Ihana kolme ja puoivuotias...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kikatus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kikatus

Aktiivinen jäsen
22.04.2011
3 057
0
36
Kun hän on omien sanojensa mukaan niiiiin iso poika, että ei tarvitse päiväunia. Käytiin reilu tunti tolskaamassa rannalla jossa juoksenteli päätäpahkaa veteen ja pois ja syönnin jälkeen alkoi katsomaan toviksi junioria olkkarin matolla istuen.. Yhtäkkiä kuulu puks ja menin katsomaan, niin oli kai nukahtanut istuulleen, ja siitä kaatunut pitkälleen matolle :D

Kävin katsomassa onko kaikki ok ja tökkäisin lasta, avasi toisen silmän ja mutisi "etkö nää senkin tomppeli köntys, nyt minä nukun, ÄLÄ HÄIRITSE enkä taatusti mene omaan sänkyyn!" ja välittömästi alkoi kuorsaus :laugh:
Liekö muistaakaan että jotain on minulle sanonut. Tuossa se nyt makaa reporankana ja mietin pitäisikö se herättää tai yrittää nostaa omaan sänkyynsä.. No, ei kai tää oo niin justiinsa jos siinä hetken annan olla pitkällään.

niin joo ja oli nostanu tommosen pöytätuulettimen viereensä, kai sillä oli suihkun jälkeen vielä hiki. Peittona on pyyhe kun ei ehtiny edes paitaa päälleen vetää. Tekis mieli ottaa kuva mut varmana heräisi sitten ja saisi jonkun raivokohtauksen :P

Esikoinen kävi jo kysymässä että mitä ihmettä toinen lattialla makaa.. sanoin että varmaan nukkuu niin siihen lapsi vastaa "no niinkun se ei vielä ole neljää vuotta niin pitää nukkua päiväunet!"
Oppi menny perille :D

meillä olis varmaan käyny samoin joten minä meillä kuitenkin määrään ja laitoin yhdeltä sänkyyn. Näin myöhät "päikkärit" sekottais yöunet. Ja vaikka herra 3v8kk kovasti päiväunia vastusti niin hyvinpä nukahti uinnin päälle!

Ihan varmaahan se on että kahdeksalta ei ole menossa yöunilleen, ellei sitten nyt nuku aamuun asti että siirtyy vaan sänkyyn välillä (in my dreams..) mutta eipä se lomalla niin justiinsa ole :)

Meilläkin samanikäinen vielä nukkuu päikkäreitä. Yleensä kotona ei nuku lainkaan päiväunia, mutta nyt olivat isin kanssa nukahtaneet vierekkäin matolle piirrettyjä katsoessaan. Pitänee pian herättää jos onnistuu.

saanko kysyä, minkä verran sinun 3,5-vuotias nukkuu yöunta? Meillä hiljattain 4-vuotta täyttänyt lapsi ilmeisesti etsii sopua päivä- ja yöunten välillä. Yöuni n. 9 tuntia, päiväunta n. 1,5.

Normaalisti nukkuu n. 20.00-07:30 ja joskus ottaa päiväunet 1h (ei saa nukkua pidempään vaan herätetään ettei kuku sitten liikamyöhälle).

Esikoinen nukkuisi varmaan yli kellon ympäri yöuntaan mutta kuopus mokoma herättää sen aina aamulla kun itse herää.

Mulla on itsellä ollu lapsesta lähtien uskomattomat unenlahjat, kuulema joku 16h oli ihan normaalia :D

Yhteistyössä