IHANA PILATES!!

Tilasin reilu vuosi sitten tv-shopista Mari Winsorin pilates videot.
Pääsinkin hyvään vauhtiin kunnes kolmosta odottaessani vatsa kasvoi ja tuli "tielle" ja jumppaus jäi vähemälle . Nyt neljännen lapsen saatuani olen taas aloittanut ja koitan tehdä joka päivä ainakin 20min videon läpi.
Kerran pari viikossa rehkin tunnin videon kanssa.

Tuloksia näkyy tosi pian, ja minusta pilates on tosi hauskaa. Siihen jäin ainakin minä koukkuun. Kannattaa koittaa!!!!!!!

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2005 klo 15:11 Micosa kirjoitti:
Onkos kuinka raskasta?
Eikös se enemmänkin sellaista venyttelyä jne.
on se aika raskasta, ja jotkut liikkeistä on mahdotonta tehdä aluksi. Ainakin tuossa mun kasetissa on helpompi variaatio vaikeista liikkeistä joista sitten voi siirtyä vaativimpiin kun lihakset kehittyy.
Liikkeet perustuu venytykseen, koordinaatiokykyyn ja kehon hallintaan.
nyt olen pari viikkoa jumpannut ja eron huomaa jo esim. vyötärössä ja vatsakin on pienentynyt.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2005 klo 16:42 harmuli kirjoitti:
mäki odotan että saan postiin ku löysin huutonetistä "kiinteyttävä pilates" dvd:n, toivottavasti sais kiinteytettyä vähä näitä "löysiä" paikkoja! :)
Mulla on tuo sama dvd! Anttilasta ostin vuosi takaperin ja on kyllä hyvät ohjeet! Se vain, että tylsistyy kovin pian tuohon, mutta mihinpä ei.

Nuo liikkeet kuitenkin on sen verran ihanalta tuntuvia (venyttävät selkärankaa), että niitä tulee tehtyä joka päivä vaikkei varsinaista rutiinia vetäisikään kokonaan läpi =)
 
harmuli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2005 klo 12:05 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2005 klo 16:42 harmuli kirjoitti:
mäki odotan että saan postiin ku löysin huutonetistä "kiinteyttävä pilates" dvd:n, toivottavasti sais kiinteytettyä vähä näitä "löysiä" paikkoja! :)
Mulla on tuo sama dvd! Anttilasta ostin vuosi takaperin ja on kyllä hyvät ohjeet! Se vain, että tylsistyy kovin pian tuohon, mutta mihinpä ei.

Nuo liikkeet kuitenkin on sen verran ihanalta tuntuvia (venyttävät selkärankaa), että niitä tulee tehtyä joka päivä vaikkei varsinaista rutiinia vetäisikään kokonaan läpi =)
tänään tuli toi dvd postissa, ei näytä kuitenkaan niin kovin vaativalta noi liikkeet, mut ehkä se siinä onki ku ne "rauhallisesti" ja hitaasti tekee niin se myös tuntuu lihaksissa? :) :p
 
Ainakin tuo Mari winsorin ohjelma on tosi rankka, ekan kerran kun tein niin aattelin jo että henkihän tässä lähtee kesken viideon :D


www.winsorpilates.com

tv shopistakin niitä löytyy ja anttilassakin joskus myytiin niitä , olivat sielä tosi halpoja, muistaakseni 19.90? 3videon paketti

 
Mä olen kokeillut molempia: KIINTEYTTÄVÄÄ PILATESTA ja MARY WINSORIN PILATESTA.

Edellinen on rauhalliseen tahtiin etenevää, jälkimmäinen nostaa myös sykettä.

Mulle toimi paremmin tuo kiinteyttävä pilates, oli mukava breikki lasten päiväuniaikaan - verrytteli lihaksia ja sai olon hyväksi. Tuon Winsorin jälkeen oli aina ihan kuitti ja hikinen olo - mutta toki aina oli tyytyväinen itseensä kun sai puserrettua loppuun asti :D

Toinen sopii toiselle, toinen toiselle. Ilman Pilatesta kuitenkaan en enää haluaisi olla päivääkään - niskakivut ja kuukautsisäryt saa sillä keinoin loihdittua hetkessä pois, eivätkä usein ehdi alkaakaan kun säännöllisesti tekee :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2005 klo 18:46 Laventeli kirjoitti:
Kenenkä tekemä tuo kiinteyttävä pilates on??

