ihana pääsiäinen, kuinka vietätte?

  • Viestiketjun aloittaja blondi misu
  • Ensimmäinen viesti
blondi misu
miten teillä vietetään pääsiäistä, vai vietetäänkö ollenkaan? koristeletteko kotia, laitatteko ruohoja kasvamaan, teettekö / syöttekö pääsiäisherkkuja?

Meillä lapset odottaa pääsiäistä enimmäkseen suklaamunien vuoksi, mutta tykkäävät kyllä kovasti ruohojen "istuttamisesta" ja munien maalaamisesta. Virpomaan on toki osan päästävä. Itselle pääsiäinen on puoliuskovaisena muutakin kuin noitia, pupuja, tipuja ja suklaamunia, mutta täytyy sanoa, että ruoka mitä suuremmissa määrin liittyy omiin rakkaimpiin pääsiäisrituaaleihini. tehdään pashaa, ja rahkapullia tai piirakkaa, mämmiäkin on ainakin kertaalleen tarjolla.. karitsaa ihanin lisukkein. ja Pääsiäisestä alkaa meillä kevät. yritän siivota oikein perinpohjaisesti- vaihdan raikkaammat sohvatyynyt, osan verhoista ja matoista. maljakoihin kauniita kukkia ja oksia (myös niitä pajunkissoja - jos vielä on - riippuu vähän miten pitkälle pääsiäinen menee, ja ilmoista).. tänä vuonna ajattelin jopa yrittää tehdä itse juustoa. en malta odottaa. :)
 
ruoho laitetaan ja haetaan pajunkissoja. Suuremmin ei koristella jne. Käyään sukulaisissa tai öllötetään maalla. Usein mulla on esiintyminen jonain pääsiäisen päivänä. Tällä kertaa kiirastorstaina. Kakru saa munia ja pääsiäiskarkkeja.
 
Spencer Hastings
Mennään pitkäperjantaina naimisiin, niin mahdollisesti siis hotellissa ja myöhemmin noutoruoan ja skumpan parissa ihan himassa. En siis tosiaan aio laittaa itse ruokaa. Eikä muutenkaan olla koskaan koristeltu kotia juhlapyhien vuoksi. Munan perässä kyllä juoksen innolla :xmas:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
vierailija
Pääsiäiskänni. Kiitos teidän naisten. Juopottelu alkaa torstaina kun tuun töistä ja loppuu su-ma välisenä yönä.

Kai sitä kännissä tulee vanhat heilat ensin soiteltua ja sitten maksullinen tilattua.
 
vierailija
Töissä tienaamassa koko pääsiäisen. Kuten joulut, juhannukset ja kaikki muutkin pyhät. En vietä mitään kirkollisia pyhiä, enkä käytä alkoakaan joten ihan hyvin voi käydä nappaamassa pyhistä rahat.
 

Yhteistyössä