ihana riita vaihteeksi...

ihkuraksupoksu

Aktiivinen jäsen
17.09.2006
4 888
0
36
Ei oo pitkään aikaan riideltykään niin että ukko olis pakannut kamppeitaan. Nyt olis tietty pitänyt haistaa tämän tulevan jo aikaa, kun ei pitkään aikaan oo halunnut edes nukkua käsi mun ympärillä, saati sitten mitään muuta.

Tulin kaupasta, lasten kanssa, ilmotin että auton peräkontista lukko taas hajalla...krempannut siitä asti kun sinne pari vuotta sitten yritettiin murtautua. Mies itte kävi jus toisen auton pissapoikaa remppaamassa. Kaks vanhaa autoa kun on, niin jatkuvasti jotain kuluvaa saa vähän laittaa. Siitä puheet käänty sitten jotenkin siihen miten paljon pitää laittaa rahaa mahdolliseen katsastusremonttiin jne. Ja ukko alko huutamaan että sietäsin minäkin mennä töihin enkä loisia vaan.

Minä siis opiskelen yliopistossa, kukaan hänen suvusta ei näytä tajuavan että sitä ei käydä ihan kolmessa vuodessa kuin ammattikoulua. Anoppikin on puhunut kauan että mun kannattais ennemmin mennä töihin kuin opiskella. Heidän lapset kun on kaikki töissä- ovat käyneet äkkiä sen ammattikoulun jne. Mulla ei ole mitään ammattitutkintoa, ja ala millä opiskelen on vihdoin se mitä haluan. Lisäksi oon välissä ollut äitiyslomalla ja hetken myös hoitovapaalla (joalloin kyllä tein muutamia kursseja) joten en ihan täysillä ole koko aikaa pystynyt opiskelemaankaan.

Kaiken lisäksi me mun mielestä pärjätään taloudellisesti ihan hyvin. Oon itte nimittäin aikoinani eksän kanssa ollut paljon tiukemmillakin. Nyt on kuitenkin varaa pitää kahta autoa ja syödään mun mielestä ihan hyvin- siis normaalia kotiruokaa, mutta sitä on koko ajan, myös hedelmiä ja vihanneksia ja sipsiä yms. silloin tällöin. Harvoin tarvii tinkiä mistään hankinnoista, ja sitä paitsi vasta mies osti lapsille (myös sukulaislapsille yhteiseksi) lasten mönkijän. Silloinkin sanoin että olis sen rahan voinut tarpeellisempaankin laittaa. Häntä kun näyttää risovan se, että ei jää säästöön mitään.

Siinä sitten ukko huusi että saisin lopettaa tuon opiskelun kun ei siitä näy tulevan lasta eikä paskaa, turhaa hommaa tuollanen. Ennemmin vaikka siivoojaksi. Mä taas en jaksais enää iltatyötä tähän päälle, sittenhän en näkis lapsiakaan eneää ollenkaan. Väsynyt oon jo nyt välillä kun illalla myöhään teen kotitehtäviä, mitä päivällä en ehdi, mutta sen jaksaa kun tietää mitä haluaa.

Pakkasi sitten kassinsa ja vei just ostamani ruuatkin mukanaan. Itsellä just 1 sentti tilillä perjantaihin asti...No tuo raha ei nyt niinkään edes kirvellä, vaan miehen asenne yleensä...

Kiitos että sain purkaa :'(

Siis just samanlaista persläven puhetta mitä toi munkin tuleva exäni suustaan suoltaa! |O Ai että, pistää ihan vihaksi sun puolestasi! Ja tämä munkin exäni omistaa tommoset vanhemmat kuin sinun miehelläsi... Duunareita kaikki, eivätkä sulata sitä että jollain on tavoitteita elämässään.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
:o Aika reilu äijä, et vei sitten ruuatkin mennessään. Luulis että ois ajatellu lapsiaan...

Juu, sitä minkin, mutta kuulemma saan nyt pärjätä ihan ite. Onneksi on kaapissa kuitenkin ryynejä ja leipää, ja päiväkodissa saavat kuitenkin syödäkseen.

Ikävä asenne miehelläsi, mutta kyllä muakin ottaisi päähän jos mieheni olisi ns. "ikuinen opiskelija", eli pitäisi välivuosia (vrt. äippäloma ja hoitovapaa) eikä muita tuloja olisi kun mun tulot.

Vei sitten ruuat...no huh huh!
On meilläkin ihan samasta aiheesta välillä riitaa(tai no, mun ehkä-vähän-holtittomasta rahankäytöstä ), mutta jos noin ilkeeksi menisi niin enpä tiedä kattelisinko enää |O
Voi sua :hug: :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Ikävä asenne miehelläsi:
Ikävä asenne miehelläsi, mutta kyllä muakin ottaisi päähän jos mieheni olisi ns. "ikuinen opiskelija", eli pitäisi välivuosia (vrt. äippäloma ja hoitovapaa) eikä muita tuloja olisi kun mun tulot.

