Ihana tuo minun mies :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija359
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija359

Vieras
Mun mies on fiksu ja koulutettu tyyppi, mutta käytännön asioissa aika sähläri. Se ei mua haittaa, koska muhun vetoo enemmän ajatukset ja sanat kuin teot (johonkin rajaan asti), Onneksi miehellä on työ, jossa saa käyttää päätään.

Kuitenkin kun miehelleni on tullut ikää, hän on pikkuhiljaa alkanut näkemään itsensä enemmän sellaisena perinteisenä "äijänä". Joskus tää on vähän huvittavaa. Eli meillä tää esim. näkyy sillä tavalla, että mies on hommannut kaiken maailman työkaluja, joita ei ees osaa käyttää.

Yleensä homma menee niin, että kun joku käytännön asia pitäis tehdä, niin kauhee suunnittelu ensin ja pipariksihan se sitten menee. Sitten kaverit auttaa tai mahdollisesti ostetaan palvelu ammattilaiselta.

Mökille mies on hommannut vanhan Range Roverin "mökkiautoksi". Sillä voi kuljetella puita jne. Harmi vaan, että kyseinen rotisko on kesän maannut kyljellään metikössä kun kaatui sinne eikä mies oo sitä saanut ylös. Saunan puut on sitten koko kesän ostettu kätevinä (ja kalliina pakkauksina).

Ite sitä vaan mielessään naureskelee näille jutuille, mutta toisaalta ilmeisesti mies tarvii jotain tämmösiä asioita pitämään yllä mielikuvaa siitä että on sellainen perinteinen mies. Vaikka mä en semmosta edes kaipaa.

No antaa miehen pitää juttunsa. Täytyy vaan muistaa suitsia yliampuvimpia ideoita. Tulis vaan kalliiksi :) Onko muiden miehillä vähän vastaavia juttuja?

Meillä tää menee vähän toisinpäin.

Jos mä pyydän apua kun yritän saada ruuvia seinään hyllynkannatintä varten (ne muut ruuvit jo kiinnitin ja sen kannattimenkin ostin jotts suoriutuisin koko jutusta ihan ite) on tuloksena se, että mies pykää aika paljon suuremman hyllyn alusta asti oman metsän kelopuista ja siinä se iltapäivä sit meneekin.

Tai jos ehdotan, että jos vaikka vähän polttopuita askarreltaisiin, raahaa se pöpeliköstä ainakin kolme uutta tuulenkaantoa ja se on koko päivän projekti sit.

Mä en vaan jaksa epäkäytännöllisiä sählärimiehiä. Tuntuu, että omien kaverien miehissä näitä piisaa. Aina lainaamassa mun mieheltä esim. porakonetta. Ja ensin ne lainaa sitä, mutta ei kulu pitkään kun mun miehen pitää mennä auttamaan. Oon sanonut, että ei lainaa enää kun siitä seuraa kaikkea muutakin.

Yhdenkin kaveripariskunnan mökillä kun oltiin, niin mun mies sai auttaa kaikessa. Ystävän mies ei saanut saunaa lämmitettyä. Veden pumppaamiseen tarkoitettua moottoria ei saanut käyntiin jne. jne.

Sitkun illalla siemailtiin viiniä terassilla, niin tää ukko sanoi, että "vois olla kiva asua mökillä joskus koko kesä..." Joo kaveri perheineen nääntyis varmaan nälkään...

Meillä tää menee vähän toisinpäin.

Jos mä pyydän apua kun yritän saada ruuvia seinään hyllynkannatintä varten (ne muut ruuvit jo kiinnitin ja sen kannattimenkin ostin jotts suoriutuisin koko jutusta ihan ite) on tuloksena se, että mies pykää aika paljon suuremman hyllyn alusta asti oman metsän kelopuista ja siinä se iltapäivä sit meneekin.

Tai jos ehdotan, että jos vaikka vähän polttopuita askarreltaisiin, raahaa se pöpeliköstä ainakin kolme uutta tuulenkaantoa ja se on koko päivän projekti sit.
Miten kolmessa tuulenkaadossa menee päivä? Ei mullakaan mene vaikka karsin pätkin ja pistän pinoon ja olen sentään alle 160cm hintelä nainen...ja mun moottorisahakin on enemmän vain karsintaam tarkoitettua mallia.

Miten kolmessa tuulenkaadossa menee päivä? Ei mullakaan mene vaikka karsin pätkin ja pistän pinoon ja olen sentään alle 160cm hintelä nainen...ja mun moottorisahakin on enemmän vain karsintaam tarkoitettua mallia.
Kolme tuulenkaatamaa puunrunkoa raahaat metsästä kotipihalle, karsit oksat, pätkit pölleiksi ja hakkaat haloiksi ihan yksin? Joko olet melkoinen satuseppo tai sitten ne sun tuulenkaadot on ranteenpaksusia puoltoistametrisiä ruippanoita. :)

Kolme tuulenkaatamaa puunrunkoa raahaat metsästä kotipihalle, karsit oksat, pätkit pölleiksi ja hakkaat haloiksi ihan yksin? Joko olet melkoinen satuseppo tai sitten ne sun tuulenkaadot on ranteenpaksusia puoltoistametrisiä ruippanoita. :)

Öööö...

Siis ne raahataan tuolta metsästä parisataa metriä ylämäkeen käsipelillä. Pätkissä toki. Jit ne paloitellaan halonmittaisiksi ja pilkotaan kirveellä klapeiksi.