"Ihana" kauppareissu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hohhoijaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hohhoijaa

Vieras
Kävin sitten 3 lapsen kaa kaupas. Pitkästä aikaa...

Alkuun sujui hyvin, mutta sitten sanoin esikoiselle että saa mennä valitsemaan haluamansa lelun minkä olin luvannut ku otettiin aamulla verikoe. Tyhmä minä!!

Tottakai tuo 4v. rupes itkemään että hänkin haluaa. Yritin sitten selittää minkä takia hän nyt ei sitä lelua saa. Lupasin sitten pillimehun hänelle. Kävi semmosen sitten valkkaamas. Sitten se rimu repes ku toi huomas minkä lelun isoveli oli valinnut. Kauhee huuto ja eiku maahan makaaman ja karjumaan että hänkin haluaa. Ei hävettänyt yhtää. ;)
Nappasin sitten kuopuksen kärryistä ja pyysin isointa jäämään kärryjen viereen odottamaan, ku raahasin tätä 4v. (täyttää tännä vuonna 5) autoon pienin lapsin vielä kainalos.
Kauheen vihaisia katseita sain päälleni, mutta niin vaan raahattiin huutava kakara autoon ja ovi kii.
Oli taas viimeinen kerta ku tuon keskimmäisen otan kauppaan mukaan. Kuinka ihmees noi pojat voi olla niin eriluontoisia. Toinen rauhallinen viilipytty ja toinen kiihtyy alta sekunnin.

no ois muaki keljuttannu jos toinen saa minkä vaan lelun ja itse kämäsen pillimehun....minkäs toinen raukka sille voi ettei kukaan häneltä halunnut sitä verta... ;)

no mä en olis kyl noin radikaalisti tehny yhen verikokeen kans.. ehk joku pien karkki ja tunnettuahan se on et paha mieli tulee jos toinen saa ja toinen ei.. et iha ymmärrettäviä lapsia mun mielest kyl.. Typerää olettaa et toinen olis täysin ok jos toinen saa "minkä lelun vain haluaa"... jotain rajaa näihinkin..

Oliskohan syytä kattoo peiliin :whistle:
Ei kai siitä voi tulla muuta kun paha mieli ja kova huuto, jos vaan yks saa lelun ja toiset ei?!?! Eikö olis kannattanu mennä kaksin ostamaan se lelu esikoisen kanssa sitten kun siihen on tilaisuus...

Kai nyt lapselle voi opettaa, että joskus toinen saa syystä jotain ja toinen sillä kertaa ei, joskus toisen vuoro. Ei meillä synttäreillä molemmat saa lahjoja vaan sen takia, että toista harmittaisi - kummallakin on oma syntymäpäivä. Eikä muutenkaan toiselle osteta vaan sen takia, että toinen saa, jos vaikka löytyy kiva vaate/vaate tai tavara, mitä tarvitsee tms, niin sitten toinen saa ja toinen ei. Eikä kumpikaan kiukuttele - siitähän ne kiukkumaan oppii, kun tuommoisessa kohtaa periksi antaa ja ostaa molemmille

no tottahan toki ne alkaa sit enempi kuikkuamaan ku periks antaa mut en itse olis vain ihan niin isoa juttua luvannu eli et juu minkä tahansa minkä haluat.. ja sit jos joku pienempi juttu niin sit ois toiselle sanonu ja luvannu et no säkin saat sit ku sun vuoro on. Mut kohtuutonta kyl olettaa et riitaa ja huutoa ei tule jos saa minkä lelun tahansa..

Hienoa, hyvä että toimit kuitenkin oikein etkä antanut periksi. nykyää opetetaan lapsille ihan turhan paljon kateutta sisaruksia kohtaan kun ei opeteta että aina ei voi kaikkea saada jos toinen saa. Järkyttävän huonoa kasvatusta että kaikki pitää saada mitä sisaruksetkin.

Sori unohtu kertoa taustoja tää isompi on ollu kipeenä jo 1kk (kuumetta ja mahakipua) tehty kaiken näköisiä kokeita. Olin luvannut lelun verikokeen jälkeen, mutta oli kiire kotiin päästämään mun täti töihin. Sitten päätin tosiaan lähtee kauppaan kaikkien kaa. Tää meidän keskimmäinen on muutenkin semmonen villiviikari ja junttura, mutta rakas silti :)

Tää lapsukainen itkee ja tinttailee aina jos ei saa mitä haluaa. Ja minähän en anna periksi !

Hmmm...ei meidän 4 vee saa raivaria, vaikka pikkuveljelle ostetaan lelu ja hänelle ei.
Ymmärtää, että nyt on veljen vuoro ja joskus toiste on sitten hänen vuoronsa.
Tämä niille, jotka oli sitä mieltä että tottakai 4 v raivostuu jos saa itse vaan pillimehun ja toinen saa lelun, ja lelu olisi pitänyt mennä ostamaan toisen lapsen kanssa kaksin. Ei me vaan mennä :saint: .

Yhteistyössä