IHAN todella, KUINKA monta TILIÄ teillä oikein on???!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onhan noita... Mulla on omissa nimissä Osuuspankissa 3 + firman tili, muksuilla oma kummallakin, miehen kanssa yhteisiä tilejä on kaksi ja miehellä lisäksi oma OP:ssa ja toinen Nordeassa ja mulla lisäksi S-pankissa. Eli osuuspankin verkkopankissa mun tunnuksilla näkyy 8 tiliä :whistle:

Liekö 10 tiliä lähellä totuutta? Ja firman tilit lisäksi. Lapsilla omat tilit, minulla kolmessa pankissa yhteensä 4 tiliä ja äijällä kait parissa pankissa...

Meillä on osuuspankissa, säästöpankissa, nordeassa ja s-pankissa yhdet tilit ja sampopankissa 3 tiliä. Yhteiset tilit on osuuspankki, säästöpankki ja s-pankki; osuuspankkiin tulee miehen palkka, säästöpankkiin lapsilisät ja kotihoidontuki, nordea nyt vaan on roikkunut monta vuotta mukana, sen vois oikeastaan lopettaa kun ei sitä edes käytetä. Sampopankissa on säästötili + mun huutotili sekä mun oma tili, miehellä ei ole omaa tiliä =D.

Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Meillä 5 henkilöä.
Mulla ja miehellä yhteinen tili, mulla s-tili.
Kaikilla kolmella lapsella omat tilit.

No tämän minä käsitän.

Mutten noita kymmentä tiliä yhdellä perheellä. Meneekö teillä kuukausittain sitten aina kun tulee rahaa, niin sentti tonne tilille ja 2 senttiä tolle tilille vai siirrättekö ne itse joka kk? Siis te, joilla miljoona tiliä käytössä on?

Niin ja vielä...MIKÄ järki siinä on? Tuntuuko, että on enemmän rahaa kun on monta tiliä?

No meillä on :D

Yksi yhteinen, mulla 2 omaa, miehellä 2 omaa, S-pankin tili, lapsilla ( 2 ) normit tilit, sijoitustilit ja isovanhepien avaamat tilit.

Elikkä tulikohan kaikki laskettua... 12 :laugh:

Mulla säästötili ja käyttötili, miehellä luultavasti samaten (en ole varma, erilliset rahat kun ovat), lisäksi yritystili, lapsella kolme tiliä kolmessa eri pankissa. Eli yhteensä kahdeksan ja sitten vielä s-tili bonuksille eli yhdeksän. Välillä mulla on ollut säästötililtä osa korkeakorkoisella silloin on ollut kymmenen..onpas noita paljon:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on osuuspankissa, säästöpankissa, nordeassa ja s-pankissa yhdet tilit ja sampopankissa 3 tiliä. Yhteiset tilit on osuuspankki, säästöpankki ja s-pankki; osuuspankkiin tulee miehen palkka, säästöpankkiin lapsilisät ja kotihoidontuki, nordea nyt vaan on roikkunut monta vuotta mukana, sen vois oikeastaan lopettaa kun ei sitä edes käytetä. Sampopankissa on säästötili + mun huutotili sekä mun oma tili, miehellä ei ole omaa tiliä =D.

Miksi huutotili ja oma tili pitää olla erikseen? Etkö osaa laskea tai pitää tilannetta hallinnassa muuten?

No meillä on miehen kanssa yhteinen käyttötili, sitten meillä on yhteinen entinen käyttötili (ei tätä enää oikein käytetä), mulla on sitten 2 omaa tiliä, toinen vaan opintolainan takaisin maksua varten, ja toinen on ollut lapsesta asti, vaikka sitäkään ei tule käytettyä. Sitten yhdellä lapsella on oma tili, kahdelle muulle ei ole vielä avattu, vaikka sekin pitäisi tehdä. Miehen omatili jo suljettiinkin. Eli meillä on 5 tiliä, vaikkakin melkein vain se 1 on käytössä, muilla raha liikkuu satunnaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:

Yksi yhteinen, mulla 2 omaa, miehellä 2 omaa, S-pankin tili, lapsilla ( 2 ) normit tilit, sijoitustilit ja isovanhepien avaamat tilit.

