Ihanaa kun muksu kasvaa (lastenvaateturhis)

Nalkuttava Talonmies

Aktiivinen jäsen
29.08.2007
28 309
0
36
Kävin läpi muksun vaatteita ja jotain sainkin siirrettyä kirppiskasaan nafteina. Sitten pengoin isojen kokojen varaston ja aah, kun sieltä sai kaikkea ihanaa käyttöön.

Hetken katselin paita-housu-kasoja ihmettelin, miten paljon vain vihreän-sinisen!-ruskean yhdistelmiä pojalla oli, mutta isompien kasasta tulikin oranssia ja keltaistakin mukaan monet vaatteet. Mihin kaikki punaiset vaatteet ovat jääneet?

Muksu halusi ehdottomasti käyttöön Snoozyn koirapaidan ja housut (oranssit) ja eivät ne todellakaan olleet jättimäiset mitä ennakkoon vähän epäilin. Noi lastenvaatteiden mitoitus on kyllä merkeillä usein niukkaa kun noin 115senttiselle voi iskeä päälle surutta 128cm vaatteita ja housut vain pussittaa hieman ja hihatkaan eivät vaadi käärimistä. Reilu toki se on, mutta ei todellakaan liian reilu. Saa nähdä ovatko Småfolkit kutistuneet pesussa yhtä reilusti kuin yksi yksilö. Vertasin nimittäin yhtä 122-128cm paitaa (pesty ja käytössä) varaston pesemättömiin ja hihoissa oli senttitolkulla eroa :O Joko se on joku maanantaikappale tai kutistumisprosentti on valtava.

Mutta nyt on taas jotain uutta piristystä kaapeissa. Ja friikkikauhistelijoille kerrottakoon, että ovat joko kevään 2010 tai syksyn 2010 mallistoa. Ihanuuksia usein minusta ovat menneet mallistot - ei niinkään aina uutuudet.

Minua taas suututtaa ihan simona, kun poju alkaa siirtyä nyt "isojen poikien" vaatteisiin eli 92 ->
Lastenvaatekaupat on täynnä sinistä, harmaata, tummanvihreää ja jotain örkkejä ja spidermänejä. Siis voi yäk!

Netistä löytyy kivoja kuoseja mutta hinnat onkin sitten jo aika älyttömiä. Missä ihmetyessä on ihanat ja värikkäät vaatteet lapsille? Turkoosiakin löytyy lähinnä tyttöjen osastolta eikä pojille ollenkaan...

Minua taas suututtaa ihan simona, kun poju alkaa siirtyä nyt "isojen poikien" vaatteisiin eli 92 ->
Lastenvaatekaupat on täynnä sinistä, harmaata, tummanvihreää ja jotain örkkejä ja spidermänejä. Siis voi yäk!

Netistä löytyy kivoja kuoseja mutta hinnat onkin sitten jo aika älyttömiä. Missä ihmetyessä on ihanat ja värikkäät vaatteet lapsille? Turkoosiakin löytyy lähinnä tyttöjen osastolta eikä pojille ollenkaan...

Eikö olekin hävytöntä, että eivät osaa värejä käyttää lapsien vaatteissa (ja just puhun niistä kauppojen lastevaatevalikoimista). Ja toi vaan pahenee, kun siirrytte hiukan isompiin vaatekokoihin - 116 cm:stä eteenpäin se vain on sitä vihreää, ruskeeta, mustaa, tumman sinistä....miksei voi oikeesti iloitella niiden värien kanssa ja laittaa raikkaita rohkeita yhdistelmiä?! Kyllä pojat voivat hyvinkin käyttää punaista, keltaista, oranssia...hiivatti, maailma pullollaan värejä mutta sitten niitä ei osata käyttää :O!

Älä nyt vielä ahdistu. Oma poika käyttää nyt kokoa 122/128 enkä ole joutunut ostamaan juurikaan kuvailemiesi kaltaisia vaatteita. Kun en osta niitä ihan periaatteesta. Meillä on aina ollut paljon punaista, oranssia, keltaista, lilaa, turkoosia. Olen jo pitkään ostanut pojan vaatteet joko eBaystä briteistä, työmatkoilta tai sitten Po.P/Punavuoren Peikko tms. kaupoista.

Olen nyt ostanut pitkähihasia paitoja yms. alennuksesta mutta ihan oikeasti ei ole aikaa työssääyvänä taaperon äitinä kierrellä ihan kaikkia pikkuliikkeitä. Ainain Lindex/Kappahl/NameIt/HM/ELLOS-linjalla on tosi onnettomat valikoimat. Tuttalla on onneks kivoja kuoseja, samoin popilla mutta ne hinnat...

