Ihanaa saada kerrankin parin päivän vapautus ruoanlaitto- ja kodinhoitorumpasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Viiden äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Viiden äiti"

Vieras
Aion todellakin koko juhannuksen levätä ja nauttia laatuajasta perheen kanssa. Saan ottaa aurinkoa, uittaa ja saunottaa lapsia, kuunnella rauhassa radiota, täyttää ristisanatehtäviä ja olla vaan. Sen lisäksi laskin, että jäämme rahallisesti plussan puolelle kun emme osta juhannusruokia itse, vaikka bensoihin tietysti menee rahaa reissatessa tuttavaperheen mökille toiselle puolelle Suomea. Näköjään se on kuitenkin vaivan arvoista. Hyvissä lomatunnelmissa nyt kirjoittelen. Rentouttavaa juhannusta kaikille muillekin!

Ainoa mikä tuossa pisti silmään et jos tuolla sakilla oot viikonlopuksi menossa niin tottakait niitä omia eväitä mukaan. Vaikka isäntäväki sen ns ruoan tekiskin niin päivässä syödään monta muutakin kertaa.
T. kuuden äiti

[QUOTE="vieras";28637064]Ainoa mikä tuossa pisti silmään et jos tuolla sakilla oot viikonlopuksi menossa niin tottakait niitä omia eväitä mukaan. Vaikka isäntäväki sen ns ruoan tekiskin niin päivässä syödään monta muutakin kertaa.
T. kuuden äiti[/QUOTE]

Jeps ja rentouttavaa juhannusta isäntäperheelle ja sille joka kokkaa ja siivoaa jäljet.

Jeps ja rentouttavaa juhannusta isäntäperheelle ja sille joka kokkaa ja siivoaa jäljet.

Minen ainakaan harmittele tämmöstä yhtään, vuoroin vieraissa-periaatteella kun mennään kamujen kanssa. Kyllä aapeekin varmaan tarvittaessa auttaa. Itse en tykkää jos meillä on vieraita että tulevat keittiöön hääräämään, meiän köksä kun ei oo mikään kauheen iso.

[QUOTE="sondersson";28637119]Minen ainakaan harmittele tämmöstä yhtään, vuoroin vieraissa-periaatteella kun mennään kamujen kanssa. Kyllä aapeekin varmaan tarvittaessa auttaa. Itse en tykkää jos meillä on vieraita että tulevat keittiöön hääräämään, meiän köksä kun ei oo mikään kauheen iso.[/QUOTE]

Kyllä, heillä ei ole lapsia, niin pystyvät olemaan avuksi tällä tavalla.

[QUOTE="vieras";28637064]Ainoa mikä tuossa pisti silmään et jos tuolla sakilla oot viikonlopuksi menossa niin tottakait niitä omia eväitä mukaan. Vaikka isäntäväki sen ns ruoan tekiskin niin päivässä syödään monta muutakin kertaa.
T. kuuden äiti[/QUOTE]

Myöhäistä tässä vaiheessa miettiä omia eväitä, kun kaupatkin ovat kiinni. En anna teidän pilata lomatunnelmaani! Nyt lähden minilomalle! Hyvää juhannusta!

Kyllä musta ois korrektia viedä ainakin osa ruuasta mukanaan jos 7hlöä pamahtaa lapsettoman pariskunnan luokse. Ja vaikka meidänkin lapset syö "vain" 2 lämmintä ateriaa päivässä, syövät myös aamupalan, välipalan ja iltapalan joten kyllä mä ainakin joudun mökkiolosuhteissa (ei tiskikonetta) viettämään ison osan päivää siellä keittiössä valmistelemassa seuraavaa ruokaa tai siivoamassa edellisiä.

[QUOTE="vieras";28637242]Kyllä musta ois korrektia viedä ainakin osa ruuasta mukanaan jos 7hlöä pamahtaa lapsettoman pariskunnan luokse. Ja vaikka meidänkin lapset syö "vain" 2 lämmintä ateriaa päivässä, syövät myös aamupalan, välipalan ja iltapalan joten kyllä mä ainakin joudun mökkiolosuhteissa (ei tiskikonetta) viettämään ison osan päivää siellä keittiössä valmistelemassa seuraavaa ruokaa tai siivoamassa edellisiä.[/QUOTE]

Emme me nyt tyhjin käsin tässä ole liikenteessä, viemme mökkikirjan ja saunavihdan tuliaisiksi, ja huoltoasemalta haemme vielä lapsille juhannusherkut.

[QUOTE="Viiden äiti";28637265]Emme me nyt tyhjin käsin tässä ole liikenteessä, viemme mökkikirjan ja saunavihdan tuliaisiksi, ja huoltoasemalta haemme vielä lapsille juhannusherkut.[/QUOTE]

Joopa joo. Mökkikirja ja vihta kuittaakin hienosti kaiken aiheutuvan vaivan ja kustannukset. Älä kauheesti ihmettele, jos teitä ei enää toiste kutsuta.

[QUOTE="Viiden äiti";28637265]Emme me nyt tyhjin käsin tässä ole liikenteessä, viemme mökkikirjan ja saunavihdan tuliaisiksi, ja huoltoasemalta haemme vielä lapsille juhannusherkut.[/QUOTE]

Mä veisin kyllä esim. viiniä, olutta (jos miehet juo - itse en) ja jos ruokaa olisi "kielletty" tuomasta niin jotain herkkuja, mansikoita tai itse leivottua piirakkaa tms. Ja sitten tietenkin lapsille ne spesiaalijutut mistä tykkäävät, limsat ja jotain pientä purtavaa (aamu-, väli- ja iltapalalle). En kehtais viedä tommosta revohkaa toisten passattavaks ilman kunnollisia viemisiä.

[QUOTE="vieras";28637281]Mä veisin kyllä esim. viiniä, olutta (jos miehet juo - itse en) ja jos ruokaa olisi "kielletty" tuomasta niin jotain herkkuja, mansikoita tai itse leivottua piirakkaa tms. Ja sitten tietenkin lapsille ne spesiaalijutut mistä tykkäävät, limsat ja jotain pientä purtavaa (aamu-, väli- ja iltapalalle). En kehtais viedä tommosta revohkaa toisten passattavaks ilman kunnollisia viemisiä.[/QUOTE]

Sanotko meidän perhettä revohkaksi? Hyvät jussit sullekin kuule!

Mul on ystävä, joka tuppaa lapsinensa (2 villiä) yökylään passattavaksi. Mulla on 4 lasta ja kädet täynnä ilmankin. Jotenkin se vaan aina häviää, kun pitäis ruoka laittaa tai jotain muuta tehdä. Kun kaikki on valmista, tulee kysymään voiko auttaa. Mun lapsien (teinien) pitäis vahtii sen lapset ja kerran huomasin peseväni ja ripustavani sen pyykkiäkin. Joo, pitäis olla tiukempi ja sanoo ei, mutten sitten osannut. Tuo hän tuliaiseksi keksipaketin ja joskus viinipullon - ei oikein suhteessa vaivaan. Vastapalvelusta en oo saanut ja jos joskus kylään mennään, niin viedään ruuat menessämme. Nyt oon päättänyt kieltäytyä kunniasta, kun passausvuoro osuis taas kohdalle (tekee samaa myös muille kavereille).

Yhteistyössä