Miksei isovanhemmat voi laittaa rahaa lapsen normitilille? Miksi pitää olla omat?

Mä unohdin kokonaan tuon S-tilin, sinne kertyy vaan bonukset ja joskus sieltä maksuja sitten makselen, mutta muuten sitä ei tule käytettyä.
Meillä siis miehen kanssa omat käyttötilit ja molemmilla omat säästötilit, joille yritetään säästää, tosin se on hieman hankalaa kun ei paljon säästettäväksi riitä, mutta miehen kohdalla se on hyvä, että sinne voi aina välillä laittaa jotain, niin eipä tule heti tuhlattua, kun se tuppaa tuhlaamaan kaiken mitä sen tilillä on.
Lainatili siksi, että sieltä menee lainanlyhennykset, joten sinne laitetaan joka kuukausi rahaa ja sieltä sitten laina menee suoraan.
Lapsella oma tili, jonne säästetään rahaa sitten kun lapsi sitä joskus tarvii.
Yhteistä käyttötiliä mä en ikinä huoli, siitä ei tulisi kuin harmia ja hammastenkiristystä.

5 henkinen perhe ja jokaisella oma tili...eli 5 tiliä.
s-kaupan tili myös sellaisena säästötilinä+15 vuotiaalla säästötili sekä kättötili.
juu... 7 tiliä noista tulee ja meille käytännöllistä.

Meillä 4 tiliä. Vähän vaihtelee, välillä jos on joku säästökohde tiedossa ja hyväkorkoinen tili, niin avataan silloin sellainen.
Minkäikäisille lapsille te olette muuten avanneet tilit? Meneekö teillä lapsilisät lasten tileille vai toisen vanhemman ja kumman?

Miksi huutotili ja oma tili pitää olla erikseen? Etkö osaa laskea tai pitää tilannetta hallinnassa muuten?

Miksi ei? Osaan kyllä laskea sen mitä pitääkin ja osaan pitää tilanteeni hallinnassa muutenkin, mutta se nyt vaan on helpompi kun ne huutorahat tulee omalle tililleen eikä sinne mun shoppailujen väliin, enkä halua ilmoittaa huudossa oman käyttötilini tilinumeroa, samaten ne mitä huudosta huudan maksan huutotililtä ja käyttötili on mun käyttötili eikä mikään muu :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:

Miksei isovanhemmat voi laittaa rahaa lapsen normitilille? Miksi pitää olla omat?

Eri pankin asiakkaita kun me.
Lyhyesti näin.

Mitä välii :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Meillä 5 henkilöä.
Mulla ja miehellä yhteinen tili, mulla s-tili.
Kaikilla kolmella lapsella omat tilit.

No tämän minä käsitän.

Mutten noita kymmentä tiliä yhdellä perheellä. Meneekö teillä kuukausittain sitten aina kun tulee rahaa, niin sentti tonne tilille ja 2 senttiä tolle tilille vai siirrättekö ne itse joka kk? Siis te, joilla miljoona tiliä käytössä on?

Niin ja vielä...MIKÄ järki siinä on? Tuntuuko, että on enemmän rahaa kun on monta tiliä?

