Ihan tavallinen aamu takana. Mutta sain juuri isoa ihmettelyä osakseni. Mitä te muut teette aamupäivän aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Heräsin klo 6, kuten joka aamu. Join teen ja lukaisin samalla nopsaan uutiset netistä. Sitten maksoin laskut netissä.
Järkkäilin kuopuksen vaatekaapin (pieniä pois, laatikosta isompia tilalle) ja petasin sängyn.
Imetin vauvan, pakkasin liinaan ja lähdimme koirien (2kpl) kanssa metsäpolkuja samoilemaan. Tasan 2t lenkki ja tulin kotiin. Laitoin koululaisen kouluun ja kannoin hänen petivaatteensa ulos tuulettumaan, sitten pyyhkäisin vähän pölyjä hänen huoneestaan, imuroin ja luutusin lattian. Petivaatteet on yhä ulkona. Söin oman lounaan ja nyt istahdin tähän koneelle, kun vauvakin nukkuu.

Meillä on kylässä veljeni ja äsken tuossa päivitteli, että kuinka paljon minä oikein teen erilaisia asioita päivän aikana, kun kello on näin vähän ja oon tehny jo vaikka mitä. Hämmästyin, kun en minä kyllä kauheasti mitään oo tehny, ihan tavanomainen aamu.
Sanoi, että oma vaimonsa on tähän aikaan yleensä saanu itselleen vaatteet päälle ja lapsille aamupalan.

Toiset on iltaihmisiä, toiset aamuihmisiä. Itse olen aktiivisin klo 7-18, illalla lähinnä pesen pyykkiä ja vain olen (ts. istuskelen sohvalla, pelaan lapsen kanssa lautapeliä, luen kirjaa, katson telkkaria).

Mutta siis, veljeni oli TOSI ihmeissään. Oliski kiva kuulla, etten ole mikään kummajainen.

No kyllä tuo mun silmääni näytti kummajaisen touhuilta.

Jos olen kotona, meillä noustaan 8 maissa. Sitten lapset katsoo pikkukakkosta sen aika kun laitan heille aamupalan. Sillä aikaa kun lapset syö, meikkaan ja puen ja kun taas lapset pukee itse yritään ehtiä seisaaltaan äkkiä syömään jotain pientä.. Ja ihan tarpeeksi jo tässäkin.

Mulla kyllä ihan vaihtelee touhut päivän ja elämäntilanteen mukaan. Joinain päivinä touhuan aamusta iltaan ja taas joinain päivinä en tee oikein mitään (ts. surffailen vaan netissä ja lueskelen kirjaa koko päivän). Tosin joka päivä joutuu tietysti hoitamaan lapselle ruokaa eteen ja puhtaat vaatteet päälle ja touhuilla muutenkin jonkin verran lapsen kanssa.

• Tykkää
Reactions: MsGodDammit
No ihan normaalia tuo meillä olisi. Tänään on ollut rennompi päivä, mutta esim. eilen: Aamulla herätys klo 5.30, bussilla salille ja siellä kunnon treenit. Bussilla kotiin, esikoinen valmiiksi päiväkotiin lähtöä varten ja pienempien pukemiset, aamupalat jne. Sitten tavaroiden järjestelyt, vessojen, pesut, imuroinnit. Tavaroiden pakkaaminen ja lähtö pienempien kanssa eväsretkelle+puistoilemaan. Siinäpä se aamupäivä. Iltapäivällä vielä esikoisen haku päiväkodilta, pihan siivoamista, ruoanlaittoa, pyykinpesua. Mies tulee kotiin ja illaksi lähdettiin vielä pyöräilemään ja puistoilemaan. Ihan normipäivä meillä.

Mulla riippuu ihan töistä. Tänään on iltavuoro. Lapsi heräs 8 aikaan, samoin minä. Aamupalan jälkeen lähdettiin kauppaan. Kotona sitten laitoin pyykkiä pyörimään ja siivoilin hieman. Lapsi päikkäreille ja ite oon tässä vaan ollut sitten.

Yleensä siivoukset teen aamun aikana sillon kun siivoan. Tiskit pitäs hoitaa vielä nyt jne. Parin tunnin päästä pitää olla töissä ja kotona oon kymmenen aikaan.

