olla vaikea saada ulos. Mies voi myös puhua tunteista palturia saadakseen seksisuhteen jatkumaan. Jos mies on vakavissaan, hän haluaa esitellä sinut ystävilleen ja vanhemmilleen, sekä haluaa viettää aikaa kanssasi muutenkin kuin seksin merkeissä.

Kiitos viestistä!
Mies tosiaan on kertonut itse, ettei halua seksisuhdetta vaan etsii jotain vakavampaa. Viimeaikoina hän on myös alkanut avautua omista henkilökohtaisista asioistaan minulle enemmän. Miehet on kuitenkin miehiä ja hänelle tämä kaikki voi merkitä vain hauskanpitoa.. Se ehkä onkin perimmäinen syy ahdistukseeni. En halua enkä jaksa tapailla ketään kuukaudesta toiseen, jos suhde ei syvene lainkaan. Miksi miesten täytyy ajatella kaikesta niin eri tavalla?

Alkuvaiheessa olevaan seurusteluun kannattaisi (järjellä ajatellen), suhtautua niin, että se voi kestää viikon tai sitten 50 vuotta. Koskaan ei voi olla varma. Pettymys suhteen päättyessä on taattu, jos siitä ei tulekaan mitään. Pettymys on sitä suurempi, mitä vahvemmat omat tunteet ovat ja mitä odotuksia on suhteelle asettanut. Tältä kannalta ajetellen monien miesten harjoittama naisten roikottaminen seksisuhteessa on ikävä asia.

Miehen tulisi olla naista kohtaan rehellinen tunteistaan. Mies tietää aivan hyvin heti suhteen alussa, mitä hän tuntee naista kohtaan. Miehen tunteet eivät suhteen aikana kasva aivan samalla tavalla kuin naisen tunteet, vaan mies tietää jo heti alussa tuntuuko nainen olevan "se oikea". Toki on silti niin, ettei mies tiedä tuleeko suhteesta jotain vakavampaa.

Tunteesi ovat tietysti ymmärrettäviä menneisyyden kokemustesi takia. Jotkut eivät pettymysten jäkeen kykene tai halua enää lainkaan muodostaa pitkäaikaista parisuhdetta. Tuollaiseen tunnetilaan ajautumista kannattaa vältää. Se voi kestää vuosia tai ikuisesti.

Kiitos viestistä!
Mies tosiaan on kertonut itse, ettei halua seksisuhdetta vaan etsii jotain vakavampaa. Viimeaikoina hän on myös alkanut avautua omista henkilökohtaisista asioistaan minulle enemmän. Miehet on kuitenkin miehiä ja hänelle tämä kaikki voi merkitä vain hauskanpitoa.. Se ehkä onkin perimmäinen syy ahdistukseeni. En halua enkä jaksa tapailla ketään kuukaudesta toiseen, jos suhde ei syvene lainkaan. Miksi miesten täytyy ajatella kaikesta niin eri tavalla?
Eivät vain miehet, useimmat järkevät naiset ajattelevat ihan samoin. Jos on vain kuukauden tapaillut jotakuta, on lähinnä ahdistavaa, jos toinen alkaa jos vaatia suhteen syvenemistä ja tiukkaa loppuelämän sitoutumista ja muuten tilittämään, kuinka ahdistaa, eikä voi olla ajattelematta toista.

Anna nyt vähän aikaa, rentoudu ja yritä keksiä jotain ylimääräistä tekemistä/menemistä elämääsi, että saat muutakin mietittävää kun tuore suhteenne.

En minäkään jaksa tuollaista vetkuttelua. Siksi olen todennut, että enää en anna seksiä ennen kuin vetkutteluvaihe on ohi. Silloin suhde etenee nopeammin, koska miehille seksi on niin tärkeää.

Yhteistyössä