Kun on niin sikana rahaa ettei ne yhdelle mahdu.
:whistle:

Mulla esim. on siis oma käyttötili, oma säästötili, oma vuokratili (jonne vuokralaiset maksaa vuokran ja josta menee kyseisen asunnon lainan lyhennys ja vastike ja siellä seisoo vuokravakuusmaksu) ja firman tili. Sitten mulla on tosiaan se S-pankin tili, joka on ns. varatilinä mutta pakkohan se tavallaan on olla olemassa jos meinaa bonukset saada johonkin, rahaa siellä ei juurikaan ole, muuta kun ne bonukset. Ja sitten on miehen kanssa yhteinen lainanhoitotili jonne molemmat laittaa rahaa kerran kuussa ja sieltä menee yhteisen asunnon lainan lyhennys, vesiosuuskunnan laskut, sähkölaskut ja lasten päivähoitolaskut ja sitten on vielä miehen kanssa säästötili jonne molemmat laittaa pikkusumman kuukausittain "pahan päivän varalle". Ja tosiaan muksuilla yksi tili per nokka, sinne talletetaan säästöpossut ja mummi joskus laittaa pari kymppiä synttärilahjaksi tai jouluna ja sitten on miehen tilit osuuspankissa (palkkatili) ja vanha Nordean tili jota käyttää säästötilinään ja varatilinä.

Selkeämpää näin, minusta. Esim. jos haluaa laskea paljon menee asumiseen, niin riittää kun selaa lainanhoitotilin tilitapahtumat, ei tarvii jokaista kahvilan 2 euron höyläystä selata tiliotteella.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Mä unohdin kokonaan tuon S-tilin, sinne kertyy vaan bonukset ja joskus sieltä maksuja sitten makselen, mutta muuten sitä ei tule käytettyä.
Meillä siis miehen kanssa omat käyttötilit ja molemmilla omat säästötilit, joille yritetään säästää, tosin se on hieman hankalaa kun ei paljon säästettäväksi riitä, mutta miehen kohdalla se on hyvä, että sinne voi aina välillä laittaa jotain, niin eipä tule heti tuhlattua, kun se tuppaa tuhlaamaan kaiken mitä sen tilillä on.
Lainatili siksi, että sieltä menee lainanlyhennykset, joten sinne laitetaan joka kuukausi rahaa ja sieltä sitten laina menee suoraan.
Yhteistä käyttötiliä mä en ikinä huoli, siitä ei tulisi kuin harmia ja hammastenkiristystä.

Mikä järki tuossa on, että yhdeltä tililtä menee toiselle tilille lainasumma, jonka sitten pankki vie? Miksei sitä samaa summaa voi ottaa siltä ekalta tililtä? Miksi sitä rahaa pitää venkoilla ensin tililtä toiselle? :o

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:

Mikä järki tuossa on, että yhdeltä tililtä menee toiselle tilille lainasumma, jonka sitten pankki vie? Miksei sitä samaa summaa voi ottaa siltä ekalta tililtä? Miksi sitä rahaa pitää venkoilla ensin tililtä toiselle? :o

Ei siinä mitään venkoamista ja hommaa itselle ole,pankki sen hoitaa.

Miksi ei? Osaan kyllä laskea sen mitä pitääkin ja osaan pitää tilanteeni hallinnassa muutenkin, mutta se nyt vaan on helpompi kun ne huutorahat tulee omalle tililleen eikä sinne mun shoppailujen väliin, enkä halua ilmoittaa huudossa oman käyttötilini tilinumeroa, samaten ne mitä huudosta huudan maksan huutotililtä ja käyttötili on mun käyttötili eikä mikään muu :kieh:

No mikset uskalla ilmoittaa? Ei sinne sun tilille kukaan pääse sun rahojasi viemään vaikka joku sun tilinumerosi tietäisikin :D. Kyllä ihmiset on vainoharhaisia!:laugh:

[quote="Lentokala]
Miksei isovanhemmat voi laittaa rahaa lapsen normitilille? Miksi pitää olla omat?[/quote]

Eri pankin asiakkaita kun me.
Lyhyesti näin.

Mitä välii :D
[/quote]

Saapa ainakin sanoa, että meilläpäs onkin 15 tiliä lälläslää :D.

Yhteistyössä