Ebaytä olen harkinnut, onko hyviä vinkkejä kaupoista? Sieltä kun ostaa vaan jos tulee jostain kiinasta niin laatu voi olla ihan mitä tahansa että en haluais ottaa riskejä. Ainakin ihania feikkicrocseja löytyi:)

Mä taas oon niin onnellinen kun poika siirtyy käyttää 92:n vaatteita, mua ärsyttää ne mukakivat traktorit ja nallet muut kikertävänkukertavat. Tykkään tosi paljon pukea poikaa farkkuihin ja huppareihin ja 92 senttisissä on mun mielestä laajempi ja kivempi valikoima.

oikeen ärsyttää kun poika 1,5 vuotta on nyt melkeen vuoden käyttäyt samoja 74cm vaatteita, paidoissa ollaan pikkuhiljaa siirrytty kokoo 80, ja sekin vain pään koon takia.

jemma laatikko olisi täynnä ihanuuksia mitkä on edelleen liian isoja, siellä on jopa sellasia vaatteita joita ollaan saatu jo vauvalahjoiksi

mitä tulee väreihin, mulla selvästi on värien ostokausia. Onkohan se niin, että välillä innostuu monkun värin ostamisesta erityisesti? Vaikkakin pyrin ostamaan kaikkia värejä tasaisesti. Nyt vaan oranssit ja punaiset oli siirtynyt pienien kasaan ja hetken vaatekasa oli todella vihreävoittoista. Vihreä tosin on hyvä väri omalla pojalla.

Mutta värijaottelu on nähtävissä kyllä erikoisliikeiden valikoimissa. Autokuosiset paidat småfolkilla ovat hyvin usein sini-vihreäpohjaisia, kesällä meillä tosin oli punainen popin autopaita. Keltaista tai oranssia saa usein neutraaleilla kuoseilla, esim nyt oli apina, pupu, talo ja koirakuoseja. Pupua tosin mietin, suostuuko viis vee päällensä pistämään, kohta nähdään.

mä rakastan syksyä juuri tuon ihanan vaaterumban vuoksi :D ihanaaaaa!
ja småfolkin mitoitus muuttui muutama kausi sitten, ei tuo pienempi olis niitä aiempia, ne oli siis ihan reilusti pienempiä ennen?? =)

Niin ja tyhmintä on, että jopa aikuisten miesten vaatteissa on upeampi väri/kuosivalikoima kun lapsilla. Miehellä helposti punainen paita ja vaikka valkoset shortsit tai pellavahousut/. Etipä vastaava yhdistelmä pienelle pojalle. Farkuja ja autopaitoja on kyllä mielin määrin ja niitä collegepuseroita tosiaan.

[QUOTE="vieras";24346841]mä rakastan syksyä juuri tuon ihanan vaaterumban vuoksi :D ihanaaaaa!
ja småfolkin mitoitus muuttui muutama kausi sitten, ei tuo pienempi olis niitä aiempia, ne oli siis ihan reilusti pienempiä ennen?? =)[/QUOTE]

jotkut noista småfolkeista voi tosiaan olla tosi vanhoja löytöjä. En oo hetkeen niitä ostanut varastoon, kun kuosit ei ole iskeneet täysin. No se kevään vai kesän pingviini olisi ollut ihan jees. Mutta eihän niitä alessa ollut enää...

mun on varmaan pakko tehdä yks vauva lisää, jotta saisin osteltua Lipfishin pikkusten ihanuuksia niille.

(( ja tämä oli vitsi osittain ; en ole tekemässä vauvaa ja joo,niitä ei varmaan kaikkien mielestä edes "tehdä" jne jne :D ))

jotkut noista småfolkeista voi tosiaan olla tosi vanhoja löytöjä. En oo hetkeen niitä ostanut varastoon, kun kuosit ei ole iskeneet täysin. No se kevään vai kesän pingviini olisi ollut ihan jees. Mutta eihän niitä alessa ollut enää...

juu, tuo voisi selittää... mein 136senttiselle tytölle sopii edelleen 122-128 paidat, tosin laitan ne nyt kiertoon :D mut 134-140 on hulppean reilu vielä..

mun on varmaan pakko tehdä yks vauva lisää, jotta saisin osteltua Lipfishin pikkusten ihanuuksia niille.

kun mä kuulin lipfish:stä oli jo myöhäistä ostaa niitä. Miksi ihmeessä ne lopettavat 110cm kokoon? No kuopuksessa on muita merkkejä, joissa on ns ulokkeita, mutta värimaailma on aivan erilainen ja esim ubang on musta kyllä turhan kallis.

Yhteistyössä