Ihanaa - syksy on taas pian =)

• Viestiketjun aloittaja "Autumn"
  • Ensimmäinen viesti
"Autumn"
Enää tää kuu kesää eli vain muutama viikko.
Ens kuu tuntuu jo sellaiselta syksyiseltä, kun koulut alkaa ja illat/yöt hämärtyy.
En ole kesäihminen ollenkaan. Inhoan kuumia, tunkkaisia päiviä ja tätä valoisuutta.
Syksyllä herään "eloon". Ihana suunnitella mitä harrastuksia taas aloittaa kuukauden päästä. Sade, luonnon värikkyys, raikkaus, hämärä, viileys, kynttilät.. niin syksyä <3

Mikä teidän mielestä syksyssä on ihaninta?

• Tykkää
Reactions: Tara74 ja rockyroad
Ken guru
Kaikki!

Vesisade, syksyinen auringonpaiste puiden värikkäiden lehtien läpi, pimenevät illat, kynttilänvalo, uusien ohjelmien alkaminen tv:stä, raikas ilma...ihan kaikki.

Mulla on joka syksy sellainen ihana uuden alun tunne, koulun tai harrastuksen myötä. Vaikken joka syksy mitään aloitakaan :D. Mutta silti tulee se ihana uuden kirjan tuoksuinen olo :).

komps
Tykkään keväästä ja kesästäkin, mutta syksy on kyllä jollain tapaa silti suosikki :) Elokuussa se syksyn tuntu tulee jo ilmaan, sellanen viileys ja hämärä. Tänä vuonna ootan syksyä ihan erityisesti, meille ootetaan esikoista lokakuussa <3

Keittiönoita
Mä olen täysin kesäihminen. Syksy on mulle aina pieni kuolema ja edessä oleva pitkä pimeä kausi ahdistaa jo ajatuksenakin. Mieluiten nukkuisin lokakuun puolivälistä maaliskuun puoliväliin. Nyt kuitenkin toivon, että koiran hankkiminen auttaisi selviytymään talven yli ja jaksaisi tehdä jotain muutakin kuin töitä ja nukkua :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28690995:
Mä olen täysin kesäihminen. Syksy on mulle aina pieni kuolema ja edessä oleva pitkä pimeä kausi ahdistaa jo ajatuksenakin. Mieluiten nukkuisin lokakuun puolivälistä maaliskuun puoliväliin. Nyt kuitenkin toivon, että koiran hankkiminen auttaisi selviytymään talven yli ja jaksaisi tehdä jotain muutakin kuin töitä ja nukkua :)
Samoin, kun olis edes niitä töitä :D Ja muutenkin, en tiiä miten mä selviän tulevasta talvesta :snotty:

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Miä.;28691025:
Samoin, kun olis edes niitä töitä :D Ja muutenkin, en tiiä miten mä selviän tulevasta talvesta :snotty:
Mä oon miettinyt, että pitäsköhän järjestää talvella kesäihmisille Beach party. Laittais lämmityksen täysille, hommais 20 kirkasvalolamppua, grillaisi vartaita, joisi siideriä jäiden kanssa ja soittaisi nupit kaakossa lattarimusaa :cool:

Syksy on :heart:.

Se väriloisto on jo sellaista nautintoa, että ei voi oikeasti ymmärtääkään. Vottostelu kaiken sen värikylläisyyden keskellä metsässä, raikkaassa ilmassa viimeisten lämpimien auringonsäteiden hyväillessä... muuttolintujen parvet jäähyväislauluineen, joissa on jälleennäkemisen lupaus... syystuiverrukset leikkivine lehtineen ja ja voimakkaine puuskineen - silloin on oltava ulkona sadekamppeissa tuntemassa se luonnon voima ja elämisen mahti...ja se pimeys, mikä hiipii hellästi ja ens alkuun varoen, viipyillen ennen kuin ottaa syleilyynsä kynttilöiden ja villasukkien sekä pehmeiden shaalien kera...tosin mä nyt kuljen vuoden ympäri villasukat jalassa :)
Hiljaksiin kirpsakoituva ilma, missä on ripaus talven tuoksua....ah!

Mutta on tämä kesäkin :heart:. Vaikkakin en ole kovan lämmön ystävä, niin en voi olla ylistämättä kesän suomia aistinautintoja...

Jokaisessa vuodenajassa omat hienot hetkensä ja voimafiiliksensä, mistä ammentaa sitä elämisen riemua ja kiitollisuutta :).

• Tykkää
Reactions: Sone*
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28691089:
Mä oon miettinyt, että pitäsköhän järjestää talvella kesäihmisille Beach party. Laittais lämmityksen täysille, hommais 20 kirkasvalolamppua, grillaisi vartaita, joisi siideriä jäiden kanssa ja soittaisi nupit kaakossa lattarimusaa :cool:
I'm in, immedeately :D Oon niin maissa että tartten jotain piristystä ja sitäpaitsi mulla on hyvä pyrstö, voin olla houkutuslintu, jos joku on vailla niin ketkutan kyllä naapurin Jorman hollille :xmas:

Ihanaa... Syksyn tuntu tulee jo siitä kun pääsee kerää viinimarjoja keittää mehut, vaikka kesää se aika viel onkin! Marjapiirakoita, laatikoita uuniin, raikkaita lenkkeily-ilmoja, kaunarit ja emmerdale alkaa, saa kaivaa villatakit päälle ja käpertyy vilttien alle!!! Mitä vielä :D Jotenkin kaikki rauhottuu ympärillä.

reeti
Syksyssä on parasta alkusyksyn aurinkoiset päivät kun on kaunis ilma mutta ei ole enää liian tukala. Syksyssä on inhottavinta kun sataa vettä kuin aisaa ja tuuli saa sateen tuntumaan vieläkin rankemmalta eikä voi ulkoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28691089:
Säkkitolkulla hiekkaa lattialle+aurinkotuolit! :D

Yhteistyössä