Eikös se mies voi ihan vapaasti pitää ehkäisystä sitten huolta jos kerta ei halua että nainen pitää välivuotta eli on äitiyslomalla. Itsehän hän on itä ilmeisemmin vapaaehtoisesti siihen hommaan lähtenyt, mitä siitä naista syyttelemään. Vai hoitoonko se lapsi olisi pitänyt laittaa synnytyslaitokselta suoraan.

Tosi ikävä asenne miehelläsi, vaikuttaa tosiaan siltä, ettei hän arvosta juurikaan sinua ja ei ymmärrä, että opiskelusi on sijoitus teidän koko perheen tulevaisuuteen. En kyllä oikein osaa neuvoa mitä tehdä, helppo olisi näin vieraana ihmisenä sanoa, että ota ero tuommoisesta miehestä, mutta eihän asiat aina niin yksinkertaisia ole :/ Toivotan sinulle kuitenkin voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja Ikävä asenne miehelläsi:

Olin äitiyslomalla 2006 maaliskuusta joulukuun loppuun, tuollakin ajalla olin avustajana nuortenlehdessä, siis tein kuukausittain tietyt palstat ja sain siitä palkan. Myös opiskelin samaan aikaan. Tosin vaan pari kurssia, koska rahkeet ei olis riittänyt enempään. Aioin laittaa pojan hoitoon heti äitiysloman jälkeen, mutta en raaskinut 9kk ikäistä viedä...siinä mies oli samaa mieltä. Eli jatkoin sitten hoitovapaalla viime kevään ja tein samalla opintoja minkä pystyin. Ja tein samaa lehtityötä. Mutta tuo työ loppui sitten samoihin aikoihin hoitovapaan kanssa kun lehteä uudistettiin ja vaihtui myös työntekijät vois sanoa että kokonaan. Silloin tulot tippui kyllä monta sataa euroa kuukaudessa kun syyskuun alusta aloin opiskella.

Ymmärrän kyllä toisaalta miehen kannan, mutta on hänkin opiskellut, kauemmin kuin mitä minä olen nyt opiskellut. Ei vaan ole käynyt loppuun koulujaan.

kurja juttu kyllä mut toisaalta ymmärrän tuohtumuksen jos itse tekee töitä ja puoliso ei tuo paljoa rahaa. äitiyslomat on nyt semmosia et ne kestää sen minkä kestää, mut ehkä joku osa-aikatyö sulle sais miehenkin tyytyväisemmäksi kun ei nuo yliopisto-opinnot kuitenkaan hyvää liksaa takaa. paljon aikaa kyllä vievät.

toi ruokien vienti oli naurettavaa.

Niin ja se vielä, kun minusta meillä ei missään vaiheessa ole ollut tiukkaa. No miehelle se tietysti on tiukkaa, kun ei pysty laittamaan harrastuksiinsa (kilpa-autoilu, moottorikelkka, kaljottelu kavereiden kanssa, autot yleensä) enää niin paljoa, mutta eipä mullakaan ole muuta "harrastusta" kuin tämä opiskelu. Ja silti siis on pystynyt harrastamaan, ei vaan oo enää niin paljoa varaa pistää haisemaan kuin ennen, ja jää tilille koko ajan säästöön... No, ei kai se auta. Nyt on kuitenkin mentävä laittamaan lapset unille.

Törkeää kyllä viedä nuo ruoat! Siis leipä omien lastensa suusta! Ei voi olla totta! Se että sinä ole olet välillä ollut kotona hoitamassa teidän lapsianne on taas mahdollistanut häne ntyössäkäyntinsä ja rahat tuolta ajalta ainakin on yhteisiä (ellei nyt perheessä muutenkin).
En katselisi miestä, joka on niin törkeä että lähtee riidan jälkeen ja vie ruoat mukanaan!

No voi itkujen itku mikä äijä :headwall: . Mistä ihmeesta tuollainen asenne oikein kumpuaa?? Aivan uskomatonta :o .

Äläkä ymmärrä miehesi kantaa...siinä ei ole yhtään mitään ymmärrettävää. Törppö mikä törppö.

Pöllö mies :hug:
Tosi ikävää jollei se tajua arvostaa sun opiskeluja, älä nyt missään nimessä niistä tingi sen takia! Mun mielestäni miehes on nyt täysin kohtuuton ja lapsellinen, jospa se siitä vielä järkiintyy. Mä vaan en henk.koht. kattelis tollaista kohtelua omalta puolisolta. Kun olette yksiin menneet niin se on kyllä tiennyt mihin lähtee, samoiten lasta tehdessä jne. Ja sähän koko ajan kuitenkin toimit sen eteen että tulevaisuudessa oot töissä...

Yhteistyössä