Onko minkä hintainen ja mistä sen saisi???
Perustuu siihen samaan Joseph Pilateksen menetelmään kuin Winsorkin, mutta "kunnioittaa perinteitä" paremmin.

Takakannesta lainattua:
Ajatus muokkaa vartaloa, totesi Joseph Pilates, tämän useita lihasryhmiä samanaikaisesti harjoittavan metodin luoja...

Esittelijänä on nuori nainen nimeltä Lucy. DVD on puhuttu suomeksi, joten sitä on helppo seurata jumpatessa. Inch Loss Pilates on alkuperäinen nimi, kesto n. 60 min. : 20 min. esittely, 20 min. liikkeiden opettelu ja 20 min. yhdistetty harjoitusjakso. Näistä siis tehdään tuo viimeinen 20 min. vain sitten kun on liikkeet opeteltu.

Ostin Anttilasta ja muistaakseni oli tarjouksessa n. 15 euroa. Varmaksi en uskalla sanoa, saattoi olla euron sinne tai tänne. Mutta mun mielestä edullinen, siinä suhteessa ettei tarvi kuukausimaksuja maksaa mihinkään.

Voisin melkein itsekin myydä kun oon jo oppinut nuo liikkeet, mutta toisaalta saattaahan tuon joskus unohtaa kuinka ne menikään ja tarvita kannustusta videosta :) Suosittelen kyllä lämpimästi!
 
Kyllä. Pilates on mahtava harjoittelu muoto.
Itse käyn 2xvko 1 tunti per kerta pilateksessa, mutta se ero on että otan yksityistunteja eli mulla on pilateksen personal traineri. Tottakai se maksaa hiukka enemmän, mutta asun bratislavassa, slovakiassa niin se on hiukka halvempaa kun suomessa, myönnän.
Mutta pilateksessa on niin paljon muutakin kun vaan liikkeiden teko, liikkeet pitää aina tehdä oikeassa asennossa ja eri hengitys tekniikat on super tärkeitä.
Aluksi ajattelin että ostan videon ja vetelen sen avulla mutta valitettavasti pilates mitkä opetetaan videoitten ja dvd:tten kautta, ei anna kunnon valmiuksia todelliseen pilatekseen.
Jos vaan on mahdollisuus ja paikkakunnaltanne löytyy, menkää asiantuntian tunnille muutamaksi kerraksi ja hän tulee näyttämään oikean tien ja sitten voitte jatkaa dvd:llä ja videoilla
Se kannattaa.
Kroppaa pilates muokkaa super mahtavasti, mutta ei pidä unohtaa että yksin pilates ei riitä, pitää myös polttaa rasvaa, eli tehdä jonkin näköistä sykettä nostavaa muutaman kerran viikossa että saa rasvakerroksen pienemmäksi.
Itse alotin Pilateksen synnytyksen jälkeen 3xvko stepperiä 20min kerta (ostin stepperin kotiin) ja 2xvko pilatesta, kroppani oli super shapessa 2kk jälkeen.
Tsemppiä Pilateksen mahtavalla tiellä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2005 klo 13:57 Agapi kirjoitti:
Kyllä. Pilates on mahtava harjoittelu muoto.
Itse käyn 2xvko 1 tunti per kerta pilateksessa, mutta se ero on että otan yksityistunteja eli mulla on pilateksen personal traineri. Tottakai se maksaa hiukka enemmän, mutta asun bratislavassa, slovakiassa niin se on hiukka halvempaa kun suomessa, myönnän.
Mutta pilateksessa on niin paljon muutakin kun vaan liikkeiden teko, liikkeet pitää aina tehdä oikeassa asennossa ja eri hengitys tekniikat on super tärkeitä.
Aluksi ajattelin että ostan videon ja vetelen sen avulla mutta valitettavasti pilates mitkä opetetaan videoitten ja dvd:tten kautta, ei anna kunnon valmiuksia todelliseen pilatekseen.
Jos vaan on mahdollisuus ja paikkakunnaltanne löytyy, menkää asiantuntian tunnille muutamaksi kerraksi ja hän tulee näyttämään oikean tien ja sitten voitte jatkaa dvd:llä ja videoilla
Se kannattaa.
Kroppaa pilates muokkaa super mahtavasti, mutta ei pidä unohtaa että yksin pilates ei riitä, pitää myös polttaa rasvaa, eli tehdä jonkin näköistä sykettä nostavaa muutaman kerran viikossa että saa rasvakerroksen pienemmäksi.
Itse alotin Pilateksen synnytyksen jälkeen 3xvko stepperiä 20min kerta (ostin stepperin kotiin) ja 2xvko pilatesta, kroppani oli super shapessa 2kk jälkeen.
Tsemppiä Pilateksen mahtavalla tiellä.
Olet oikeassa. :)
Tuo hengitystekniikka voi olla vaikea oppia. Minä opin sen hyvin tuosta Kiinteyttävä Pilates -dvd:stä, mutta kävin kaverin kanssa kuitenkin Method Putkiston esittelytunnilla kun kaveri ei sitä oppinut millään.