Mulla kyllä ihan vaihtelee touhut päivän ja elämäntilanteen mukaan. Joinain päivinä touhuan aamusta iltaan ja taas joinain päivinä en tee oikein mitään (ts. surffailen vaan netissä ja lueskelen kirjaa koko päivän). Tosin joka päivä joutuu tietysti hoitamaan lapselle ruokaa eteen ja puhtaat vaatteet päälle ja touhuilla muutenkin jonkin verran lapsen kanssa.

Näin se menee mullakin. Pääosin fiiliksen mukaan, joskus on tietty pakko vaikka siivota vaikkei huvittais. Meillä lapsia on tosin neljä ettei siinä kuitenkaan RAUHASSA istuskella...

Mä menen töihin 7.00. Mutta nyt olen lomalla. Vapaalla herään 9.00 aikaan. Teen mitä huvittaa. Asun yksin. Aamulla en jaksa tehdä mitään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
MÄ nousen kun kello soi 6.15. avaan oven (että koirat pääee ulos jos haluaa) käyn vessassa, laitan koirille ruuan ja itelelni eväät, puen, petaan s'ngyn.
Sitten laitan koirat ulos kiinnij a lähden töihin. Töissä olen klo 7. melkolailla tasan.

Heräsin, join kahvit ja surffailin netissä, menin suihkuun ja puin, lähdin pyörällä kauppaan, kuorrutin leivonnaiset, tein kuppikakkuja, siivosin lattiat, laitoin roskat roskiin, pistin pyyhkeet koneeseen, siivosin koiran pissa-alustat ja nyt istahdin tähän sohvalle. Kohta kuorrutan kuppikakut, meikkaan, vien koiran ja sitten saapuu vieraat. Myöhemmin ehkä salille jne. mitä sitä nyt sitten keksiikin loppupäiväksi.

Minulla kanssa perusaamu tänään
- herätys n klo 6
- vauvan (=11kk) imetystä n 6.20 asti
- pyykit koneeseen
- koululaisen herätys klo 7.00
- aamupala vauvalle, koululaiselle ja itselleni n 7.15
- tiskikone päälle ja pieni käsitiski
- aamutorkun eskarilaisen herätys klo 8.00
- eskarilaiselle aamiaista 8.15
- vauvan pukeminen ulos n 8.40
- eskarilaisen saattaminen eskariin joka alkaa klo 9
- puistoon keinumaan vauvan kanssa
- vauvalle lounas klo 11
- pyykit kuivausrumpuun
- vauva päiväunille klo 12
- pika imurointi n 12.10 - 12.30
- ja NYT äiti pois koneelta: pitää pikapikaa lähteä hakemaan sitä eskarilaista kotiin :)

Ainoa mikä ihmetyttää on, että kuinka myöhään se koululainen oikein menee kouluun???
jos vasta klo 6 heräsit ja sitten viikkailit ja järjestelit kaappia (vienee n 30 min), imetit (sekin vienee 10 min) ja lähdit sitten 2h kävelylle.
Sehän tarkoittaa, että olit kävelyltä takaisin vasta lähempänä yhdeksää.
Onko teillä päin pienillä koululaisilla koulu vasta klo 10???

[QUOTE="Mie";28483139]
Onko teillä päin pienillä koululaisilla koulu vasta klo 10???[/QUOTE]

Meidän vitosluokkalaisella on kympin aamu. Ekaluokalla niitä ole useampiakin, tokallakin jokin.

Vitsi, kylläpä sä oot reipas! Senhän sä halusit kuulla?

Mun mielestä noi hommat nyt on ihan perusjuttuja, jos kotona olet niin tottakai siivoukset jne. on enempi sun hommia, ja eipä tossa nyt mitään niin ihmeellistä ees ollut.
Sama kai se, jos joku toinen nukkuu aamulla pidempään, mutta tekee noi hommat kuitenkin päivän aikana? Tyhmäähän se olis herätä aikasin, jos lapsi nukkuu pidempään?
Meillä herätään myös ennen kuutta, mutta jos lapset nukkuisi pidempään niin en määän nousisi. Mä varmaan oon sitten ihan super reipas, kun teen nuo (+paljon muuta) kahden pienen lapsen kanssa 2v ja 3,5v, eli hommat ei suju kovinkaan usein ilman keskeytyksiä, komentamisia, vahtimisia tai ainakin avuliaita apureita, joista enempi oikeasti haittaa kuin hyötyä. Vauvan kanssahan on helppoa, jos viihtyy liinassa eikä karkaile ja tee pahojaa ja tappele sisaruksen kanssa.

