Ihan tavallinen aamu takana. Mutta sain juuri isoa ihmettelyä osakseni. Mitä te muut teette aamupäivän aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ma herasin klo 8, mies oli herannyt lapsen kanssa jo klo 7. Soin aamiaisen, puin ja lahdettiin ulos. Kaveltiin kerhoon, oltiin siella pari h ja kaupan kautta kotiin. Lounaan valmistus, syonti ja potan jne jalkeen paikkareille. Surffaan netissa aina kun lapsi hakee unta. Kohta menen siivoamaan keittion, lounaan jaljet on yha poydassa.

Ei ihmetyta sun tyyli, eihan tuossa mielestani paljoa ollut. Yhden vaatekaapin jarjestely, pikkusiivous ja lenkki ulkona.

Niin, ja lisään että kyllä minäkin sängyn petaan, vaikka muuten laiska olenkin :saint: En ole kyllä ajatellut sitä minään kotityönä, ei olisi edes tullut mieleen luetella sitä.

Meillä herättiin kello 9.30 yksi vuotiaan kanssa. Makoiltiin sängyssä ja höpsöteltiin, jonka jälkeen mentiin suihkuun ja kylpyyn kun mies teki aamupalaa. Pesun jälkeen syötiin oikein pitkän kaavan mukaan. Seuraavaksi leikittiin lapsen kanssa autoilla olohuoneessa, ja minä pesin samalla pyykkiä. Käytiin ulkona reilu tunti ja syötiin jätskiä. Nyt lapsi nukkuu päiväunia ja mies lähti pariksi tunniksi töihin. Illalla mennään koko perhe tallille hoitamaan heppa. Kotityöt voi odottaa, meillä saa vaatekaapit ja muut olla hujan hajan :) tärkeintä on rento yhdessä olo vielä kun lapsi on pieni :)

Meidän aamu kol 05.30-06.30
- Heti noustua petaan pedin
- Kahvinkeitin päälle (ladattu edellisenä iltana)
- Tiskikoneen tyhjennys
- Vessaan, samalla huutelemalla herättelen lapsia
- Laskostan edellisen päivän pyykit narulta ja vien kaappiin
- Alan pestä hampaita ja meikata, lapset tulevat veskiin, juon samalla kahvia ja pyyhin pyllyjä kun tuherran ripsaria ja tupeeraan tukkaa.
- Lapsille vaatteet päälle (illalla valmiiksi laitettu), samalla petaan lastensängyn.
- Koirille ruuat
- Omat vaatteet päälle (illalla valmiiksi laitettu)
- Kassit käteen ja kengät jalkaan
- Koirat ruokineen häkkiin
- Lapset autoon
- Töihin

Laiska töitänsä laskee mutta miten tuo yksi äiti saa aikaa kulumaan 40 minuuttia siihen että laittaa pyykit koneeseen?

No enhän minä missään sanonut koko sitä 40 minuuttia siihen pyykin koneeseen laittoon käyttäneeni! Seuraava ohjelmanumero nyt vaan oli sen koululaisen herättäminen.

Siinä välissä istuin vauvan kanssa olohuoneessa ja leikin.
En nyt ajatellut, että jokaikistä toimea tuohon listaan täytyy laittaa. Puuttui siitä suihkussa ja vessassa käyntikin :)

Mun päivä alkoi klo 7, heräsin ennen lapsia. Ihan ekana pädille ja palstalle, asiat tärkeysjärjestykseen. :attn: 9 v. heräs ja laittoi itselleen aamupalaa, mä palstailin puoli tuntia. Sit heräs 2v. ja herätettiin 7v. Aamupalaa pojille ja itelle, siihen kului joku 45 min. Sit rähisin lapsille ja koitin tehdä jotain järkevää, mutta en saanut mitää aikaiseksi. :stick: Isot lähti kouluun. Palstailin siihen asti, että Maikki ja PP loppui ja aamupesulle pienimmän kanssa. Oltiin ulkona 9.30-12.15, pikkuinen söi sillä reissulla.

Eli mitään en saanut tehtyä aamulla, no petasin kahden lapsen sängyt. Perusaamu!

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Arkiaamuisin olen töissä. Puoli tuntia ennen lähtöä kun herää, niin saa nukkua kunnolla. Iltavirkun on turha pitkittää kärsimystä. Valmistelut hoidetaan edellisenä iltana.

Viikonloppuaamuisin teen mitä ikinä haluan. Yleensä syön tukevan aamiaisen ja lähden kaupungille valokuvaamaan ja ihmettelemään elämää. Kahvilaan, kun tekee mieli kirjoittaa tai jos olen sopinut tapaavani ystäviä.

Siivoamiseen ja taloustöihin menee vartti tai kaksi päivässä. Kun on karsinut asunnon turhasta tavarasta ja osoittanut joka esineelle kodin, ei järjestyksen ylläpitoon mene juurikaan aikaa. Ainakaan, kun on kaksi ihmistä tekemässä.

Mun aamut alkaa klo 5.30. Aina.
Klo 9 mennessä olen, laittanut lapsille aamiaisen, ruokkinut koirat, käskenyt isommat kouluun. Vaihtanut vaipat taaperolle ja vauvalle (2viikkoa). Syöttänyt ja kuskannut ulos hevoset, ja kärrännyt niille ensin heinät sinne pihalle. Koirat juoksee mukana eikä niitä tarvitse erikseen ulkoiluttaa. Ehkä vähän tehnyt kotitöitä.

Vielä on mies isyysvapaalla, saas nähdä kuinka suoriudun viikon kuluttua kun mies palaa töihin. Vauva vaikuttaa olevan helppo mutta tuo 2v. onkin jo vauhdikkaampi yksilö.

Meillä ei nuo kotityöt ole arvojärjestyksessä nro. 1 mutta ei täällä aivan kaatsikka ole, meillä tuvassa. Arvostelijoille olen sanonut että arvostelkoon siisteyttä sitten kun on tehnyt mun kaikki hommat 2 viikon ajan. Osaani en vaihtaisi, hevoset antaa mulle ja lapsille valtavasti aktiviteettia päiviin.

Niin. Tuon ois voinu tiivistää "kotihommia" mutta mukavahan se on joka käänne luetella, näyttää toimeliaammalle. Kotona ollessa "mä en tee mitään" hoidan tosin pyykit, astiat, ateriat, kaupassakäynnit ja lasten kanssa olon. Normisettiä.

Yhteistyössä