Tunnilla etsittiin se jännityskohta lattialla maaten ja harjoiteltiin lihaksen supistamista hengityksen tahdissa ihan vain jalkaa venyttämällä.

Pilates kiinteyttää tosi hyvin. Se rasvanpoltto tuli ainakin mulla automaattisesti mukaan, kun huomasi miten paljon on energiaa ja miten mukavaa on liikuttaa kroppaansa oikein. Tuli siis liikuttua paljon enemmän.

Sykettähän tuo sitten tuo Winsor Pilates nostaakin, jos siihen etenee tai sitä tekee sivussa. Pilateksen seurauksena lhasten vahvistuminenkin polttaa enemmän kaloreita, vaikkei mitään sen kummempia hyppelyitä harrastaisikaan.

Mutta mulla kyllä nälkä kasvoi syödessä ja koko ajan on pistettävä itseään vähän kovemmalle kun peruskunto on noussut. =)
 
vierailija
\

Olet oikeassa. :)
Tuo hengitystekniikka voi olla vaikea oppia. Minä opin sen hyvin tuosta Kiinteyttävä Pilates -dvd:stä, mutta kävin kaverin kanssa kuitenkin Method Putkiston esittelytunnilla kun kaveri ei sitä oppinut millään.

Tunnilla etsittiin se jännityskohta lattialla maaten ja harjoiteltiin lihaksen supistamista hengityksen tahdissa ihan vain jalkaa venyttämällä.

Pilates kiinteyttää tosi hyvin. Se rasvanpoltto tuli ainakin mulla automaattisesti mukaan, kun huomasi miten paljon on energiaa ja miten mukavaa on liikuttaa kroppaansa oikein. Tuli siis liikuttua paljon enemmän.

Sykettähän tuo sitten tuo Winsor Pilates nostaakin, jos siihen etenee tai sitä tekee sivussa. Pilateksen seurauksena lhasten vahvistuminenkin polttaa enemmän kaloreita, vaikkei mitään sen kummempia hyppelyitä harrastaisikaan.

Mutta mulla kyllä nälkä kasvoi syödessä ja koko ajan on pistettävä itseään vähän kovemmalle kun peruskunto on noussut. =)
kiitos!
 
vierailija
Pilates on hyvä harjoitustapa. Se ei ole naisten treeniä vaan alunperin tarkoitettu Intialaisille sotilaiile lihastreeniksi keskiajalla...Pilates ei auta Venäläisten kanssa heidän soluttautuessaan Suomen poliisiin.

Porin poliisilaitos on uppoamassa korruption suohon.. Venäläiskorruptioon.!Eräs maanpuolustusaktiivi on joutunut pulaan Helsingin poliisin kanssa. Hänen asuntoonsa tehdään jatkuvia murtoja Helsingissä ja muuta ikävää ilkivaltaa. Hlesingin poliisilaitos ei reagoi eikä Porin poliisikaan vastaanota miehen tutkintapyyntöjä Helsingin poliisista... Tämä mainio mies kävi 2.6.2023 tekemässä tutkintapyynnön Helsingin poliisista eikä palvelutiskin nainen suostunut ottamaan tutkintapyyntöä vastaan. Hän käski mennä ottamaan yhteyttä vain Helsingin poliisiin. Ikävää kyseessä on Ulkoporilainen, joka koke itsensä Porilaiseksi vaikka on asunut poissa Porista jo 36 vuotta. Oudointa asiassa on se, että palvelutiskin nainen ei edes ole ilmeisesti poliiisi vaan putkavartija, mutta hän otti päivystyksessö vuoronumerolla tutkintapyyntöilmoituksia vastaan...hänen tunnusnumeronsa on 080744

Onko nainen Suomenvenäläinen. Korruptio on ylettynyt jo Helsingistä Poriinkin....
 

Yhteistyössä