Ihanaa olla oman lapsensa kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Onnekas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Onnekas"

Vieras
Tähän ketjuun toivotan tervetulleiksi kaikki ne, joiden mielestä oman lapsen kanssa vietetty aika on parasta aikaa maailmassa. Unohdetaan vähäksi aikaa kaikki kotivanhemmuuden negatiiviset puolet, kun niitä on niin paljon mediassa ja palstalla käsitelty.

Minä aloitan. Lapseni on 1v8kk ja täysin kotihoidettu. Välillä hän on ollut kotona isän, välillä äidin kanssa. Kerhoissa toki käymme. Hän on maailman empaattisin olento ja hyvin taitava kotitöissä. Lempileikkinään hän syöttää ja hoivaa lelujaan tai musisoi. Hän ei edes osaa lyödä, nipistellä tai ottaa tavaroita toisten käsistä.

Olen kuullut monta kertaa kavereilta ja neuvolasta, miten lapsi ei ikinä totu olemaan erossa vanhemmistaan, kun hoivaamme häntä liikaa emmekä anna hoitoon. Nyt hän oli juuri ensimmäisen kerran yökylässä läheisten ihmisten luona, ja kaikki meni loistavasti. Toisten lasten kanssa leikkiessään hän on tosi usein se leikinrakentaja, jonka ympärille toiset kerääntyvät.

Ihanaa että yhteiskunta on antanut perheellemme mahdollisuuden viettää aikaa kotona lapsen kanssa.

No mulla näitä ihanuuksia on 9, vanhimmat jo yläkoulussa.
Olen ollut kotona jo 15v ja hoitanut kaikki lapset itse eskariin asti.

Nyt on enää 2 kotihoidossa ja päivät hilajaisia ja rauhallisia.
Isoja ehtii tulla ikävä kun ovat päivän poissa =)

Ymmärsin sun pointin mutta eikö tää nyt omasta mielestäskin ollu vähän imelä toi teksti..? Jotkut lapset hoidetaan kotona ja toiset ovat päiväkodissa,se on elämää,ei sen ihmeellisempää. Nykyään kyllä taidetaan romantisoida vähän kaikkea.

Kyllä omien lasten kanssa olo on parasta. Meillä tällä hetkellä kotihoidossa 2,5v ja 5v. Ihanan kiireetöntä arkea saavat elää. Mitään enkeleitä eivät ole, eli riitelevät ja kinastelevat siinä kuin muutkin muksut. Tuossa ne tällä hetkellä sulassa sovussa maalaavat vesiväreillä ulkoilun jälkeen. Nakkikeitto kiehuu ja joulutortut on uunissa. Olen elänyt sitäkin vaihetta, että oltiin kotona klo 17. Sitä ruljanssia en kaipaa ja tuskin lapsetkaan.

Mulla samanlainen lapsi, ikää 2 vuotta. Koskaan ei tappele, eikä riitele leluista, ihana persoona kertakaikkiaan :)

Niin, ja ollut siis päiväkodissa 1v2kk-ikäisestä asti :) Ihanaa, että jotkut työpaikat edes mahdollistavat osa-aikaisena työskentelyt. Ei ole tarvinnut taloudesta tinkiä juurikaan, vaikka lapsi on suurimman osan arkiviikosta kotona :)

Yhteistyössä