No anteeksi vain, ihan normaalilta kuulostaa. Mikä tuossa nyt oli se "juttu"?
Meillä myös herätään aikaisin myös vapaa-aamuisin ja silloinhan on ihan luonnollista että esim. kymmeneltä on tehty jo vaikka mitä!
Samat asiat ne tyypit tekee jotka heräävät myöhemmin koska ovat eri rytmissä, luultavasti menevät myöhemmin nukkumaan kuin sinä tai minä.

Aika nolo aloitus, et todellakaan ole mikään poikkeus kun mietin iteäni, ystäviäni ja sukulaisianikin.

ma herasin klo 8, mies oli herannyt lapsen kanssa jo klo 7. Soin aamiaisen, puin ja lahdettiin ulos. Kaveltiin kerhoon, oltiin siella pari h ja kaupan kautta kotiin. Lounaan valmistus, syonti ja potan jne jalkeen paikkareille. Surffaan netissa aina kun lapsi hakee unta. Kohta menen siivoamaan keittion, lounaan jaljet on yha poydassa.

Ei ihmetyta sun tyyli, eihan tuossa mielestani paljoa ollut. Yhden vaatekaapin jarjestely, pikkusiivous ja lenkki ulkona.

Mä olen iltavirkku ja teen illan aikana paljon enemmän kuin aamun. Nyt kun on valoisaa, saatan vielä 23 aikaan pestä ikkunoita tai leipoa, olla lenkillä... :D Päivällä teen vaan sen mitä on pakko, eli hoidan lapset, laitan ruuan ja teen perussiivousta. Varsinkin aamupäivällä lepäilen niin paljon kuin pystyn. Usein illalla teen "esivalmisteluja" seuraavaksi päiväksi, että pääsen helpommalla esim, ruuanlaitosta. Oon töissäkin tykännyt eniten ilta- ja yövuoroista. Onneksi lapset nukkuu aika pitkään tällä hetkellä (. yhdeksään), niin voi pitää tuollaista rytmiä.

Meidän aamu kol 05.30-06.30
- Heti noustua petaan pedin
- Kahvinkeitin päälle (ladattu edellisenä iltana)
- Tiskikoneen tyhjennys
- Vessaan, samalla huutelemalla herättelen lapsia
- Laskostan edellisen päivän pyykit narulta ja vien kaappiin
- Alan pestä hampaita ja meikata, lapset tulevat veskiin, juon samalla kahvia ja pyyhin pyllyjä kun tuherran ripsaria ja tupeeraan tukkaa.
- Lapsille vaatteet päälle (illalla valmiiksi laitettu), samalla petaan lastensängyn.
- Koirille ruuat
- Omat vaatteet päälle (illalla valmiiksi laitettu)
- Kassit käteen ja kengät jalkaan
- Koirat ruokineen häkkiin
- Lapset autoon
- Töihin

Laiska töitänsä laskee mutta miten tuo yksi äiti saa aikaa kulumaan 40 minuuttia siihen että laittaa pyykit koneeseen?

No mä heräsin klo 8 kun lapsi herätti. Siirryin horroksessa sohvalle, jossa katsottiin lapsen kanssa muumit, ja muita lastenohjelmia. Yhdeksän maissa syötiin aamupalaa ja herätettiin mies. Mä laitoin yön yli lionneet herneet kiehumaan ja pyykit pyörimään. Lapsi leikki miehen kanssa kymppiin saakka, ja mä lepäsin (viimeisilläni raskaana, väsyttääää). Kympiltä mies lähti töihin, mä pilkoin porkkanat ja sipulit keittoon, laitoin pyykit kuivumaan ja seuraavan koneellisen pyörimään. Luettiin lapsen kanssa kirjoja ja leikittiin. 11.30 lapsi meni päikkäreille ja mä kävin tähän sohvalle makaamaan tietokoneen kanssa, sekä maksoin ison pinon laskuja samalla. Laitoin toisenkin koneellisen pyykkiä kuivumaan ja kolmannen pyörimään.
Kohta lapsi herää, syödään hernekittoa ja altaan pesemään ikkunoita sekä siivoamaan. Sen jälkeen lähdetään ulos.

Kyllä mäkin herään kuudelta kun kuopus usein herää silloin mut aamu menee siihen kun rauhassa syön aamupalan, luen lehden ja laitan lapset kouluun ja kerhoon jos on kerhopäivä. Aamupäivän ulkoilen, surffailen ja teen kotihommia sen verran kun jaksan. Toiset vaan on luontaisesti aktiivisempia kuin toiset.

Yhteistyössä