Ihana toi eskaripoju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Luin eilen lapsille iltasatua ja juuri 2v täyttänyt kuopus alkoi kiukutella, kun ei vielä jaksa keskittyä nii pitkään lukemiseen. Aloin sitte imettää tyttöä samalla niin sai muut lapset kuunnella rauhassa.

Eskaripoika sanoi sitten yhtäkkiä, että "miksi 2vuotias syö vielä tissiä". Aloin nauraa ja poikakin alkoi sitten ja minä kysyin, että onko sulle joku aikuinen sanonut noin. Poika ei osannut sitten sanoa, että mistä sai yhtäkkiä päähänsä kysyä sellaista, koska se on kuitenkin ihan luonnollinen ja arkipäiväinen asia meillä. Tai sitten vain tajusi nyt, että pikkusisko täytti jo 2v eli ei ole enää ihan vauva ja alkoi itse miettiä asiaa.

Mutta joka tapauksessa päätyi lopulta siihen, että se on kiva kun pikkusisko saa syödä omaa herkkuaan. :)

Miksi imetät vieä 2 vuotiasta? Aiotko vielä kuinka pitkään imettää? Mielestäni 2 vuotiasta ei kuuluisi enää imettää, mutta se vain mun mielipide ja jokainen tekee niin kuin tykkää:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi imetät vieä 2 vuotiasta? Aiotko vielä kuinka pitkään imettää? Mielestäni 2 vuotiasta ei kuuluisi enää imettää, mutta se vain mun mielipide ja jokainen tekee niin kuin tykkää:)

Miksi en imettäisi? Syö ne muutkin taaperot, miksi ei siis yhtenä sapuskana/juomana olisi rintamaito? Maailmanterveysjärjestökin suosittaa, että imetystä jatketaan yli 2v ikäiseksi jos se sopii äidille ja lapselle. Ja tämä koskee siis ihan länsimaitakin, ei ole mikään kehitysmaa-suositus.

En tiedä kauanko aion imettää, en ole ajatellut asiaa tarkemmi. Edellistä imetin 2v4kk ikäiseksi. Ehkä kesän jälkeen voisi lopetella. Kesällä se on kuitenkin hyvä janojuoma eikä pilaanu eväät.

Alkuperäinen kirjoittaja niin miksi:
tosiaan imetät 2vuotiasta? Menee jo sairauden puolelle. Eskari-ikänenkin jo asian huomaa miksi ei aikuinen ihminen?

Ainut mikä tässä menee sairauden puolelle on sun kommenttis.

Miksi sinä ruokit lapsiasi? Oletko vähän sairas, kun niille ruokaa annat?

Mielestäni 2 vuotias jo vaan sen verran iso ettei enään tissiä tarvi syödä, osaahan sen ikänen jo juoda mukista tms.. Ja tuskin se nyt syö siks että nälkä on ku jo saa kunnon ruokaaki..

Yhteistyössä